Prekybos centro „Europa“ galerijoje susirinkusias renginio dalyves džiugino ne tik menininko Tado Sokolovo tapybos paroda „Pop Art“, pačių sunešti nebenešiojami drabužiai, dovanos, bet ir praktiški patarimai, kaip tvariau pasitikti pavasarį.
Pokyčiai prasideda nuo laisvos erdvės spintoje
„Nesvarbu, ar pasikeitė stilius, grožio suvokimas, dydis – jei drabužis netarnauja jums, jam reikia rasti naują šeimininką“, – teigia tvarios mados dizainerė Olesia Les ir priduria, kad tai padaryti yra daug paprasčiau ir maloniau, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.
„Pokyčius pradėkite nuo garderobo peržiūros – naujiems dalykams reikia erdvės, kurią turi užleisti nebenešiojami ar pasenę drabužiai. Svarbu rinktis tai, kas tinka, apgaubt save kokybiškomis bei natūraliomis medžiagomis, pavyzdžiui, šiltajam sezonui ypač tinka linas, šilkas, medvilnė, o įnešti naujų vėjų galima žaidžiant su aksesuarais bei pasirinkant tokį drabužių rinkinį, su kuriuo visada jausitės komfortiškai ir estetiškai“, – kalbėjo O. Les.
Taip pat tvarios mados dizainerė atkreipė dėmesį į tai, kad norint būti tvarioms ir stilingoms, nereikia pakeisti visų turimų drabužių tvaresniais prekių ženklais. Pats tvariausias pasirinkimas, anot jos, yra dėvėti bei prižiūrėti jau turimus, o ne pirkti nuolat naujus drabužius.
„Alternatyvų šiais laikais – begalė. Galite pirkti iš antrų rankų, perdarinėti drabužius, taisyti, atsakingiau pirkti arba tiesiog atiduoti ir mainytis drabužiais. Tai yra nuostabus būdas atnaujinti savo spintą, suteikiant džiaugsmo kitam ir prisidedant prie tekstilės taršos mažinimo. Dar vienas dalykas, kuris labai svarbus, tačiau neretai pamirštamas yra tas, kad svarbu prižiūrėti drabužį, skalbti ir valyti tinkamai. Visuomet sakau, kad jei 20 eurų vertės drabužį prižiūrėsite taip, kaip tą, kuris kainavo kelis šimtus eurų, tikėtina, kad jis tarnaus ne ką trumpiau, tačiau ar taip elgiamės?“, – kalbėjo O. Les.
Tuo tarpu lėtos mados puoselėtoja ir mylėtoja Augustė Barbora Budrienė, socialiniuose tinkluose geriau žinoma „dressedherring“ vardu, susirinkusioms renginio viešnioms patarė, kaip susikurti originalų bei tvarų drabužinės turinį, išvengiant spontaninių pirkimų netgi dėvėtų rūbų parduotuvėse.
„Neprisipirkite nereikalingų rūbų „kuistukuose“ vien dėl to, kad jie pigūs. Jei dvejojate dėl drabužio, paklauskite savęs, ar pirktumėte jį, jei kainuotų ne 5, o 50 eurų. Tai labai geras filtras, padėsiantis neprisipirkti nereikalingų daiktų“, – patarimais dalijosi Augustė Barbora.
Noro puoštis – neatimsi
Tai, kad antrinis drabužių panaudojimas yra geriausia šiuo metu esanti alternatyva, siekiant sumažinti tekstinės taršą, įgyvendinant žiedinės ekonomikos principus bei puoselėjant mus supančią aplinką, tvirtina ir nemokamos drabužių atiduotuvių-mainytuvių platformos „Giver Tag“ kūrėja bei viena renginio organizatorių Karolina Barišauskienė.
„Skaičiuojama, kad 2021 m. pasaulinės vartotojų išlaidos drabužiams ir avalynei sudarė apie 994 milijardus JAV dolerių, iki 2025 m. šie skaičiai, kaip ir išmetamos tekstilės kalnai į sąvartynus, planuojama tik didėja. Tad kelio atgal nėra, sprendimus tvaresnei ateičiai turime priimti jau šiandien, todėl labai smagu, kad Lietuvoje drabužių mainytuvių ir atiduotuvių idėja plečiasi, moterys ne tik mainosi, atiduoda, bet ir vis dažniau susimąsto, kaip ir ką pirkti, ieško tvaresnių alternatyvų, o tai kartu skatina ir verslus permąstyti savo verslo strategiją“, – tvirtina K. Barišauskienė ir priduria, kad priversti moteris visiškai nepirkti naujų drabužių – negalima, o ir nereikia. Anot jos, mainytuvių ir atiduotuvių tikslas – edukuoti net ir dažnas parduotuvių lankytojas, kad pirkti atsakingiau tikrai galima ir tai visiškai nesudėtinga.
Kaip teigia „Giver Tag“ kūrėja K. Barišauskienė, labai svarbu suprasti, kad moterys visais laikais mėgo puoštis ir atsinaujinti spintą, šis noras niekur nedings, todėl labai svarbu, ne auklėti, o edukuoti moteris, kad apsipirkimai nebūtų spontaniški, drabužiai dėvimi atsakingai. „Mums svarbu sukurti tokią bendruomenę bei renginius, kuriuose moterys būtų edukuojamos, o kartu atiduodamos savo geros kokybės daiktus, nesijaustų nuskriaustos, o priešingai – apdovanotos. Tai tik paskatins jas įkvėpti ir aplinkinius gyventi bei vartoti atsakingiau.
Verslas palaiko tvarias idėjas
„Europa“ įsikūrusi verslo centrų ir modernių daugiabučių apsuptyje naujajame Vilniaus centre, čia dirba ir gyvena energija trykštantis, tobulėjimo ir pokyčių siekiantis vilnietis. Mūsų lankytojams svarbios šiuolaikinės idėjos, tvarumas, todėl siekiame sudaryti sąlygas „Europoje“ įgyvendinti šias idėjas. Tad „Giver tag“ renginys – tai galimybė mainytis ir dovanoti drabužius, atnaujinti savo spintą, ugdant atsakingą vartojimą. Mums ir mūsų tikslinei auditorijai svarbu, kad pirkiniai būtų apgalvoti ir teiktų ne tik džiaugsmą, bet ir leistų būti sąmoningais, gyventi puoselėjant aplinką“, – teigia PC „Europa“ rinkodaros vadovė Indrė Butkutė.
Tai, kad net ir maži verslai siekia permąstyti savo verslo strategiją, teigia ir PÁTI prekės ženklo butiko vadovė Patricija Paulonytė-Petronė, kuri atvykusi į renginį padovanojo moterims fotosesijų metu naudotus drabužius. Kaip teigia parduotuvės vadovė, dalį tokių drabužių nepardavus, būtų tekę išmesti, nes likučių pasitaiko, o pamačius šią idėją, nedvejojant nusprendė suteikti jiems antrą šansą ir taip prisidėti prie gražios iniciatyvos.
Renginio metu už dosnumą ir pasidalinimą savo spintos turiniu su kitomis moterimis, susirinkusios viešnios buvo apdovanotos jaukių namų istoriją kuriančios parduotuvės „The Home Story“ rankų darbo žvakėmis. Pasaulyje pripažintų prekinių ženklų, tokių kaip „Hamam“, „Max Benjamin“, „L'Appartement'“, „Rose et Marius“, „Gingerlily London“, „Cape Island“ bei „Fragonard Parfumeur“ oficialūs atstovai Baltijos šalyse, pakvietė susirinkusias renginio viešnias leistis į unikalią grožio bei namų puošybos pažinimo kelionę ir kartu sukurti jaukių namų istoriją. Kerinčių aromatų harmonija, aukščiausios kokybės namų tekstilės kūrinių švelnumas bei subtili namų dekoro detalių elegancija – tai tikra jaukių ir išskirtinių pojūčių kelionė.
Siekiančioms kuo ilgiau išsaugoti drabužio kokybę, drabužių valykla „Clean Green“, kuri valymui naudoja vandenį, hidro slėgį bei natūralias ir biologiškai skaidomas valymo priemones, saugančias audinį ir didinančias jo ilgaamžiškumą, įteikė dovanų čekius, o „Figaro“ salonas įteikė pakvietimų pavasarį pasitikti savo grožį patikint patyrusiai grožio meistrų komandai.
Renginio stalo papuošimais pasirūpino „Emerald“, užkandžiais – maitinimo paslaugas teikianti įmonė „Barba food‘ ir iš natūralių ingredientų desertus gaminanti „Fionos cukrainė“, nealkoholinis putojantis vyno gėrimas – „Mionetto“. Renginio akimirkas įamžino profesionali fotografė Gabija, socialiniuose tinkluose geriau visiems pažįstama kaip „Silkandkisses“.