Pirmą gamyklą statė su iškelta sąlyga, kad ji bus draugiška aplinkai
Spausdintuvus, projektorius ir skanavimo sprendimus gaminančios kompanijos tvarumo istorija prasidėjo prieš aštuoniasdešimt metų. Tuomet jie atidarė savo pirmą „Epson“ gamyklą Suva miestelyje (Japonija), jos įkūrėjai pažadėjo vietos valdžiai neteršti apylinkių. Tiek gamyklos veiklą, tiek pažadą kompanija tęsia iki šiol, dabar savo tvarumo siekius derindama su Jungtinių Tautų iškeltais darnaus vystymosi tikslais (angl. sustainable development goals – SDG ), kas kelerius metus papildydama juos naujais, dar ambicingesniais iššūkiais.
Žinoma, visa kompanijos gaminama įranga per tuos metus patobulėjo ir prisitaikė prie naujų poreikių, ypač – prie pastaraisiais metais vis aktualesnių tvarumo standartų.
Kiek naujausi spausdintuvai ir projektoriai gali sutaupyti energijos?
„Kalbant apie spausdintuvus, per paskutinius dešimt metų juose atsirado „Ecotank“ – itin didelės talpos rašalo talpyklų sistema, kuri leidžia atspausdinti daugiau nei 10 tūkst. lapų. Dėl to vis labiau pereiname prie rašalinės technologijos, kuri daug pranašesnė už lazerinę: sunaudojama 50 proc. mažiau elektros, spausdinimo kaštai sumenksta iki 90 proc. Ši technologija palieka ir daug mažiau šiukšlių, nes, kaip minėta, rašalo kasečių talpa leidžia atspausdinti daugiau lapų, reikalauja mažiau priežiūros, mažesnė ir CO2 emisija. Be to, daugiau kaip 80 proc. „Ecotank“ pakuočių yra naudojamas perdirbtas kartonas“, – komentavo spausdintuvų pokyčius Mantas Nemickas, „Epson Europe“ verslo plėtros Baltijos šalims vadovas.
Gerokai patobulėjo ir projektoriai: lazerinės technologija prailgino jų gyvavimo iki 20 tūkst. valandų (anksčiau būdavo tik 3-4 tūkst. valandų), patys projektoriai sumažėjo, palengvėjo, bet tuo pačiu technologiškai sustiprėjo. Pavyzdžiui, naujausias „Epson“ 20 tūkst. liumenų projektorius yra 70 proc. mažesnis ir 50 proc. lengvesnis už savo pirmtaką, efektyviau naudoja energiją. Mažesnis įrenginys reikalauja mažesnės pakuotės, o tai supaprastina logistiką. Daugelis „Epson“ gaminių turi TCO sertifikatą.
Sukūrė galimybę popierių perdirbti tiesiog biure
Spausdinimas iš esmės neskatina tvaraus elgesio, todėl vis daugiau įmonių diegia vadinamas „paperless“ programas, skatina naudoti mažiau popieriaus. Prie to prisideda ir patys spausdintuvų gamintojai.
„Suprasdami šią tendenciją pradėjome projektą, kuris gali padėti mažinti biuruose popieriaus kiekį, vadinamą popieriaus laboratoriją (angl. PaperLAB). Tai sistema, kurios dėka nenaudojant vandens galima vietoje, kiekviename biure perdirbti panaudotą popierių, ji gali pakeisti ir dokumentų smulkintuvą“, – pasakojo apie naujoves Mantas Nemickas, „Epson Europe“ verslo plėtros Baltijos šalims vadovas.
Ši technologija visiškai susmulkina popierių į smulkias daleles ir iš jų pagamina lapus naujam naudojimui. Iš dešimties panaudotų lapų galima pagaminti devynis perdirbtus popieriaus lapus. Taip galima perdirbti popierių 2–3 kartus.
„Siūlome ne tik spausdinimo, bet ir skanavimo sprendimus. Padedame organizacijoms skaitmenizuoti dokumentus ir taip žengti pirmus žingsnius skaitmeninio turinio link. Naudojantiems „Epson“ skanavimo įrenginius nemokamai suteikiame prieigą prie programinės įrangos, kurios dėka skanuotas dokumentas iš karto priskiriamas sistemai, kurioje gana lengva dokumentus valdyti ir segmentuoti“, – pristatė naujus siūlomus sprendimus kompanijos „Epson“ atstovas.
Patys tausoja aplinką ir padeda tai daryti kitiems
Pasak pašnekovo, „Epson“ siekia atsižvelgti į visus septyniolika Jungtinių Tautų iškeltų darnaus vystymosi tikslų, todėl į valdymo politiką buvo įtrauktos Atsakingo verslo aljanso (angl. Responsible Business Alliance – RBA) elgesio kodekso nuostatos bei metodikos. Pagrindinės gamybos vietos buvo audituotos pagal Atsakingo verslo aljanso patvirtintą vertinimo programą.
„Siekiame, kad kiekviena pasaulyje esanti „Epson“ būstinė iki 2023 metų pabaigos naudotų atsinaujinančią energiją, ir galiu patvirtinti, kad šiandiena esame jau labai arti šio tikslo“, – sakė M. Nemickas.
Kitas „Epson“ siekis – sumažinti automobilių parko CO2 emisiją, siekiant jo dalis automobilių buvo pakeisti į hibridinius ir elektrinius. Be to Europoje buvo sumažintas gaminių pristatymo dienų skaičius, tai padeda labiau užpildyti krovininius automobilius ir tuo pačiu mažinti taršą. Taip pat kompanija investavo į kartono perdirbimo technologijas, kurios panaudotas pakuotes susmulkina ir šios kartono atliekos panaudojamos siuntų užpildui. Tai padeda kasmet maždaug 12 tonų sumažinti kartono atliekas, o tuo pačiu nereikia papildomai užsakinėti siuntų užpildų. Tokie paprasti ir lengvai įgyvendinami sprendimai padeda kompanijai dirbti tvariau ir efektyviau.
„Epson“ ne tik pati siekia tvarumo tikslų, bet kuria įrankius ir kitiems. Vienas iš tokių pavyzdžių galėtų būti projektas „Epson Monna Lisa“, skirtas tekstilės pramonei.
„Tekstilės gaminiams pagaminti sunaudojama labai daug vandens. Pavyzdžiui, džinsų porai pagaminti reikia beveik vieno olimpinio plaukimo takelio vandens. Mes sukūrėme tekstilės spausdintuvą, kuriuo galima marginti tekstilę naudojant mažiau vandens. Tai reiškia, kad į valymo įrenginius patenka mažiau nuotekų, vandeniui šildyti sunaudojama mažiau energijos. Toks spaudos būdas yra tvaresnis“, – komentavo siūlomo sprendimo privalumus Mantas Nemickas.
Investicijos į vaikų švietimą
Žinoma, tvarumo siekiai labai priklauso nuo komandos. Darbuotojai turi ir patys matyti, kad keliami tvarumo tikslai taikomi visoms sritims – ir aplinkai, ir kompanijoje dirbantiems žmonėms, ir šalia esančiai bendruomenei. Tuo tikslu „Epson“, bendradarbiaudama su „Gender Equity“, prisideda prie iniciatyvos, kuria siekiama paskatinti moterų karjerą. Dalis darbuotojų mentoriauja šios iniciatyvos dalyvėms. Iniciatyva pritaikoma ir pačioje kompanijoje – šiuo metu „Epson“ komandoje dirba apie 38 proc. moterų.
Kompanijos žmonės visada informuojami, kaip sekasi siekti tvarumo tikslų ir raginami prie jų prisidėti, pavyzdžiui, rūšiuoti atliekas, atsakingai vartoti elektrą ir pan.
„Neseniai dalyvavome Lietuvos miškų atsodinimo projekte, pasodinome Molėtų rajone per 1000 medžių, keletą dienų per metus savanoriaujame, jungiamės prie upių, ežerų išvalymo programų“, – pasakojo „Epson“ atstovas apie kompanijos darbuotojų savanorišką veiklą.
Viena iš „Epson“ socialinių krypčių – vaikų švietimas. Tam buvo įsteigta programa „New Horizons“, kuria siekiama propaguoti ir ugdyti jaunų žmonių sąmoningumą tvaraus gyvenimo klausimais. Kasmet joje dalyvauja per 10 tūkst. Europos moksleivių. Tuo tikslu „Epson“ atstovai lankosi ir skaito interaktyvias paskaitas moksleiviams, suteikia reikiamą įrangą (lazeriniai išmanūs projektoriai, spausdintuvai ir pan.) mokslo įstaigoms visame pasaulyje – nuo Afrikos iki Rytų šalių. Lietuvoje „Epson“ išmanioms klasėms padovanojo dešimtis spausdinimo ir interaktyvių projektorių.
„Manome, kad investicija į švietimą, tai investicija į ateities kartas, kurios kurs ateities pasaulį. Nėra svarbu, kuriame pasaulio krašte asmuo auga, reikia sukurti jam lygias teises į mokslą ir švietimą“, – baigė pasakojimą „Epson Europe“ verslo plėtros Baltijos šalims vadovas.
„ACC Distribution“ mūsų partnerystės prioritetas – tvariems prekės ženklams
„Plėtoti partnerystę su tvariais prekės ženklais, kaip „Epson“ mums yra garbė ir malonumas. Jų tvarumo idėjos ne vieną skatina nustebti ir suklusti. Džiaugiuosi, kad tokių partnerių ratas pas mus sparčiai plečiasi. Vis daugiau technikos įrenginių gamintojų ieško tvarumo sprendimų visoje gamybos grandinėje: ne tik savo gamybos vidiniais procesais, bet ir pačiais gaminamais įrenginiais, jų pakuotėmis, elektros energijos efektyvumo klasėmis, logistika ir CO2 mažinimu.“ , – teigia „ACC Distirbution“ produktų ir rinkodaros departamento direktorius Marijus Miceika.
Anot M. Miceikos, „ACC Distirbution“ teikia prioritetą tvariems prekės ženklams ir partneriams. Pati bendrovė nuosekliai vysto savo tvarumo strategiją, kuria siekia tvariai valdyti komandą, darbo principus ir mažinti CO2.
Primename, „ACME Grupės“ bendrovė „ACC Distribution“ atstovauja ir platina daugiau nei 200 informacinių technologijų, kompiuterinės technikos, programinės įrangos, garso, vaizdo ir fotografijos, kompiuterinių žaidimų bei buitinės technikos tiekėjų ir prekinių ženklų. „ACC Distribution“ grupė veiklą vykdo Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.