Puiki ir atsakingą vartojimą skatinanti iniciatyva, kurią taip pat palaiko ir globoja Vilniaus miesto savivaldybe bei sostinės turizmo skatinimo agentūra „Go Vilnius“, prasidėjo liepos 20 d. bendru trijų šalių memorandumo pasirašymu. Kaip pasakoja „Vilniaus vandenų“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas, iniciatyva ne tik siekiama priminti apie unikalią požeminio vandens kokybę Vilniuje, bet ir prisidėti prie aplinkos taršos plastiku mažinimo.
„Ši iniciatyva – tai dalis mūsų vykdomos kompanijos „Tavo jėga keisti(s)“, kurios tikslai yra edukuoti visuomenę apie vandens vartojimo įpročius bei imtis iniciatyvų, skirtų gerinti požeminio vandens prieinamumą. Manome, kad dabar pats laikas imtis veiksmų skatinant Vilniaus gyventojus didžiuotis geriamu vandeniu, o sostinės svečiams rodyti, jog šio miesto vanduo yra ne tik visiems prieinamas ir saugus, bet kartu ir puiki alternatyva vandeniui iš buteliukų“, – sako M. Švaikauskas.
Iniciatyvos dalyviai, t. y. Vilniuje veikiantys įvairių sektorių atstovai, įsipareigodami klientus vaišinti nemokamu vandeniu iš čiaupo, gauna teisę savo patalpas pažymės specialiu „Geriu tyrą Vilniaus vandenį“ iniciatyvos ženklu, kuris simbolizuoja atsakingą verslo požiūrį į globalią plastiko problemą.
Džiaugiasi prasminga iniciatyva
Vienas iš pirmųjų prie šios iniciatyvos prisijungė kavinių tinklas „VeroCafe“. Kavinių tinklo vadovės Laimos Vėželienės teigimu, įsilieti į akciją buvo gana paprasta, mat plastiko suvartojimo mažinimas – vienas iš įmonės prioritetų.
„Gyvename tokiais laikais, kai vartotojiškumo problema yra kaip niekad aktuali. Todėl turėdami galimybę, didžiojoje dalyje mūsų kavinių įrengėme savitarnos vandens čiaupus, kuriais visiškai nemokamai gali naudotis patys lankytojai. Išgirdę apie vykdomą iniciatyvą nedvejojome ir pasirašėme simbolinį memorandumą, kuriuo įsipareigojome būti šios puikios akcijos dalimi“, – pasakoja L. Vėželienė.
Kavinių tinklo vadovė jau pastebi ir teigiamus pokyčius. Nors karštą vasaros dieną norinčių nemokamai atsigaivinti vandeniu išties padaugėjo, labiausiai kavinių tinklą džiugina galimybė prisidėti prie aplinkai draugiškesnių sprendimų bei augantis miestiečių sąmoningumas.
„Kiek anksčiau klientai prašydavo vandens įpilti į vienkartinę tarą, kurią galėdavo išsinešti. Tačiau dabar vis daugiau žmonių atsineša savo daugkartinę tarą arba paprašo stiklinės mūsų ir vandenį suvartoja vietoje. Matome, kad žmonės tampa supratingesni, suvokia plastiko žalą gamtai bei imasi paprastų, tačiau veiksmingų priemonių kovai su šia problema“, – teigia L. Vėžialienė.
Tuo tarpu restoranų tinklo „Burokėlis ir kvapas“, kuris taip pat noriai prisijungė prie šios iniciatyvos, vadovė Odeta Bložienė tikina: ne tik versle, bet ir gyvenime vadovaujasi atsakingo vartojimo principais.
„Nereikalingas įvairių resursų naudojimas, tame tarpe ir plastiko, yra viena didžiausių šių laikų problemų, prie kurios sprendimų turime prisidėti visi. Ar tai būtų proporcingas maisto žaliavų užsakymas, ar daugkartinių rūšiuojamų pakuočių naudojimas, visuomet ieškome kuo efektyvesnių ir aplinkai draugiškesnių sprendimų, todėl plastiko suvartojimo mažinimas mums taip pat yra labai aktualus“, – teigia O. Bložienė.
Restoranų tinklo vadovės pasiteiravus, kaip patys klientai reaguoja į galimybę nemokamai pasivaišinti vandeniu, O. Bložienė pasakoja – praktiškai visi tokį svetingumo gestą sutinka labai maloniai.
„Jei anksčiau klientai kartais likdavo nesusipratę, kad jiems pateikiamas vanduo iš čiaupo, tai šiais laikais viskas atvirkščiai – kur kas dažniau nepasitenkinimą kelia tai, kad reikia susimokėti už stalo vandenį. Visuomenė ima suprasti, kad vanduo iš čiaupo yra ne prastesnis už tą, kurį įsigyjame prekybos centre“, – sako verslo atstovė.
O štai svečiai iš užsienio, kaip pasakoja pašnekovė, kartais lieka nustebę, tačiau kartu ir pamaloninti tokia galimybe.
„Užsieniečiams dažnai būna neįprasta išgirsti, kad jiems atneštas vanduo yra iš čiaupo, nes jo skonis yra išties puikus. Tačiau lygiai taip pat mums, nuvykusiems į kitą šalį, atrodo keista, kad ten vanduo iš čiaupo nėra tinkamas gerti. Tad tikrai turėtumėme džiaugtis, kad turime tokią didžiulę privilegiją ir galimybę mėgautis vandeniu tiesiai iš čiaupo“, – sako O. Bložienė.
Pasak jos, Lietuvoje perkamo ir suvartojo geriamo vandens skaičius vis dar yra labai didelis, todėl kiekvienas atsakingas verslas turėtų prisidėti prie visuomenės požiūrio keitimo.
„Labai tikiu, kad šia iniciatyva „užsikrės“ vis daugiau Vilniaus verslų, viešojo sektoriaus atstovų ir net jai pasibaigus, toliau sėkmingai vadovausis tvaraus ir atsakingo vartojimo principais“, – viliasi O. Bložienė.
Šiuo metu prie iniciatyvos yra prisijungę daugiau nei 50 apgyvendinimo, maitinimo ir kitų aptarnavimo paslaugas teikiančių įstaigų Vilniuje. Visos akcijos metu, kuri tęsis bent tris mėnesius, nemokamą vandenį iš čiaupo savo klientams siūlančioms svetingoms įmonėms „Vilniaus vandenys“ kompensuos išgerto vandens kiekį – iki 12 tūkst. stiklinių vandens.
Akcijai įsibėgėjant, organizatoriai prie jos skatina jungtis ir viešojo sektoriaus atstovus, biurų valdytojus ir administratorius, pramogų ir sveikatingumo atstovus, daugiabučių namų bendrijas bei kitus verslus. Akcijos iniciatoriai prognozuoja, kad iš viso bus išdalinta apie 240 tūkst. stiklinių vandens.
„Tikimės, kad per likusį laiką prie mūsų prisijungs dar daugiau atsakingų verslų ir tokiu būdu vanduo taps prieinamas kiekvienoje Vilniaus miesto vietoje – kavinėse, viešbučiuose, gatvėse, skveruose, sporto klubuose, biurų centruose ar bet kur kitur“, – sako „Vilniaus vandenų“ generalinis direktorius M. Švaikauskas.
Norintys prisijungti prie iniciatyvos „Gerk tyrą Vilniaus vandenį“, padaryti tai gali apsilankę https://www.vandensjega.lt/
Užsakymo nr.: PT_87888859