Būna sunku susigaudyti su laikrodžio rodyklėmis
Anot mokytojo, STEAM – tai skirtingų disciplinų atspindys kasdienybėje. Tokių užsiėmimų metu mokiniai pamokose išmoktas teorijos žinias turi galimybę paversti praktiškai apčiuopiamu veiksmu.
„STEAM – tai kasdienybė, kurioje mes kartais nebepastebime, ar yra jungtinės veiklos, kur mums reikia ir inžinerijos žinių, ir gamtos mokslų, ir matematikos žinių. Kartais ką nors gamindamas susiduri su problema ir reikia rasti sprendimą. Aš manau, kad tai ir yra STEAM, – kai reikia visumos tam tikrai situacijai“, – pasakoja Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos technologijų mokytojas D. Kriukas.
Pašnekovas sako, jog STEAM yra gana naujas dalykas mokyklose, tad kartais mokiniams ne iš karto pavyksta perkelti teorines žinias į praktiką.
„Mano patirtis buvo tokia – mes kažkada gaminome laikrodžių ciferblatus su rodyklėmis ir reikėjo paskaičiuoti kampą, kas kiek eina rodyklės. Tai mokiniams buvo neįveikiama, nors matematikos pamokose yra užduotis nusistatyti kampus, kaip juda rodyklės. Vadinasi, patirtis neperkeliama iš vieno dalyko į kitą. Aišku, tai prielaida, nežinau, ar visiems tinka. Tačiau tokį reiškinį esu pastebėjęs, vadinasi, reikia vėl iš naujo apie tai šnekėti“, – tikina D. Kriukas.
Daug STEAM apraiškų mato kasdienybėje
Mokytojas pasakoja, per kokias veiklas šiuo metu jam pavyksta supažindinti mokinius su STEAM metodu ir ką planuoja kitiems metams.
„Vykdau keletą veiklų, viena iš jų – kupolų gamyba, kurioje integruojamos matematikos ir biologijos žinios. Vertinu, kad kupolų gamybos projektas yra sėkmingas, jį pradėsime šiek tiek anksčiau, nes bandymo su biologijos pamokomis nepavyko iki galo įvykdyti. Kitais metais tęsiu ir įtrauksiu daugiau biologijos – sėklų daiginimo ir kitų veiklų.
Tokiose veiklose, kaip spausdinimas 3D spausdintuvu, pjovimas lazeriu, mes galime įžvelgti įvairių projektavimo dalykų, kur reikia pasiskaičiuoti, kur reikia matematikos žinių, bet tai yra labai natūralu. Net nesakyčiau, kad tai yra STEAM veikla, tai – kasdienybė“, – pasakoja technologijų mokytojas.
STEAM perspektyvos: bus natūrali mokymosi dalis
Pakalbinti devintosios klasės mokiniai prisipažįsta, kad jiems tokios integruotos veiklos yra gerokai įdomesnės nei teorija.
„Man labiau patinka, kai pačiam reikia kažką kurti. Piešti nelabai patinka, čia labiau patinka. Ir geriau nei matematika. Mes dar darysime darbą, kur naudosime Pitagoro teoremą. Ten stovi bokšteliai, darbą atliksime pasitelkdami matematikos formules. Įdomus, ar pavyks“, – dalijasi devintokas Saulius.
„Labai įdomu daryti viską savo rankomis“, – priduria 9-tos klasės mokinė Akvilė.
Technologijų mokytojas D. Kriukas įsitikinęs, kad netolimoje ateityje STEAM taps neatsiejama visų disciplinų dalimi kiekvienoje mokykloje:
„Aš manau, kad gretai nebereikės įvardyti, ar tai yra STEAM veikla, ar ne. Ji bus mokykloje egzistuojanti gyvastis, ir mes net nesusimąstysime, kad ji kažkokia kitokia. Mokyklose tai bus natūralus procesas.“