KSU Pramogų ir turizmo studijų programos svetingumo industrijos dėstytojas Albertas Zinevičius bandomąjį šio projekto etapą įgyvendino dar prieš metus. Tuomet patirtinio mokymosi iniciatyva, suteikusi studentams realią mokymosi aplinką Vilniuje veikiančiuose viešbučiuose, studijuojant svetingumo industrijos dalyką, nudžiugino rezultatais. Tad šiais metais buvo nuspręsta programą plėtoti.

Šiais metais prie KSU inicijuoto patyriminio mokymo projekto prisijungė „Vilnius Grand Resort“, „Radisson Blu Lietuva“, „Park Inn by Radisson Vilnius Airport Hotel & Business Centre“, „Ibis Vilnius Centre“ ir „Neringa Hotel“ viešbučiai.

„Radisson BLU Lietuva“ viešbučio generalinis direktorius Danielis Baranowskis teigia besidžiaugiąs studentų patirties projektu ir pažymi, kad būsimiems specialistams labai svarbu karjeros pradžioje aiškiai suprasti, kas yra kokybė ir kokie yra standartai.

„Mūsų viešbutyje galima įgyti tarptautinės patirties, vadovaujantis lyderiaujančio prekių ženklo atstovaujamais kokybės standartais. Neabejoju, kad ši patirtis bus reikšminga plėtojant lietuviško svetingumo kultūrą ateityje. Mes didžiuojamės, kad Vilniuje suformavome pagrindus ne vienam viešbučio darbuotojui, kurie savo karjerą tęsia ne tik mūsų, bet ir kituose viešbučiuose“, – sakė D. Baranowskis.

Akademinis bandymas sujungti teorines ir praktines studijų dalis, mokantis svetingumo standartų, taisyklių, atkreipiant dėmesį į mažas, tačiau industrijai svarbias detales, įgyvendinamas taikant slapto pirkėjo metodiką.

 Albertas Zinevičius

Svetingumo industrijos ekspertas ir KSU dėstytojas A. Zinevičius sako, kad slaptasis pirkimas yra rinkodaros tyrimų kompanijų ir organizacijų plačiai naudojamas metodas. Jis padeda įvertinti paslaugų kokybę, darbo našumą ir rezultatus, standartų laikymąsi arba siekiant rinkti ir sisteminti informaciją apie rinkos situaciją.

Savo ruožtu pramogų ir turizmo industrijų studijų programos antrakursės studentės Evelina Stadalnykaitė ir Emilija Rusevičiūtė tikina, kad mokytis tik teorijos ir patirti viską praktiškai yra du skirtingi dalykai.

„Galimybė apsistoti viešbutyje, kaip studentui su konkrečiu tikslu, leidžia pažvelgti į svetingumo verslą kitu kampu, įvertinti tokius dalykus, į kuriuos įprastai nekreiptum dėmesio. Tokia patirtis yra neįkainojama ir leidžianti suprasti, kas vis dėlto yra ta svetingumo industrija“, – tikina E. Stadalnykaitė.

Jai pritaria ir E. Rusevičiūtė, kurios teigimu, įgyta patirtis dalyvaujant patyriminio mokymo projekte yra labai vertinga, nes pavyko suprasti, koks svarbus svetingumas yra viešbučių versle.

KSU dėstytojo A. Zinevičiaus teigimu, patyriminio mokymo projektas sukėlė didžiulį studentų susidomėjimą. Jame pasiryžo dalyvauti didžioji antro kurso studentų dalis.

„Džiaugiamės dėl tokio aktyvumo ir esame tikri, kad ši unikali praktika mūsų studentams suteiks platesnį suvokimą apie svetingumo verslą ir leis pajusti skirtumą tarp svetingumo ir paslaugų. Jiems labai svarbu suvokti, kad paslauga nėra tas pats kas svetingumas. Paslauga yra tik fizinis veiksmas, o svetingumas – jausmas, kurį sukuriame, teikdami paslaugą“, – aiškino KSU dėstytojas.

Pasak jo, šis patyriminio mokymosi projektas jau sudomino ir kitus Lietuvos viešbučius, kurie KSU studentus taip pat pakvies į patyriminio mokymosi praktiką jau šią vasarą.

Daugiau informacijos apie Pramogų ir turizmo industrijų bakalauro studijas Kazimiero Simonavičiaus universitete: https://ksu.lt/pramogu-ir-turizmo-industrijos/

Daugiau apie projektą: Doc. dr. Rasa Levickaitė; El. p. rasa.levickaite@ksu.lt Mob. + 370 698 45 681; Kazimiero Simonavičiaus universitetas; Kūrybos visuomenės ir ekonomikos institutas.