„Tiketa“ savo veiklą pradėjo 2004 metų vasarą, ne už ilgo po Lietuvos įstojimo į NATO ir Europos Sąjungą. Įmonė pirmoji šalyje įdiegė naujos kartos bilietų platinimo būdus, pristatė elektroninio bei mobilaus bilieto sistemas ir greitai tapo bilietų platinimo rinkos ekspertais. Prieš pandemiją, „Tiketa“ aptarnaudavo daugiau nei 10 tūkstančių renginių ir parduodavo virš milijono bilietų per metus.
„Mūsų prioritetu visada buvo aukščiausius standartus atitinkančių pareigų teikimas. Nuolat mąstome, kaip pagerinti renginių ir bilietų prekybos patirtį tiek organizatoriams, tiek renginių mylėtojams, todėl nenuostabu, jog žengiame koja kojon su pasaulinėmis tendencijomis“, - teigia nuo 2010 metų „Tiketos“ generalinio direktoriaus pareigas einantis Andrius Žiauberis.
„Praėję metai buvo išskirtiniai, tačiau, nors pasaulis ir sustojo, mes nesustojome inovatyviai mąstyti. Dėl to gimė daugybė naujų inovacijų nuo virtualių renginių iki prekybos muziejų bilietais. Tikiu, jog gebėjimas prisitaikyti prie kintančių rinkos sąlygų yra vienas stipriausių verslo sėkmę lemiančių faktorių ir džiaugiuosi, kad savo komandoje turiu daug kūrybiškų ir inovatyvių žmonių“, - pridūrė A. Žiauberis.
1. Pirmieji nutarė tausoti gamtą
Iki kompanijos atsiradimo, visi renginių bilietai Lietuvoje būdavo parduodami kasose. 2004 metais veiklą pradėjusi „Tiketa“ pirmieji pristatė elektroninį renginio bilietą ir taip sukūrė galimybę lankytis renginiuose be poreikio turėti popierinį bilietą, kas yra ne tik patogu, bet ir skatina tausoti popierių ir taip saugo medžius.
2. Keičiasi kartu su vartotojų įpročiais
Kompanijos „OuterBox“ duomenimis, internetinių apsipirkimų skaičius, naudojantis telefonu, apsipirkimą kompiuteriu aplenkė dar 2015 metais, o šiemet net 79% visų pirkimų internetu yra atliekama būtent per išmanųjį telefoną. Vartotojų elgesio judėjimo kryptį numačiusi „Tiketa“ dar 2013 metais pristatė telefonams skirtą programėlę, kurios dėka renginių mylėtojai renginių bilietus gali įsigyti greitai ir patogiai.
2. Lojalūs klientai gauna daugiau
„Tiketa Klubas“ yra vienintelė lojalumo klubą turinti bendrovė Lietuvos renginių rinkoje, o klubo nariai gauna išskirtines nuolaidas, išankstinę prekybą į didžiausius renginius, atskirą kasą, kurioje aptarnaujama be eilės bei specialų atskirą įėjimą į vieną didžiausių šalyje Vilniaus „Avia Solutions Group“ areną.
4. Unikali vieta teatro fanams
2010 metais „Tiketa“ pristatė atskirą interneto svetainę Teatrai.lt, į vieną virtualią erdvę sujungiančią šalies teatrus, meno organizacijas, koncertų sales ir jų lankytojus. Negana to, šis projektas buvo pripažintas Lietuvos 2010 metų gaminiu ir apdovanotas Aukso medaliu informacinių technologijų srityje.
5. Nepamirštami įspūdžiai – pigiau
Šalia išskirtinai teatrui skirtos svetainės Teatrai.lt, „Tiketa“ turi ir Pramogaukit.lt – atskirą interneto svetainę, skirtą dalintis specialiais renginių bilietų pasiūlymais tik labai ribotam kiekiui. Pramogaukit.lt svetainėje renginių mylėtojai gali rasti bilietus į didžiausius šalies renginius už daug mažesnę kainą.
6. Pramogos neišėjus iš namų
Praėjusiais metais Lietuvoje įvedus pirmąjį karantiną visi fiziniai renginiai su žiūrovais nebegalėjo vykti, todėl „Tiketa“ pirmoji šalyje pristatė internetu transliuojamų renginių platformą „E-Stage“. Virtualių renginių dėka bendrovė suteikė renginių organizatoriams galimybę toliau vykdyti veiklą tiek tiesioginėmis transliacijomis, tiek prekiaujant renginių įrašais, tuo metu staiga namuose būti priverstiems žmonėms – būdą pramogauti neišėjus iš namų ir padėti kultūrininkams išgyventi šiuo sunkiu laikotarpiu.
7. Daugybė muziejų po vienu stogu
Šių metų kovo 15 dieną duris atvėrus muziejams, galerijoms ir kitoms ekspozicinėms erdvėms, „Tiketa“ pradėjo muziejų bilietų prekybą – tai yra viena naujausių bendrovės inovacijų. „Tiketa“ siekia meno mylėtojams bilietus į kultūrines erdves pasiūlyti „po vienu stogu“, kad lankytojams nereikėtų registruotis daugybėje skirtingų svetainių, tuo metu muziejininkai čia galėtų sutikti savo tikslinę auditoriją.
8. Kontrolė – organizatorių rankose
Renginių organizatoriai „Tiketa“ sistemoje gali realiu laiku matyti savo renginių bilietų pardavimų statistiką. Atsižvelgiant į šiuos duomenis, organizatoriai gali efektyviai reaguoti į situaciją ir, esant reikalui, koreguoti tokius dalykus, kaip renginio komunikacija ar kaina.
9. Lengvas renginių valdymas
Renginių organizatoriams „Tiketa“ taip pat siūlo lengvai valdomą renginių paleidimo sistemą, kurioje patys oranizatoriai gali... turbūt atspėjote... paleisti renginius ir jos koreguoti esant reikalui. Negana to, tiek ši, tiek anksčiau minėta pardavimų stebėjimo realiu laiku sistema turi ir savo mobiliąsias versijas, todėl renginio valdymą atlikti galima net ir naudojantis išmaniuoju telefonu.
10. Geresnė bilietų patikra
Dar viena inovacija renginių organizatoriams – praėjusį rudenį pristatyta bilietų skenavimo aplikacija „Tiketa Scan“. Paprasta ir intuityvi yra skirta išmaniesiems telefonams, dėl to nereikia įsigyti specialių skenerių („delninukų“) bilietų patikrai. Negana to, programėlei nėra būtinas Wi-Fi ryšys – užtenka telefone esančio mobilaus interneto. Bilietų patikrą atlikti galima net ir netikėtai dingus interneto ryšiui – tokiu atveju programėlė remiasi anksčiau atsiųstais duomenimis, todėl apsaugo nuo tokių techninių problemų.
11. Proga sužibėti socialinių tinklų žvaigždėms
Nuo 2019 metų „Tiketa“ ieško „renginių ambasadorių“ – renginius mėgstančių ir žodžio kišenėje neieškančių bei bent 3 tūkstančius sekėjų „Instagram“ kanale turinčių žmonių, kurie mainais už renginių bilietus galėtų pasidalinti savo nuomone ir įspūdžiais apie būsimą ar aplankytą renginį su savo auditorija.
11. Kviečia visus būti nuomonės formuotojais
Visgi, „Tiketa“ ties socialinių tinklų žvaigždėmis neapsiriboja. Praėjusią vasarą bendrovė pristatė „pramogautojų tinklą“ – projektą, kviečiantį bet kurį pramogas mėgstantį Lietuvos gyventoją tapti nuomonės formuotoju. „Tiketa“ atstovų teigimu, renkantis pramogas, kaip ir daiktus, žmonėms yra svarbu kitų žmonių atsiliepimai apie siūlomą produktą ar paslaugą, todėl „Pramogautojų tinklu“ siekiama skatinti pramogautojus kurti turinį „Tiketa“ socialiniuose tinkluose mainais į nemokamas pramogas.
12. „Mano Pramogos VEIDAI“
Mažai kam žinomas faktas, tačiau už Delfi TV savaitinės pokalbių laidos „Mano pramogos VEIDAI“ slypi būtent „Tiketa“ komanda. Šią vasarą vienerių metų gimtadienį švęsiančioje laidoje bendrovės komercijos direktorius Laurynas Vairys tampa laidos vedėju ir kalbina Lietuvos pramogų pasaulio atstovus įvairiausiais jų gyvenimo klausimais. „Tiketa“ yra pirmieji ir vieninteliai bilietų platintojai Lietuvoje, turintys savo televizijos laidą.
13. Patirtis peraugo į naują įmonę
Metų metus kasdien su renginių organizatoriais glaudžiai dirbanti „Tiketa“ komanda žino ne tik, ko reikia renginių organizatoriams, tačiau ir kokie rūpesčiai jiems neduoda ramybės. Dėl šios priežasties, bendrovė 2019 metais įsteigė vienintelę Lietuvoje renginių strategijos įmonę „Backstage“, tapusia pirmu pasirinkimu pastovios komandos neturintiems organizatoriams ir užsienio organizatoriams, ieškantiems profesionalių renginio viešinimo ir reklamos paslaugų.
15. Kelionė vizijos link
Vienas naujausių dalykų „Tiketa“ platformoje yra kelionių bilietai. Nuo bilietų į renginius veiklą pradėjusi kompanija per 17 veiklos metų išplėtė žodžio „bilietas“ sąvoką ir niekada neslėpė savo ambicingų planų didinti savo pasiūlą, todėl prekyba kelionėmis yra tik dar vienas žingsnis įmonės vizijos link.
16. Renginiai ir pramogos žengia koja kojon
Dar vienas svarbus žingsnis bendrovės vizijos link buvo žengtas ir praėjusią vasarą, kuomet „Tiketa“, šalia renginių bilietų, pradėjo siūlyti ir pramogų kuponus. Lietuvoje jau ne vienerius metus pastebima tendencija vietoj daiktų dovanoti įspūdžius, todėl „Tiketa“ asortimente pradėjo siūlyti kuponus į šimtus pramogų – nuo poilsio viešbučiuose ir SPA procedūrų iki pabėgimo kambarių bei skrydžių parasparniais.
17. Parama teatrui avansu
Praėjusiais metais įsiviešpatavusi pandemija pakoregavo viso pramogų pasaulio planus, tačiau privertė ieškoti ir naujų sprendimų. Per pirmąjį karantiną Lietuvos teatrai buvo priversti atšaukti arba nukelti virš 800 spektaklių, todėl teatrai, su „Tiketa“ priešakyje, žiūrovams pradėjo siūlyti dovanų kuponus, kuriuos būtų galima iškeisti į spektaklių bilietus, kai jie galės vykti. Tokiu principu teatrai galėjo gauti taip reikiamų lėšų sunkiu kultūrai laikotarpiu, o už tai atsidėkoti žiūrovams vėliau.
Užsakymo nr.: PT_86987829