Stebi palydovų judėjimą teleskopu
„Nuo 1907 metų pastato fasadą puošia iškaba su užrašu – Utenos „Saulės“ gimnazija. Čia buvo pirmoji švietimo įstaiga Utenoje. Labai gražu, kad nuo praėjusių metų spalio 7 dienos švietimas čia grįžta. Esame švietimo centre, mokiniai atvyksta atlikti praktinių veiklų, kurių mokykloje gal ir nepadarytų“, – Utenos STEAM centrą pristato jo vadovas Darius Varanius.
Šiame STEAM centre mokiniai susipažįsta su gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos mokslų subtilybėmis. O iš kitų regioninių centrų išsiskiria čia įkurta astrofizikos ir aerokosmonautikos laboratorija.
„Pradedame nuo to, kad astronomija mums yra svarbi kasdien, ieškome egzoplanetų, pristatau darbus, su kuriais susiduria Lietuvos astronomai. Žodžiu, tai, kas aktualu pasaulyje. Taip pat naudojamės įvairiomis programomis, kosminių teleskopų duomenimis arba savo teleskopų padarytomis nuotraukomis.
Stebime palydovų judėjimą, aptariame, koks bus, kaip atrodys ir kur bus matomas 2024-ųjų metų balandžio mėnesio Saulės užtemimas. Net ir septintokas susipažįsta su teleskopu, spindulių eiga, išmoksta šiek tiek valdyti teleskopą“, – pasakoja metodininkas Arvydas Šilinskas.
Didžiuojasi stipria komanda ir sumaniais moksleiviais
Utenos STEAM centro vadovas D. Varanius įsitikinęs, kad užsiėmimų sėkmę lemia itin stipri čia dirbančių praktikų komanda.
„Kiekvienas darbuotojas yra asmenybė, kiekvienas kažkuo ypatingas, kiekvienas darbe yra praktikas. Dėl šios priežasties čia puiki terpė praktinėms veikloms vystyti, mes visi kažką atsinešame iš savo srities“, – pabrėžia D. Varanius.
„Mokiniams labiausiai patinka robotų valdymas, kai jie gali juos valdyti ir atlikti užduotis. Vyresnieji labiau įsitraukia į programavimo užduotis, kai robotai kažką atlieka. Puikus užsiėmimas yra 3D modeliavimas, nes vaikia pamato, kaip kūrybos procesas prasideda nuo idėjos. Mokiniai sukuria modelį, po to jį atspausdiname, gali parsivežti namo“, – dalijasi metodininkas Linas Vaitiekėnas.
„Mokiniai nuo dešimtos iki dvyliktos klasės jau gali pasirinkti namo statybos užduotis, jo elektrifikavimą, arba gali įrengti šiuolaikinį išmanųjį namą“, – nustebina metodininkas Dominykas Doviakovskis.
„Mes kuriame savo nameliui šviesą, taip pat mus mokė, kaip projektuoti. Buvo labai įdomu, mokytojai labai geri, viską paaiškino. Labai patiko, kad viskas nauja ir suprantama“, – pasakoja dešimtokė Agnė.
„Man labai patiko jutikliai, ypač dujų jutiklis. Daug informacijos pasako, o aparatas gana paprastas. Mokytojas labai paslaugus, ramus, viską paaiškina, neskuba ir neskubina. Šaunu“, – antrina dešimtos klasės mokinys Erikas.
Įsikurs „Mažasis Steamukas“
Utenos STEAM centro vadovas įsitikinęs, kad šios vietos lankytoją reikia užsiauginti nuo mažens, tad centre laukia ne tik 7–12 klasių mokinių, bet ir jaunesnių: „Ateina ir pradinių klasių mokiniai, ir net kartais darželinukai. Jie dar neturi disciplinų, laisvai mąsto.“
Ikimokyklinio amžiaus ir pradinių klasių mokiniai netrukus čia turės ir specialiai jiems kuriamas erdves antrame aukšte, pavadinimu „Mažasis Steamukas“.
Nors Utenos STEAM centras savo veiklą vykdo jau metus, tačiau šiandien jis dar aktyviai tobulėja ir auga, o nuo Naujųjų metų žada dar daugiau naujienų.
„Po Naujųjų mes startuojame su būreliais, vadinamąja popamokine veikla. Taip pat dirbame su visuomene. Kartą per mėnesį pasikviečiame su mokslo populiarinimu susijusį asmenį, jis pristato įdomią temą. Praėjusiais metais astronomas Vidas Dobrovolskas pristatė Jameso Webbo gražiausių darbų parodą. Šįmet turėsime jau kitą svečią“, – ateities planais dalijasi D. Varanius.