Anot D. Čiutaitės-Antanaitės, net 57 proc. mažmeninės prekybos pardavimų Europoje įvyksta prekyvietėse. Tokios prekyvietės išsiskiria tuo, jog jose prekiauja daugiau nei vienas pardavėjas – jų gali būti šimtai ar net tūkstančiai. Šiuo metu pasaulyje tarptautiniu mastu veikiančių e. prekybos platformų skaičius siekia daugiau nei 400. Bene geriausiai žinomos prekyvietės, kurias, ko gero, daugeliui teko išbandyti, laikomos „Amazon“, „Ebay“, „Booking“ ir kt.

Keičiasi vartotojų įpročiai – tampa reiklesni ir mažiau lojalūs

Vis daugiau pirkėjų renkasi prekyvietę, o ne įprastą e. parduotuvę. „Prekyvietėse vartotojai vienoje vietoje randa didžiulį asortimentą, gali pasirinkti palankiausią kainą ar pristatymo laiką. Pavyzdžiui, „PHH Group“ prekyvietėje (Lietuvoje žinoma kaip „Pigu.lt“, „220.lv“ – Latvijoje, „Kaup24.ee“ –Estijoje ir „Hobbyhall.fi“ – Suomijoje) yra apie 3 mln. prekių – tokio dydžio asortimento negali pasiūlyti nei viena e. parduotuvė.

Ecomexpo

Tiesa, D. Čiutaitė-Antanaitė pasakoja ir apie besikeičiančius vartotojų įpročius: pirkėjai darosi vis reiklesni klientų aptarnavimui, prekių pristatymui ir t. t. – todėl smulkūs ir vidutiniai verslai vis dažniau renkasi prekiauti įvairiose prekyvietėse, kur šiais vartotojų poreikiais yra profesionaliai pasirūpinama. „Pavyzdžiui, „PHH Group“ siūlo ne tik vietinius klientų aptarnavimo centrus, bet ir „Fulfillment by Pigu“ paslaugą, kai pardavėjų prekės laikomos mūsų sandėliuose, kuriuose jos atrenkamos, supakuojamos bei išsiunčiamos galutiniam vartotojui“, – pasakoja „PHH Group“ atstovė.

Kaip kitą iššūkį D. Čiutaitė-Antanaitė išskiria – vartotojų lojalumą. „Lojalumas mažėja, reikia nuolat ieškoti naujų būdų, kaip pritraukti potencialius pirkėjus bei juos paskatinti sugrįžti. „Pigu.lt yra lankomiausia e. prekybos svetainė visose Baltijos šalyse, 220.lv – populiariausia Latvijoje, Kaup24.ee – antra pagal lankomumą Estijoje. Norint pasiekti tokius rezultatus, reikalingos milžiniškos investicijos į įvairias rinkodaros priemones, ilgametė patirtis bei įdirbis. Daug pardavėjų to padaryti negali dėl ribotų kaštų ar laiko sąnaudų. Todėl prekyvietės tampa vienu patraukliausiu būdu prekybininkams parduoti savo asortimentą skirtingose rinkose su minimaliais kaštais“, – teigia „PHH Group“ svarbių klientų vadovė Baltijos šalims.

Dalia Čiutaitė-Antanaitė

Prekyvietės investuoja į prekybininkų sėkmę: aukštos klasės IT sprendimai ir aptarnavimas vietinėmis kalbomis

„Prekyvietėse viskas turi veikti nepriekaištingai – tiek prekybininkui, tiek galutiniam vartotojui. Čia nuolat investuojama į brangius IT sprendimus, jog platforma būtų pritaikyta skirtingiems prekybininkams. Taip pat kuriamos integracijos su sandėliais, logistika, finansiniais partneriais ir t. t.“, – pasakoja „PHH Group“ svarbių klientų vadovė Baltijos šalims.

Tiesa, užtikrinti platformos veikimo nepakanka. Anot D. Čiutaitės-Antanaitės, klientų aptarnavimas vietinėmis kalbomis – vienas esminių vartotojų poreikių. Taip pat „PHH Group“ prekyvietė po kiekvieno užsakymo vykdo pirkėjų momentines apklausas vietine kalba bei atlieka didžiulius išsamius tyrimus keliskart per metus.

Naudos prekyvietėje pastebimos ne tik iš pardavėjo perspektyvos, tačiau ir iš pirkėjo. „PHH Group“ vadovė pasakoja, kad didelį dėmesį skiria ir asortimento kokybės užtikrinimui, nes pardavėjai turi atitikti tam tikrus standartus ir reikalavimus – nuosekliai prižiūrima, kokie prekybininkai ir kokiu asortimentu prekiauja, kokie pirkėjų atsiliepimai apie jų prekes ir kt. „Užtikrinti kokybišką asortimentą ir aptarnavimą 4 tūkst. pardavėjų, kiek ir yra šiuo metu visoje „PHH Group“, iššūkis, reikalaujantis didelių kaštų ir nuolatinio tobulėjimo“, – teigia D. Čiutaitė-Antanaitė.

Norint plėstis naujoje rinkoje, prekyvietė – lengviausias kelias

„PHH Group“ šiuo metu sėkmingai valdo prekyvietę ne tik Baltijos šalyse, bet šią vasarą ėmė veikti ir Suomijoje „Hobbyhall.fi“ vardu, jog galėtų visiems prekybininkams iš Baltijos šalių pasiūlyti dar vieną rinką prekiauti savo asortimentu. Svarbių klientų vadovė Baltijos šalims teigia, kad e. parduotuvei ar fiziniam verslui, norinčiam plėstis į kitas rinkas, prekyvietė – vienas iš paprasčiausių būdų tai padaryti. „Tokiu būdu galima lengvai ištestuoti savo asortimento aktualumą kitoje rinkoje bei be didelių kaštų i ją įvesti savo produktus“, – dalinasi D. Čiutaitė-Antanaitė.

Ecomexpo

Pasirinkus savarankišką kelią plėstis į kitas rinkas, anot „PHH Group“ svarbių klientų vadovės Baltijos šalims, susiduriama su iššūkiais, būdingais konkrečiai šaliai: rinkos reguliavimu, vartotojų įpročiais ir kt. Įprastai prekyvietės, kaip ir „PHH Group“, turi pasirinktose rinkose vietinius biurus ir jų darbuotojus, kurie padeda įveikti minėtus iššūkius. „Laikomės pozicijos „Think global, act local“ – niekas vietinių prekybos niuansų neišmano geriau nei vietos gyventojai. Dėl šių priežasčių esame multikultūriška grupė, pavyzdžiui, prekyvietės pardavimo komandoje dirba lietuviai, latviai, estai, suomiai, lenkai“, – dalinasi D. Čiutaitė-Antanaitė.

Suomijos vartotojų įpročiai kardinaliai skiriasi nuo Baltijos šalių

„PHH Group“ svarbių klientų vadovė Baltijos šalims pasakoja, kad kiekvienai rinkai būdingi tam tikri vartotojų įpročiai. Pradėjus veikti Suomijoje išryškėjo didžiuliai skirtumai lyginant su Baltijos šalimis. Pavyzdžiui, Suomijoje yra priimtinas ilgesnis pristatymo terminas (dėl didelės teritorijos), lyginant su Baltijos šalimis, kurių gyventojams kitos dienos pristatymas tampa jau rinkos standartu. „Suomijoje prekių pristatymo kainos yra gerokai didesnės nei Baltijos šalyse, vėlgi dėl didelės teritorijos. Taip pat šios šalies gyventojų vidutinis prekių krepšelis yra apie 65 proc. didesnis nei Baltijos šalių pirkėjų. Jie renkasi kokybiškas, „premium“ segmento brangesnes prekes. Kita vertus, jie yra itin reiklūs prekių aprašymams, todėl norintys sėkmingai prekiauti ir Suomijoje, turi nuodugniai nurodyti visus prekės parametrus“ , – teigia D. Čiutaitė-Antanaitė.

Ecomexpo

Norintiems prekiauti prekyvietėse – tarptautinių ženklų atstovų vedami seminarai ir pranešimai

Apibendrinant, tyrimai rodo, jog prekyviečių populiarumas ir toliau sparčiai augs. Auga ne tik vartotojų diktuojama paklausa, bet ir e. komercijos verslų, norinčių prekiauti prekyvietėse arba ištestuoti savo asortimento paklausą kitose rinkose, skaičius. Dėl šių priežasčių svarbiausioje Baltijos šalių e. komercijos konferencijoje ir parodoje „Ecomexpo‘23“, vyksiančioje Vilniuje, spalio 5 d., tokių prekyviečių atstovai kaip „Pigu.lt“, „Allegro“ ves praktinius seminarus visiems, norintiems prekiauti prekyvietėse, o konferencijoje, skirtingose salėse pranešimus skaitys „Zalando“, „Amazon“ ir kt. prekyviečių atstovai.

Renginyje taip pat įsikurs didžiulė paroda, subursianti visus besidominčius naujausiais sprendimais ir galimybėmis e. komercijoje bei siekiančius plėtoti reikšmingus ryšius su kitais e. prekybos verslais. Parodoje dalyvaus daugiau nei 50 dalyvių su stendais, tarp kurių – skirtingų prekyviečių atstovai ir kitos įmonės, siūlančios skirtingus sprendimus e. prekybininkams (finansinių mokėjimų, logistikos, sandėliavimo, reklamos, 3PL, lokalizacijos, vertimų, pakavimo, programinės įrangos kūrimo įmonės ir kt.). Visus paros dalyvius galite matyti ČIA.

Daugiau informacijos apie renginį ir bilietų įsigijimą www.ecomexpo.eu/lt