Industrija, kurioje darbo vietų nepritrūks
Finansiniai aviacijos industrijos rezultatai pastaraisiais metais sparčiai gerėja. Po staigaus kritimo, nulemto COVID-19 pandemijos, ji jau pasiekė buvusį lygį, ir nuosekliai auga toliau.
Kalbėdami apie „aviacijos profesijas“ žmonės paprastai omenyje turi pilotus, skrydžių palydovus, keleivius registruojančius darbuotojus ir t.t. Vis dėlto, šioje srityje gausu ir pozicijų, kurių indėlio plika akimi nematome. Pavyzdžiui, orlaivių techninės priežiūros specialistai, kuriems tenka tokios svarbios užduotys, kaip, pavyzdžiui, lėktuvų remontas ir saugumo užtikrinimas. Iki 2033 metų minėtų specialistų poreikio augimas numatomas net iki 33 procentų.
Anot orlaivių priežiūros paslaugas teikiančios „FL Technics“ žmonių ir kultūros vadovės Editos Jakučionytės–Lukšės, vien minėta kompanija kasmet samdo apie 300 orlaivių technikų ir mechanikų.
„Tam, kad atlieptume industrijos augimą ir patenkintume rinkos poreikius, reikalingi įvairūs aviacijos specialistai. Jų šiuo metu itin trūksta visame pasaulyje. Taip yra dėl to, kad nuolat didėja prižiūrimų lėktuvų skaičius. Darbuotojų trūkumas mums yra vienas aktualiausių uždavinių, kurio sprendimui skiriame labai daug laiko ir investicijų, – teigia ji.
Skatina stipendijomis ir nemokamais mokymais
Sprendžiant darbuotojų trūkumo problemą naudojamos net kelios strategijos. Aviacijos kompanijos stengiasi kuo intensyviau bendrauti su juos ruošiančiais universitetais. Mechanikos inžinerijos ar avionikos krypčių studentams dėmesys pradedamas rodyti nuo pirmųjų kursų, taip siekiant kuo anksčiau užmegzti produktyvius santykius.
E. Jakučionytės–Lukšės teigimu, vienas labiausiai pasiteisinusių naujų darbuotojų pritraukimo būdų – tai bendradarbiavimas su mokslo įstaigomis. Pavyzdžiui, Vilnius Tech universiteto studentams įmonė suteikia galimybę atlikti praktiką savo angaruose, tiek Vilniuje, tiek Kaune. Studentams – tai ideali galimybė praktiškai išbandyti save šiame darbe.
„Labiausiai motyvuotiems ir pažangiausiems studentams, įstojusiems į aviacijos mechanikos inžinerijos bei avionikos programas, skiriame 3000 eurų stipendijas. Turime ir „Inžinieriaus programą“, kurią siūlome pas mus tik ką įsidarbinusiems orlaivių technikams. Jos tikslas – sudaryti visas galimybes tapti sertifikuotu orlaivių inžinieriumi. Įprasta programos vertė siekia 20 tūkst. eurų, programos metu mes apmokame visas su ja susijusias išlaidas“, – apie naujų darbuotojų pritraukimo būdus pasakoja ji.
Tikslas – į studijas pritraukti kuo daugiau jaunuolių
E. Jakučionytė–Lukšė atkreipia dėmesį, kad tvariam sektoriaus augimui vien bendradarbiavimo su universitetais nepakaks. Ne ką mažiau svarbu jaunuolius aviacija sudominti dar mokyklose, papasakojant apie jos siūlomas galimybes.
„Karjera aviacijoje yra tarptautinė. Įgijus orlaivio inžinieriaus sertifikatą, darbo galimybės atsiveria beveik visuose žemynuose. Specialistų šiuo metu labai trūksta, tada aviacijos kompanijos dėl jų įnirtingai kovoja. Tai reiškia, kad darbuotojams siūlomos itin patrauklios sąlygos“, – sako „FL Technics“ žmonių ir kultūros vadovė.Pasak kompanijos vadovo, Žilvino Lapinsko, verslo ir universitetų bendradarbiavimas ateityje bus dar glaudesnis. Stipendijos ir praktikos galimybės jau dabar duoda teigiamų rezultatų. Kitas svarbus žingsnis – padėti patiems universitetams pritraukti dar daugiau studentų.
„Matome, kad bendradarbiavimas su Vilnius Tech ir parama aviacijos mechanikos inžinerijos bei avionikos studijų programų studentams turi teigiamą poveikį. Aviacijos sektorius yra dinamiška ir sparčiai besivystanti sritis, o tai reiškia, kad mums reikės vis daugiau kvalifikuotų specialistų. Tikimės, kad šios stipendijos padės jauniems talentams įgyti būtinų įgūdžių, o taip pat paskatins vis daugiau jaunų žmonių pagalvoti apie karjerą aviacijos srityje“, – teigia „FL Technics“ direktorius.
Prognozuojama, kad iki 2032 m. visam aviacijos sektoriui prireiks bent 1,3 mln. naujų darbuotojų. Taigi, naujajai specialistų kartai tikrai nepritrūks erdvės pasireikšti ir daryti karjerą srityje, kurioje dirbtinis intelektas konkuruoti dar ilgai nesugebės.