„Moksleiviai ne tik turi verslo idėjų, bet ir drąsos, ryžto jas įgyvendinti. Programų metu moksleiviai raginami spręsti svarbias visuomenės problemas, kuriant inovatyvias verslo idėjas. Mūsų tikslas – paskatinti jas sėkmingai realizuoti“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Praėjusį mėnesį Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyko jaunimo verslumo skatinimo programą įgyvendinančios organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) moksleivių verslų paroda. Joje buvo skiriamas dėmesys ne tik aktualioms visuomenės problemoms spręsti, bet ir augintiniams bei jų sveikatai.
Viena iš moksleivių idėjų – išmanusis antkaklis
Parodoje buvo pristatomos įvairiausios moksleivių verslų idėjos. Pavyzdžiui, Alytaus šv. Benedikto gimnazijos moksleivės sukūrė unikalaus išmaniojo antkaklio prototipą. Antkaklis padėtų nuolat stebėti ne tik augintinio buvimo vietą, bet ir jo sveikatos būklę.
„Mūsų verslo idėja – sukurti išmanų antkaklį su įvairiomis funkcijomis. Pavyzdžiui, jis turėtų GPS sistemą, būtų galima sekti augintinio buvimo vietą. Jeigu augintinis pabėgs, antkaklis jį padės lengvai rasti –tereikia turėti specialią programėlę.
Taip pat jame bus įmontuoti jutikliai. Pavyzdžiui, jūs galėsite sekti savo augintinio širdies darbą bei aktyvumą. Tad, jei mėgstate sportuoti ir dažnai bėgiojate, gali būti, kad tuo metu jūsų augintinis taip pat patiria didelį fizinį aktyvumą, jei bėga greta.
Jei augintinio širdies dažnis pernelyg padidėja, šeimininkas į savo telefoną gauna pranešimą, kad keturkojui laikas pailsėti“, – apie išradimą pasakoja „Bark‘N‘Bite“ projekto bendraautorė Viltė.
Idėja nebuvo sugalvota spontaniškai
Idėjos bendraautorė Josvita teigia, kad pradžioje jos norėjo kurti aksesuarus augintiniams iš antrinių žaliavų. Visgi pradėjusios kurti guolius keturkojams, jos suprato, kad to negana. Tuomet pamėgino kurti augintiniams skirtus užkandžius, pagamintus iš daržovių.
„Juose buvo labai daug vitaminų. Tačiau supratome, kad ateityje nuo itin didelio daržovių pertekliaus šuniukai gali susidurti su alergijomis ar net skrandžio problemomis. Todėl nusprendėme visas idėjas suvienyti ir sukurti išmanų antkaklį. Jis gali sekti ne tik šuns lokaciją, tačiau ir sveikatą bei veiklą“, – nurodo pašnekovė.
Projektas sustiprino draugystę
Idėjos bendraautorės pasakoja, kad prie projekto jos dirbo trise. Proceso metu, anot moksleivių, jos išmoko komandiškumo bei įsiklausymo.
„Mums buvo labai smagu kurti šį produktą, gilintis į idėją. Dirbome išvien, geriau pažinome viena kitą“, – džiaugiasi moksleivė Viltė.
Jos kolegė Josvita paantrina, kad viso projekto metu jos išmoko geriau bendradarbiauti, pažino viena kitą, o tai labai padėjo siekti bendro tikslo.
Džiaugiasi suteikta galimybe pristatyti savo idėjas
Parodos dalyvės sako matančios išties didelę tokių programų, kuriose mokiniams suteikiama galimybė vystyti realią verslo idėją, ir renginių vertę moksleiviams.
„Mums labai patinka, kad vyksta tokie renginiai. Čia visi mokiniai gali pristatyti savo verslo idėjas ir netgi jas įgyvendinti“, – pabrėžia viena iš idėjos bendraautorių.
Pašnekovės pasakoja, kad kai kurios antkaklio funkcijos jau yra įgyvendintos, o kitos planuojamos realizuoti ateityje.
„Tai tik prototipas, tačiau viena funkcija jau kaip ir įgyvendinta. Tai – šviesos diodai, kurie tamsiu paros metu gali šviesti. Šiuo metu jie veikia baterijomis, tačiau ateityje planuojame antkaklį sukurti įkraunamą“, – planais dalijasi moksleivė Josvita.
Apie programą
„Accelerator_x“ – tai moksleivių antreprenerystės ugdymo programa, suteikianti realią verslo kūrimo patirtį dar mokyklos suole. Programos metu mokiniai praktiškai dalyvauja savo įkurtos įmonės veikloje, pasiūlydami rinkai prekę ar paslaugą, ir įgyvendina visus realios bendrovės veiklos etapus, apimančius nuo verslo idėjos ir praktinio realizavimo iki jos uždarymo.
Mokinių bendrovę kuruoja mokykloje dirbantis mokytojas, parengtas dirbti su programa, o mokinius konsultuoja verslo savanoris, kuris dalijasi savo įžvalgomis ir patirtimi.