– Kokios būtų Jūsų, kaip renginių rinkos atstovo, prognozės 2022 metams?
– Manau, kad pastarojo pusmečio renginių gausa ir populiarumas Lietuvoje įrodė, kad žmonės yra išsiilgę renginių, tuo metu 2022 metai turėtų pademonstruoti, kaip visi esame išsiilgę tarptautinių renginių ir atlikėjų. Prognozuoti tikrai sudėtinga, bet šių metų renginių tinklelis sparčiai pildosi – gausiai planuojami tarptautinių atlikėjų koncertai, sugrįžta festivaliai, daug drąsiau planuojami atlikėjų turai. Šiemet Lietuvoje turėtume išvysti ne vieną pasaulinio lygio atlikėjų pasirodymą, o vienas jų jau sumušė rekordą – bilietai išparduoti per rekordiškai trumpą laiką. Tikiu, kad tokie pasiekimai pozityviai nuteikia visą mūsų šalies renginių rinką.
– Kaip manote, ar žmonės vis dar bijo eiti į renginius, ką matėme pandemijos metu?
– Koronaviruso baimė renginių lankytojų tarpe tikrai niekur neišnyko, bet lapkričio ir gruodžio mėnesiais Lietuvoje vykę renginiai, surinkę tūkstantines minias, rodo, jog ta baimė yra sumažėjusi iki minimumo, o tam tikrų amžiaus grupių tarpe – beveik lygi nuliui. Mano jau minėta pastarųjų mėnesių renginių sėkmė įrodė, kad aukšta renginių kokybė nugali žmonių baimes.
– Ką laikytumėte svarbiausiu šių metų renginių rinkos aspektu?
– Manau, kad pagrindiniu prioritetu toliau išliks žmonių saugumas. Saugumo reikalavimų pažeidimai renginiuose bus viešai smerkiami, o papildomi higienos ir viešosios tvarkos reikalavimai, tikėtina, bus vis mažiau kritikuojami, nes taps vis labiau suprantamu dalyku. Pandemija visiems priminė, jog saugumas renginyje yra visų moralės imperatyvas, o nauji reikalavimai atnešė naudos ne tik mažinant pandemijos metu atsiradusias rizikas, bet ir leido iš naujo įvertinti senuosius saugumo procesus. Didesniuose renginiuose šiemet turėtume ir vėl išvysti greitųjų testų punktus ar temperatūros matuoklius, o Galimybių paso patikros procesas turėtų dar patobulėti ir pagreitėti.
– Daug Lietuvos įmonių susiduria su darbuotojų paieškos iššūkiais – kokia situacija renginių rinkoje?
– Renginių rinka – ne išimtis, čia trūksta darbo jėgos, bet panašu, kad tai tęsis ir šiemet. Nors nemažai šalies sektorių 2021 metais savo darbuotojų skaičiumi grįžo į priešpandeminį lygį, apgyvendinimo, maitinimo ir pramogų sektoriuose darbuotojų išlieka mažiau nei 2019 metais. Remiantis mūsų įmonės asmenine patirtimi, opiausia sritis renginiuose šiuo klausimu išlieka aptarnaujančio personalo ir kitų kvalifikuotų laisvai samdomų darbuotojų trūkumas. Tikėtina, kad specialistų stygius taip pat gali tapti ir renginių rinkos įmonių veiklą ribojančiu veiksniu, todėl tiek talento, tiek finansine prasme „nukraujavusios“ rinkos gijimo procesas ir augimas susidurs su papildomais iššūkiais. Nepaisant to, savo arenoje jau dabar ieškome būdų, kaip spręsti šią problemą, kam pasitelkiame technologinius sprendimus: ieškome, kaip automatizuoti renginių erdvės transformacijų procesus; kuriame specialias motyvacijos programas personalui; o taip pat kuriame technologijas, leisiančias vartotojams maksimaliai apsitarnauti savitarnos principu – per mobiliąją aplikaciją, interneto svetainę ir neseniai arenoje atidarytą „alaus sieną“.
– Viena populiariausių pastarųjų metų temų yra tvarumas. Kaip tai atrodo renginių rinkoje?
– Mano nuomone, tvarumas jau senai nebėra verslo pranašumas ar asmeninis pasirinkimas, o būtinas kiekvieno mūsų gyvenimo būdo pokytis. Pasaulis kaista, o kartu su juo kaista ir diskusijos šia tema, todėl kiekvienas turime pagalvoti, kaip galime prisidėti. Kalbant apie pasaulinę renginių rinką, britų roko grupė „Coldplay“ šiemet pradės ekologišką pasaulinį turą, kurio metu už kiekvieną parduotą bilietą pasodins po medį, renginyje naudos iš atsinaujinančių energijos šaltinių bei ant judančių grindų šokančių žiūrovų energiją, savo kelionėms naudos biokurą, o fanus būti tvariais skatins specialiomis nuolaidomis. Pirmąjį žingsnį tvaresnių renginių link žengėme ir Lietuvoje: liepą įsigaliojo vienkartinio plastiko vartojimą sumažinti siekiantis Europos Sąjungos plastiko draudimas. Tikiu, kad tokios iniciatyvos pramins kelią tvaresniems sprendimams ir net neabejoju, kad jau šiemet atrasime naujų būdų, kaip renginių patirtį paversti dar tvaresne, kas padės džiaugtis ne tik mūsų žiūrovams, bet ir mūsų planetai.
– Pandemijos metu taip pat buvo daug kalbėta apie nuotolinius renginius. Kokia situacija šioje srityje?
– Nors kai kuriose užsienio šalyse į tokius renginius gan aktyviai buvo investuojama dar prieš pandemiją, drįsčiau teigti, jog Lietuvoje vis dar daug kur vyrauja nuomonė, jog hibridiniai ir virtualūs renginiai yra daugiau laikinas sprendimas, nei renginių ateities dalis. Visgi, užsienio tendencijos rodo, jog nuotolinių renginių svarba bei populiarumas turėtų sparčiai augti nepriklausomai nuo to ar pandemija tęsis, ar ne. Manau, jog virtualūs ir hibridiniai renginiai ateityje praplės renginių rinkos sąvoką ir pasiūlą, tačiau tikrai nesumažins gyvų renginių rinkos, nes gyvos emocijos negali pakeisti niekas.
– Ar „Avia Solutions Group“ arenoje turėjote tokių renginių?
– Taip, virtualių ir hibridinių renginių transliacijas pradėjome dar 2020 metais, o prieš metus specialiai tam pritaikėme net kelias arenos erdves. Visgi, mūsų įmonės patirtis rodo, kad Lietuvoje dar tikrai nesame prisijaukinę tokio renginių formato, todėl tai pareikalaus daug įdirbio. Kol kas hibridiniai renginiai labiausiai pasiteisino konferencijoms bei didžiųjų teatrų premjeroms, bet net neabejoju, kad užsienio renginių rinkos tendencijos ateityje neaplenks ir Lietuvos. Bet kuriuo atveju, pastarieji dveji metai parodė, kaip staigiai situacija rinkoje gali pasikeisti, todėl tikiu, kad vienas iš dalykų, kurį tikrai išmokome per pandemiją – visada turėti planą B.
– Kokios renginių erdvės, jūsų nuomone, sulaukia daugiausia dėmesio iš organizatorių?
– Lietuvos renginių rinka gali pasigirti išties kokybiška pasiūla, todėl nustebinti žiūrovus unikaliu turiniu tampa vis sudėtingiau. Dėl šios priežasties renginių organizatoriai žmonių smalsumą vis dažniau žadina rinkdamiesi nestandartinę erdvę – pilį, terasą, bažnyčią, kalėjimą ar net prekybos centrą. Negalima paneigti, jog erdvių išskirtinumas išties pritraukia nemažai dėmesio, ypač šiltuoju metų laiku, kuomet žmonės iš didmiesčių patraukia gamtos link. Visgi, pastebime, jog renginių organizatoriai grįžta į visą reikiamą infrastruktūrą renginiams ir saugumo reikalavimams užtikrinti turinčias arenas ir didesnes renginių erdves, kurios per paskutinius dvejus metus taip pat prisitaikė prie rinkos pokyčių. Tiesa, kintančius organizatorių poreikius pastebėjome jau iki pandemijos, todėl džiugu, kad jau tada sėkmingai išplėtėme savo pasiūlą mažesnio formato ar įdomesnių sprendimų reikalaujantiems renginiams.
– Kaip bendrai vertinate Lietuvos renginių rinkos lygį?
– Vertinu tikrai puikiai, bet labiau mėgstu kalbėti apie rezultatus. Po rudenį vykusio Pasaulio salės futbolo čempionato FIFA žiniasklaidos operacijų vadovas sakė, kad organizuoti tokį turnyrą mūsų šalyje buvo vienas malonumas, nes turime modernias ir prižiūrėtas arenas bei labai pažangią infrastruktūrą. Nors mūsų tik 2,8 milijono, savo kūrybiškais sprendimais, infrastruktūra bei renginių kokybe neretai lygiuojamės ar net lenkiame ir didesnes ar ekonomiškai stipresnes valstybes. Turbūt per paskutinius keletą mėnesių jau visi pastebėjote kiek daug tarptautinių atlikėjų ir renginių renkasi mūsų šalį. Savo renginių rinkoje tikrai turime kuo džiaugtis ir didžiuotis, todėl sustokime, atraskime savo išskirtinumą bei stiprybes ir garsiai tuo džiaukimės.
– Ar tiesa, kad šiemet pradėsite „Avia Solutions Group“ arenos rekonstrukciją?
– Taip, rudenį užsidarysime maždaug metų laikotarpiui, tačiau iki rekonstrukcijos arena veiks pilnu pajėgumu, turime suplanavę daugybę puikių ir labai įvairių renginių. Na, o 2023 metais atversime duris visiškai pasikeitę – ne tik tapsime didžiausia bei pažangiausia arena Šiaurės Europoje, bet ir turėsime didesnę areną, nei maždaug 30 Europos valstybių. Arenoje taip pat planuojame įrengti muziejų, restoranų, parduotuvių, vaikų žaidimų zonas ir šeimos erdves. Kuriame vieną pažangiausių mobiliųjų aplikacijų Europos arenų tarpe, ženkliai pagerinsiančią lankytojo patirtį. Kalbu apie tokius dalykus, kaip greitesnis patekimas į areną, maisto užsakymas ir apmokėjimas nė nepakilus iš savo vietos, efektyvesni parkingo sprendimai ir ženkliai padidėjęs vartotojo įtraukimas renginio metu, nei yra dabar. Arena taps daug daugiau negu renginių erdvė – tai didžiulis pramogų kompleksas, paremtas inovatyviausiais technologiniais sprendimais.
– Kokių pokyčių numatoma, žvelgiant iš renginio organizatorių perspektyvos?
– Po rekonstrukcijos ženkliai išaugs mūsų renginių kiekis, todėl daug dirbame prie salės transformacijos procesų automatizavimo ir pažangiausių sprendimų integracijos. Taip pat didelį dėmesį skiriame akustikai – šiuo metu atliekame išsamų akustikos tyrimą, kuris padės dar labiau pagerinti renginio patirtį bei pritraukti vis daugiau atlikėjų iš viso pasaulio. Jau dabar turime savo renginių strategijos agentūrą „Backstage. Event Strategy“ ir LED ekranų nuomos įmonę „On-Stage“, tačiau ateityje plėsime paslaugų pasiūlą. Pavyzdžiui, ketiname turėti lauko LED ekranus, garso, apšvietimo įrangą. Jau dabar pastebime augančią paklausą iš organizatorių, nes galime pasiūlyti beveik viską po vienu stogu – nuo renginio reklamos iki įgyvendinimo. Tikiu, kad arenos rekonstrukcija išeis į naudą tiek šalies renginių rinkai, tiek Vilniui ir visai Lietuvai, kaip renginių traukos centrui, kas skatins turizmą ir stums kultūros sektoriaus kartelę į viršų.
– Sklinda gandai, kad kuriasi naujas krepšinio klubas, kuris žais jūsų arenoje. Ar tai tiesa?
– Taip, jau greitai Vilniuje turėsime naują, modernią ir labai ambicingą krepšinio komandą. Dideli tikslai komandai bus keliami nuo pat pirmos dienos, todėl Lietuvos rinka klubas tikrai neapsiribos. Klubas bus paremtas inovatyviausiais technologiniais sprendimais ir tvariu investavimo verslo modeliu. Sirgalių bendruomenė bus kertinis klubo veiklos akmuo, todėl nuo pat pradžių bus kuriama krepšinio bendruomenė, kuri prisidės tiek prie klubo kūrimo, tiek prie jo valdymo. Taip pat aktyviai planuojami krepšinio eksporto elementai. Apie būsimą klubą netrukus viską sužinosite, tačiau galiu atskleisti, jog tai vienas ambicingiausių projektų, prie kurio yra tekę prisiliesti.
– Dėkojame jums už pokalbį! Linkime didžiausios sėkmės įgyvendinant savo tikslus, planus ir viziją.
Užsakymo nr.: PT_89119855