Planuoja atidaryti visose Baltijos šalyse

32 kv. m ploto parduotuvėje, įsikūrusioje Talino „Nautica“ prekybos centre, pirkėjams siūlomas maždaug 600 prekių asortimentas. Prieš įeidami į prekybos salę pirkėjai turi patvirtinti savo tapatybę banko kortele. Sistema patikrina, ar kortelė nėra vogta arba blokuota. Išsirinkus norimas prekes už jas atsiskaitoma vienoje iš dvejų parduotuvės savitarnos kasų.

Panašią apsipirkimo koncepciją „Rimi“ savo pirkėjams birželį pasiūlė ir Latvijoje. Rygos „Rimi“ „Olimpiskais“ centre veikianti parduotuvė tam tikromis darbo valandomis tampa visiškai autonomine, nors įprastai čia dirba parduotuvę prižiūrintys darbuotojai. Autonomines ar hibridines parduotuves „Rimi“ planuoja atidaryti visose Baltijos šalyse.

„Siekiame, kad mūsų pirkėjai turėtų kuo geresnes apsipirkimo patirtis ir galėtų rinktis iš įvairių atsiskaitymo būdų. Autonominės parduotuvės yra dar vienas žingsnis į mažmeninės prekybos ateitį. Kol kas tokios parduotuvės Taline ir Rygoje veikia dar pakankamai trumpai, tad analizuojame duomenis, renkame pirkėjų atsiliepimus, žiūrime, kas veikia, o ką galbūt reikia tobulinti. Kadangi kol kas kalbame apie nedideles parduotuves, todėl didelį dėmesį skiriame optimalaus asortimento parinkimui“, – sako „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius.

„Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius

Pritaikyti pažangūs techniniai sprendimai

„Viena iš sprendžiamų užduočių yra geriausiai tos vietos pirkėjų poreikius atitinkančio asortimento pasiūlymas. Nuo autonominės parduotuvės atidarymo, jos asortimentas jau šiek tiek koreguotas“, – sako Vaidas Lukoševičius.

Naujojoje parduotuvėje pirkėjai gali įsigyti įvairių užkandžių, gėrimų, vartoti paruoštų patiekalų, kitų supakuotų maisto prekių, taip pat pagrindinių higienos produktų. Autonominėje parduotuvėje taip pat parduodami energiniai gėrimai. Juos perkančių pirkėjų amžiaus nustatymui naudojamas dirbtinio intelekto ir kompiuterinės regos sprendimas. Nepaisant itin patikimo tokio sprendimo veikimo, alkoholio ir tabako gaminiai šioje parduotuvėje kol kas neparduodami.

Rimi Olimpiskais parduotuvė

„Parduotuvė kol kas veikia prekybos centro, kuriame yra įsikūrusi, darbo valandomis, tačiau ateityje turėtų būti pirkėjams atvira 24 valandas, 7 dienas per savaitę. Jei šis konceptas pasiteisins, planuojame ir daugiau tokių parduotuvių. Taip pat esame atviri ir kitokių autonominių parduotuvių modelių išbandymui. Pirkėjams tokios parduotuvės suteikia papildomą patogaus ir greito apsipirkimo galimybę, o mums leidžia taupyti žmogiškuosius resursus“, – sako „Rimi“ atstovas.

Automatizacija sprendžia eilių ir personalo poreikio klausimus

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovas Rimantas Mažulis pažymi, kad prekybininkai Baltijos šalyse, sekdami pasaulinėmis tendencijomis, vis labiau domisi įvairiomis autonominių parduotuvių koncepcijomis ir yra vis labiau linkę investuoti į prekybos inovacijas.

StrongPoint vadovas Rimantas Mažulis

„Pasaulyje autonominių parduotuvių vis daugėja. Jos dažnai įrengiamos ten, kur yra didelis lankytojų srautas, todėl atsiskaitymas įprastose kasose tampa viso proceso butelio kakliuku ir lemia eiles, o tuo pačiu ir prastą pirkėjų patirtį bei potencialiai prarastas pajamas prekybininkams. Tokios vietos dažnai yra oro uostai, stadionai, koncertų arenos, studentų miesteliai. Būtent čia parduotuvės ir kitos prekybos vietos vis dažniau pilnai automatizuojamos. Kol kas autonominės parduotuvės dažniausiai yra express tipo – orientuotos ne į asortimento gylį, bet į apsipirkimo greitį ir gerą vartotojo patirtį. Tačiau sprendimams tobulėjant, o prekybininkams vis aktyviau testuojant autonominius sprendimus, svarstomi ir didesni projektai“, – sako R. Mažulis.

Anot R. Mažulio, dažnu atveju pilnos automatizacijos išbandymui renkamasi ne atidarinėti visiškai naują parduotuvę, bet pritaikyti esamą. Tokiu atveju dalį dienos parduotuvėje dirba darbuotojai, o, pavyzdžiui, vėlyvomis valandomis ar naktį ji veikia kaip visiškai autonominė. Taip parduotuvė gali veikti net ir tuo metu, kai lankytojų yra per mažai, kad apsimokėtų samdyti naktinę darbuotojų pamainą. Būtent tokį modelį, anot eksperto, „Rimi“ pasirinko Rygoje – toks sprendimas leidžia gerokai sumažinti personalo poreikį, tačiau tuo pačiu palieka galimybę pirkėjams apsipirkti jiems patogiu metu.