Naujos galimybės rinkoje
Diskutuoti, ar tradicinės reklamos formos televizijoje, radijuje ar internetinėje žiniasklaidoje vis dar pasiteisina, tikriausiai netikslinga, mat kiekviena reklamos forma turi savų privalumų ir išskirtinumų. Televizija išlieka galinga priemonė plačiai auditorijai pasiekti, radijas yra puikus būdas kurti asmeninį ryšį su klausytoju, o internetinė žiniasklaida gali suteikti verslui unikalią galimybę pasiekti tiek plačiąsias mases, tiek specializuotas auditorijas, naudojant pritaikytus sprendimus.
Vis tik kalbant apie reklamos efektyvumą, verslui neišvengiamai tenka transformuotis ir taikytis prie kintančių vartotojų poreikių.
Šiuolaikinis vartotojas tampa reiklesnis ir atsparesnis informacijos srautui. Jis tikisi personalizuoto, interaktyvaus, greitai ir tinkamu laiku prieinamo turinio, todėl tradicinės reklamos formos dažnai derinamos su skaitmeninėmis priemonėmis. Ši sinergija ne tik padeda atkreipti vartotojų dėmesį, bet tuo pačiu leidžia efektyviau stebėti bei analizuoti reklamos poveikį realiuoju laiku, prisitaikant turinį prie nuolat besikeičiančių rinkos tendencijų ar įtakos reklamos efektyvumui galinčių turėti situacijų.
Daugiau nei skaitmeninė reklama
Inovatyvų skaitmeninį sprendimą pristatęs prekybos tinklas „Iki“ reklamos užsakovams pasiūlė išskirtinę galimybę reklamuotis ten, kur lankosi kone kiekvienas iš mūsų – parduotuvėse. Naujoji programinės reklamos platforma „Screen club“ apjungs beveik 2.4 tūkst. ekranų ir kitų reklaminių plotų, kurie kasdien traukia milžiniškos auditorijos žvilgsnius.
Didžiausia skaitmeninių ekranų platforma Lietuvoje, anot „Iki“ rinkodaros vadovo Andrejs Dudko, padės verslo atstovams lengviau ir greičiau užmegzti ryšį su klientais įvairiuose formatuose.
„Ši naujovė yra svarbus žingsnis mūsų strategijoje, siekiant tapti technologinių sprendimų lyderiu mažmeninės prekybos sektoriuje. Skaitmeninė reklama mūsų parduotuvėse sukurta taip, kad kuo efektyviau pasiektų tikslinę auditoriją. Ekranai įrengti strategiškai patogiose vietose – parduotuvių viduje, prie sveriamų produktų lentynų prie savitarnos ir įprastų kasų, kur tiksline reklama lengviausia atkreipti pirkėjų dėmesį. Tai leidžia skirtingas reklamos žinutes pateikti tikslingai, tada, kai jos yra labiausiai aktualios – gal parduotuvėse esančias prekes jau apsipirkus pamatyti nebėra taip aktualu, tačiau tuo ir turime išskirtinumą. Skirtingas prekes ar paslaugas pirkėjams galime parodyti skirtingose parduotuvės vietose, taip maksimaliai išnaudojant turimus privalus“, – sako prekybos tinklo atstovas.
Ši tinklo naujovė siūlo kur kas daugiau nei įprastus skaitmeninės reklamos formatus. „Screen Club“ veikia kaip uždaros grandinės ekosistema, kurianti interaktyvią sąveiką tarp prekės ženklo ir klientų. „Screen Club“ siūloma reklamos įvairovė – šansas dideliems žaidėjams vos per 1 dieną turėti daugiau nei 9 mln. galimų kontaktų su klientais.
„Įsivaizduokite, kad esate draudimo bendrovė, reklamuojanti naminių gyvūnėlių draudimą. Mes jums galime pasiūlyti specialų lojalumo žaidimą, kurio pagrindinė mechanika – naminių gyvūnėlių gelbėjimas. Šimtai tūkstančių klientų, dalyvavusių tame žaidime, gauna naujienlaiškius su specialiu pasiūlymu, skirtu konkrečiai draudimo rūšiai – gyvūnų draudimui. Negana to, šis pasiūlymas yra rodomas daugiau nei 2 tūkst. ekranų visose „Iki“ parduotuvėse, primenant, kad galima pasinaudoti nuolaida draudžiant savo naminius gyvūnėlius. Kokios kitos medijos gali suteikti tokio lygio interakciją su potencialiais klientais ištisą dieną?“, – retoriškai klausia A. Dudko.
Reklamos efektyvumui standartinių sprendimų nepakaks
„Iki“ rinkodaros vadovas pastebi, kad bendro pobūdžio reklaminiai pranešimai retai turi stipresnį poveikį ir neskatina vartotojų veikti. Norint iš tikrųjų atkreipti vartotojo dėmesį – ne tik patraukti jo žvilgsnį, bet ir įtvirtinti perduodamą žinutę – būtina personalizuoti reklaminį turinį. Kuo labiau reklama atitinka vartotojo interesus, poreikius ar net konkrečią situaciją, tuo didesnė tikimybė, kad ji bus veiksminga.
„Siekiant efektyvinti reklamą, rekomenduojama naudoti vadinamąsias deep targeting (liet. gilaus nukreipimo) galimybes, pritaikant reklamą pagal tikslinę auditoriją. Pavyzdžiui, sporto prekių reklama turėtų būti orientuota į tuos, kurie perka sveiką maistą, taip sukuriant jiems aktualią žinutę. Tai ypač praverčia mažiems verslams, siekiantiems optimizuoti kampanijos biudžetą ir efektyviai panaudoti turimus išteklius“, – sako A. Dudko.
Prekybos tinklo atstovas pasakoja, kad siekiant įvertinti tokios reklamos efektyvumą ir sklaidą, kampanijos, pasirodančios „Screen Club“ platformoje, yra matuojamos rinkodaros konsultanto KOG instituto atliekamais tyrimais.
„Šiais tyrimais norime įrodyti reklamos veiksmingumą ir padėti užsakovams suprasti, kokią naudą jie gauna iš tokios reklamos formos. Šiuo metu tai darome savo lėšomis, kad įrodytume galutinį mūsų skaitmeninės reklamos efektyvumą. Vėliau, kai turėsime pakankamą tyrimų kiekį, tokius testus užsakovams siūlysime kaip papildomą paslaugą. Taigi dabar iš tikrųjų puikus metas reklamuotis, nes siūlomas kainos ir reklamos efektyvumo santykis yra ypač palankus. Tai unikali galimybė kurti vertę išbandant inovatyvius sprendimus“, – sako A. Dudko.
Auditoriją pasiekite ne tik parduotuvėse, bet ir už jų ribų
„Iki“ rinkodaros vadovas pataria verslui į reklamą skaitmeniniuose ekranuose žiūrėti kaip į galimybę pritraukti klientus per kelis sąlyčio taškus (angl. touch points). „Screen Club“ platforma leidžia vykdyti daugiakanales reklamos kampanijas ne tik fizinėse „Iki“ parduotuvėse, bet ir internete ar mobiliosiose programėlėse.
Be to, reklama gali būti integruota ne tik ekranuose, bet ir į įvairius prekybos vietų elementus – apsaugos vartelius, parduotuvių fasadus ar prie savitarnos kasų esančius paviršius. Beveik visose „Iki“ parduotuvėse veikia vidinis radijas, suteikiantis papildomą galimybę pasiekti pirkėjus garso formatu. Tai reiškia, kad reklamos galimybės neapsiriboja vien vizualiniais kanalais – jos tampa daugialypės, leidžiančios užtikrinti platesnį ir įvairesnį auditorijos įtraukimą.
Dar viena didelė šios platformos stiprybė – ji suteikia galimybę reklamuotis ne tik parduotuvėse, bet ir už jų ribų, plačiame partnerių tinkle. Reklamos plotai apima verslo centrus, LED ekranus bei autobusų stoteles, leidžiant prekės ženklams pasiekti platesnę auditoriją įvairiose miesto erdvėse. Ši integracija padeda užtikrinti, kad reklama būtų matoma ne tik apsipirkimo vietose, bet ir kasdienėje žmonių aplinkoje, taip stiprinant žinutės poveikį.
„Automatizuotas užsakymo procesas leidžia patiems įmonių atstovams valdyti kampanijas, įkelti turinį ir sekti efektyvumo rodiklius realiu laiku. Ši sistema sumažina laiko sąnaudas ir suteikia daugiau kontrolės reklamos užsakovams, kad jie galėtų greitai reaguoti į rinkos pokyčius ir koreguoti kampanijas pagal klientų poreikius“, – tikina pašnekovas.