KVK Technologijų fakultete yra vykdomos 5 inžinerinių mokslų studijų programos: automobilių transporto inžinerija, elektros ir automatikos inžinerija, mechanikos inžinerija, skaitmeninė geodezija ir statybų inžinerija.
„Tai yra prioritetinės specialybės mūsų krašte. Pavyzdžiui, Klaipėdoje yra puikiai išvystytos įvairiarūšio transporto paslaugos, gamybos pramonė, kuriai reikalingi kompetentingi ir su naujausiomis technologijomis mokantys dirbti specialistai. Šalyje sparčiai auga ir statybų sektorius, kyla nauji ir modernūs pastatai, kuriems reikalingi žmonės, galintys juos aptarnauti. Tačiau nepaisant didžiulės inžinierių paklausos ir kone dvigubai didesnio nei vidutinis šalies darbo užmokestis gaunamo atlyginimo, rinka susiduria su šių specialistų trūkumu. Matydami šią tendenciją ir augančią inžinierių paklausą, siūlome patrauklias ir aukštos kvalifikacijos studijų programas, kurių metu rengiame ateities profesionalus“, – teigia KVK Technologijų fakulteto dekanė Jūratė Vaitekonienė.
Automobilių transporto inžinerija
Šioje studijų programoje rengiami transporto inžinerijos specialistai, gebantys pritaikyti inovatyvias technologines bei organizacines priemones, savarankiškai organizuoti ir vykdyti transporto priemonių techninę priežiūrą, diagnostiką ir remontą. KVK studijų programa apima ne tik lengvųjų automobilių techninę priežiūrą ir aptarnavimą, bet ir sunkiojo transporto paslaugų tiekimą ir logistiką, o šiuo metu kolegija orientuojasi ir į elektromobilius, kaip šiuolaikiškos ir su gamtos apsauga bei tvarumu susijusios programos integraciją į studijas.
„Šiuolaikiniame kontekste, kai Lietuvoje naftos produktų kainos auga kaip ant mielių, o ateityje šios žaliavos gali ir pritrūkti, elektromobilių svarba ir jų infrastruktūros vystymas tampa labai aktualus. Jau visai netrukus planuojame įsigyti naują laboratoriją, skirtą dirbti su elektromobiliais. Joje studentai, naudodamiesi naujausia įranga, galės studijuoti šių transporto priemonių subtilybes, technines charakteristikas, įgaus remonto, eksploatavimo ir projektavimo žinių“, – pasakoja J. Vaitekonienė.
Baigę automobilių transporto inžinerijos studijas absolventai gali dirbti automobilių eksploatavimo, remonto, automobilių ar atsarginių detalių prekybos, draudimo įmonėse, eismo priežiūros organizacijose, techninės apžiūros stotyse, valstybinėje kelių transporto inspekcijoje, gaisrinės saugos bei gelbėjimo, muitinės padaliniuose, krovos darbų įmonėse, transporto terminaluose ir įvairiose kitose su transportu bei jo priežiūra susijusiose įmonėse. Užimamų pareigybių spektras taip pat gana platus: inžinieriai, technologai, vadybininkai, vadovų asistentai ar jų pavaduotojai, padalinių ar atstovybių Lietuvoje ar užsienyje vadovai.
Mechanikos inžinerija
Mechanikos inžinerijos studijų programoje rengiami specialistai, gebantys projektuoti tipines sistemas ir modernizuoti pramoninius įrenginius, kontroliuoti ir užtikrinti tinkamą jų eksploatavimą bei priežiūrą. Taip pat – vykdyti produktų, kurie tenkintų vartotojų poreikius ir būtų konkurencingi rinkoje, gamybą. Kaip teigia J. Vaitekonienė, šiais laikais mechanikos inžinerija jau nebėra vien tik įvairių įrenginių remontas ir tepaluotos rankos.
„Šiuolaikiniai pramonės įrenginiai yra valdomi kompiuteriais ir programomis. Studentai mokosi programavimo, robotikos, sistemų projektavimo. Šiais metais programoje turime ir naujovę – robotikos alternatyvas. Įsigijome naujos kartos pramoninį robotą, kurį studentai mokysis prižiūrėti, programuoti ir valdyti. Tačiau ne tik šis robotas, bet ir visa įranga, tiek technologinių procesų valdymo, tiek automatizavimo prasme yra pati naujausia ir atitinka pramoninėse įmonėse naudojamas technologijas“, – teigia kolegijos Technologijų fakulteto dekanė.
Absolventai, baigę mechanikos inžinerijos studijų programą, turi galimybę dirbti mechaninių, elektromechaninių, robotinių ir automatizuotų mechaninių sistemų operatoriais, derintojais, inžinieriais, projektuotojais, metalo gaminių gamybos bei kompiuterizuotų gamybos procesų projektuotojais ir vadovais.
Elektros ir automatikos inžinerija
Dar viena ypatingai perspektyvi studijų programa – elektros ir automatikos inžinerija. Jos metu studentai susipažįsta, kaip projektuoti automatines valdymo sistemas, elektros tinklus, analizuoti jų veikimo principus taikant fizikos, matematikos, technologijų ir kitų dalykų žinias. Ši programa unikali savo turiniu − įgyjamos žinios elektros, automatinio valdymo, robotikos, mechatronikos srityse.
„Tai reiškia, kad mes kalbame ne tik apie automatizavimą pramonėje, bet ir elektros tinkluose. Kolegijoje turime labai pažangią ir energetiškai išmanią įrangą, kuri leidžia atlikti tyrimus, stebėti, modeliuoti, rengti projektus, leidžiančius įmonėms taupyti elektros energiją. Tokios žinios ir kompetencijos yra būtinos valdant išmaniuosius pastatus, automatizuojant elektros tinklų valdymą“,– aiškina Technologijų fakulteto dekanė.
Baigę šias studijas, absolventai gali tapti elektros ir automatikos įrenginių montavimo ir aptarnavimo specialistais, įrenginių valdymo operatoriais, projektuotojais, įmonių energetikais. Įgiję daugiau patirties, gali užimti ir vadovaujančias pareigas arba steigti savo įmones bei kurti darbo vietas. Koleginį išsilavinimą turinčių šios srities specialistų paklausa darbo rinkoje, dekanės teigimu, yra milžiniška, todėl nemaža dalis studentų jau praktikos metu susiranda savo būsimas darbo vietas.
„Studentai yra išgraibstomi dar antrame kurse, o trečiame – praktiškai visi, be išimties, turi darbus. Baigę elektros inžinerijos studijas, jie dirba elektrinėse, moderniose pramonės įmonėse, skirstomųjų tinklų įmonėse, valdo šiuolaikinius technologijos įrenginius ir sistemas“, – pasakoja J. Vaitekonienė.
Statybos inžinerija
KVK vienintelė Vakarų Lietuvos regione vykdo kolegines Statybos inžinerijos studijas. Pasirinkę šią studijų programą, studentai mokosi modernių statybos technologijų, pažangiausių projektavimo ir statinių informacinio modeliavimo sistemų projektavimo, statybos darbų organizavimo bei sąmatinės dokumentacijos parengimo.
„Tai unikali specialybė, kurios specialistų poreikis darbo rinkoje jaučiamas nuolatos. Statybos inžinerijos niša yra gana didelė, o veiklos laukas pakankamai platus, todėl ši specialybė traukia labai skirtingus ir įvairius žmones. Pavyzdžiui, individualistai renkasi sąmatininkų, projektuotojų darbą, kuris yra daugiau susijęs su skaičiavimais, brėžiniais, matavimais. Tuo tarpu mėgstantys bendrauti renkasi statybos darbų priežiūros vadovų pozicijas, dirba statybų aikštelėse, pritaiko organizacinius gebėjimus, vadovavimo, bendravimo su žmonėmis žinias“, – pasakoja Aplinkos ir statybos inžinerijos katedros vedėja Dainora Jankauskienė.
KVK statybos inžinerijos studijų metu didelis dėmesys yra skiriamas šiuolaikinės statybos modeliui. Studentai dirba su skaitmeninio modeliavimo programomis, kurios apima pastatų projektavimą, renovaciją, statybų priežiūrą ir pastatų valdymą.
„Dirbame su BIM technologijomis, skaitmeniniais žemėlapiais, topografinėmis nuotraukomis, turime išmaniųjų pastatų projektavimo ir tyrimų laboratoriją. Dėstytojai kiekvienais metais kelia savo kvalifikacijų lygį, pateikia naujausią ir aktualiausią informaciją. Štai, pavyzdžiui, energijos taupymas šiai dienai statybos inžinerijos sektoriuje yra ypatingai aktualus, todėl mokomės dirbti su pastatų skenavimo technologijomis, kurti 3D modelius“, – vardija D. Jankauskienė.
Studijų metu studentams yra sudaromos sąlygos atlikti praktiką atestuotose įmonėse – savo srities lyderėse, vykdančiose įvairių objektų statybos darbus. Baigus studijas, absolventams ne tik atsiveria durys siekti statybos inžinierių karjeros, bet ir kurti privačias statybų įmones.
Skaitmeninė geodezija
KVK yra rengiami šiuolaikiški skaitmeninės geodezijos specialistai, gebantys atlikti matavimus moderniais geodeziniais prietaisais: GPNS įranga, stacionariais 3D skeneriais bei bepilotėmis skraidyklėmis. Studijų metu studentai yra mokomi atlikti statinių ir žemės sklypų kadastrinius matavimus, rengti topografinius ir inžinerinių komunikacijų geodezinius planus.
„Šiuolaikinė geodezija paremta geoinformacinėmis sistemomis, turime daug inovatyvios įrangos, pradedant projektavimu, baigiant įvairių pramonės procesų tyrinėjimu. Naudojame droną, su kuriuo galime skenuoti ir skaitmeninti teritorijas, matuoti pastatus, jų energetinį efektyvumą. Skaitmenizacijos faktorius visose studijų programose, tuo pačiu ir geodezijoje, yra ypatingai svarbus. Tik mokydamiesi su pažangiausia įranga, studentais gali perprasti visus procesus, kurie vyksta inžinerijos srityje, o vėliau – įgytas žinias pritaikyti dirbdami įvairiuose sektoriuose“, – teigia KVK Aplinkos ir statybos inžinerijos katedros vedėja.
Baigę skaitmeninės geodezijos studijas ir šioje srityje įgiję aukštą kvalifikaciją, absolventai gali siekti karjeros geodezinius matavimus atliekančiose įstaigose, nekilnojamojo turto kadastro duomenų tvarkymo ir vertinimo įmonėse, statybos organizacijose, savivaldybėse ar kitų įstaigų erdvinių duomenų tvarkymo, kaupimo bei geoinformacinių sistemų skyriuose ir centruose.
Kodėl verta rinktis inžinerijos studijas KVK?
Daugelio kolegijų pranašumas prieš kitas aukštojo mokslo įstaigas yra gausus praktikos kiekis, KVK – ne išimtis. Čia studentai dar ankstyvuosiuose kursuose yra įtraukiami į įdomius projektus, veiklas ir kitus praktinius užsiėmimus.
„Labai daug praktinių dalykų studentai pas mus išmoksta dar vietinių mokomųjų praktikų metu, dirbdami ir atlikdami tyrimus laboratorijose. Vėliau, antrame, trečiame kursuose siūlome praktikas atlikti pas mūsų socialinius partnerius, kurie visada yra pasirengę padėti, išmokyti ir dirbti su jaunąja karta. Puikiausia yra tai, kad nuėję į įmones, studentai jau gali pasigirti nemažu žinių bagažu bei toliau sėkmingai tobulinti inžinerines žinias ir gebėjimus. Kolegija taip pat suteikia galimybę keliauti į užsienį. Bendradarbiaudami su kitomis Europos aukštosiomis mokyklomis, organizuojame stovyklas, mainų programas, kurių metu mūsų studentai gali pamatyti, kokios inžinerinės kryptys vyrauja kitose šalyse, kokios problemos ten aktualiausios“, – pasakoja D. Jankauskienė.
Nepaisant to, kad inžinerijos sritis nėra lengva ir joje netrūksta iššūkių, KVK Technologijų fakulteto dekanės J. Vaitekonienės teigimu, kartu ji yra be galo įdomi ir perspektyvi profesija, kurią nuolatos supa naujausios technologijos, sėkmingi projektai ir konkurencingas darbo užmokestis.
„Dažnai jaunimas inžinerijos specialisto svajonę paleidžia vėjais dėl šios srities sudėtingumo. Tačiau norint tapti geru savo srities specialistu, nevalia rinktis lengviausio kelio. Reikia drąsos ir noro pasirinkti tokį profesinį kelią, kuris ne tik generuotų dideles pajamas, bet ir būtų įdomus, kompleksiškas bei niekada nenuobodus. Inžinieriaus darbas atneša ne tik iššūkių, tačiau kartu ir vidinį savimotyvacijos jausmą, kai šie iššūkiais yra įveikiami“, – neabejoja J. Vaitekonienė.