„EMP Recycling“ jau daugybę metų yra elektronikos ir metalo atliekų perdirbimo lyderiai Lietuvoje, tad neveikiantys automobilių akumuliatoriai į jų supirktuves atkeliauja labai dažnai. Kaip pasakoja Darius Valeika: „Vidutiniškai per metus mūsų perdirbimo gamykloje atsiranda net apie 550 tonų akumuliatorių, tad kasdien jų superkame panašiai 2 tonas. Darbo vietoje matant tiek neveikiančių akumuliatorių natūralu stebėtis, kodėl jų rotacija Lietuvoje tokia dažna. Daugumoje atvejų kalta yra netinkama priežiūra, tačiau būtent žiemą ryškiausiai paaiškėja, kuris automobilio savininkas šį darbą atliko gerai.“
Akivaizdu, bet svarbu: kaip prižiūrėti akumuliatorių?
Elektronikos ir metalo atliekų perdirbimo įmonė bendradarbiauja su autoservisais visoje Lietuvoje, tačiau visi meistrai apie akumuliatorių priežiūrą teigia tą patį – šią automobilio dalį prižiūrėti gan lengva, tačiau labai dažnai daromos paprastos klaidos. „Visų pirma, akumuliatorius turi atitikti automobilio gamintojų nustatytus parametrus ir būti sumontuotas laikantis gamintojo instrukcijų. Atrodo labai akivaizdūs patarimai, tačiau lietuviai stebėtinai dažnai renkasi profesionalams skirtus darbus atlikti patys ir kartais – netgi savo nuožiūra. Nors siekis mokytis yra pagirtinas, jis gali brangiai kainuoti, kai netinkamai įmontuoto generatoriaus gedimai pasireikš keliais metais per anksti.“ – teigia Darius Valeika.
Visgi net jei generatorius buvo tvarkingai įmontuotas automobilio gamintojo ar autoservise, verta atkreipti dėmesį į šiuos patarimus:
1. Daugeliui modernių automobilių po akumuliatoriaus keitimo būtinas kompiuterinis pririšimas. Turint specialią įrangą tenka naujai suprogramuoti automobilį, kad jo vidinis kompiuteris automatiškai žinotų bei praneštų, kada atėjo laikas krauti akumuliatoriaus bateriją bei kokie jos parametrai.
2. Labai svarbu prižiūrėti visą automobilio elektros instaliaciją. Jai esant netvarkingai, žymiai trumpėja akumuliatoriaus tarnavimo laikas.
3. Automobilio generatorius daro didelę įtaką akumuliatoriaus veiklai, tad svarbu įsitikinti, kad jis suteikia pakankamą srovę baterijos įkrovimui.
4. Ypač žiemą, kai oro temperatūra minusinė, rekomenduojama vengti trumpų kelionių, nes jų metu automobilio generatorius nespėja įkrauti akumuliatoriaus.
5. Svarbu „nealinti“ akumuliatoriaus ir reguliariai patikrinti jo įkrovimo lygį.
Neveikiantis akumuliatorius – toli gražu ne šiukšlė
Laikantis šių patarimų, automobilio akumuliatorius turėtų sėkmingai veikti 4 – 6 metus. Šiam laikui neišvengiamai praėjus arba akumuliatoriui sugedus priešlaikiškai dėl nepriežiūros, prasideda naujas galvos skausmas – kur dėti šią nereikalingą automobilio dalį. Nusprendus ją pakeisti autoservise, problemą perleisite darbuotojams, tačiau daugybė lietuvių tokius darbus renkasi atlikti savarankiškai.
„Autoservisai visoje Lietuvoje bendradarbiauja su „EMP Recycling“, tačiau daugybė lietuvių dar nežino, kad jiems nereikalingi, neveikiantys automobilio akumuliatoriai yra vertingi ekonomikai. Juos išrūšiavus galima atgauti gausybę vertingų žaliavų: švino, plastiko, rūgščių, vario, kurios puikiai tinka naujų akumuliatorių gamybai. Būtent tuo atliekų perdirbimas taip žavi – jis leidžia nenaudojamiems daiktams, prietaisams ir dalims įgauti naują potencialą, tapti vertingais ir grįžti į žiedinės ekonomikos ciklą naudingos materijos pavidalu. Lietuva daug natūralių iškasenų neturi, todėl įprotis rūšiuoti atliekas ir atiduoti jas perdirbimui mums be galo svarbus. Na, o supirktuvėse akumuliatorių pridavęs žmogus taip pat lieka laimingas – už šią automobilio dalį galima gauti solidų atlygį.“ – pasakoja Darius Valeika.