Už automobilių detalių ir aksesuarų prekybą Baltijos bei Vidurio ir Rytų Europos regione atsakingas „eBay“ atstovas Prasanjeetas Poddaras viešėjo Vilniuje ir pasidalijo planais apie šios prekybos platformos plėtrą. Kokių galimybių „eBay“ suteikia joje prekiaujantiems verslams?
Beje, nemažai Lietuvos verslų, prekiaujančių naujomis ar dėvėtomis automobilių detalėmis bei priedais, jau yra atradę šią platformą ir joje sėkmingai veikia. Būtent jiems ir buvo skirtas Kauno „Žalgirio“ arenoje vykęs specialaus „eBay“ renginys, kuriame dalyvavo geriausi automobilių dalių ir priedų pardavėjai iš Lietuvos.
Taigi ne tik „eBay“ atstovas P. Poddaras, bet ir UAB „Signeda“ bei GTV įmonių grupės atstovai pasakoja apie šios platformos ypatumus ir patirtį joje.
Daugiau galimybių ir pagalbos Lietuvos verslams
Už automobilių detalių ir aksesuarų prekybą Baltijos bei Vidurio ir Rytų Europos regione atsakingas „eBay“ atstovas P. Poddaras sako neabejojantis, kad ir „eBay“ platforma Lietuvoje pasitikta palankiai:
„Internetinės prekybos rinkoje gera reputacija itin svarbi. Klientai mumis pasitiki jau daugelį metų visame pasaulyje. Džiaugiuosi, kad esame gerai žinomi ir čia.
Ne tik Baltijos regionas, bet ir visa Vidurio ir Rytų Europa mums yra įdomi rinka, kurioje matome didelį potencialą ir dėl strategiškai svarbios regiono padėties, ir dėl aukštos kvalifikacijos darbo jėgos bei geros infrastruktūros“, – mini P. Poddaras plėtros planus.
Jo teigimu, „ebay“ siekia, kad šioje internetinėje platformoje veikiantys verslai būtų pranašesni nei jų konkurentai, todėl jiems siūlo daug programų ir paskatinimų, suteikia įrankių, kad čia veiklą vykdantys pardavėjai galėtų sėkmingai auginti savo verslus.
„Pavyzdžiui, jei mūsų pardavėjams prireikia pagalbos valdyti jų paskyras, mes visuomet pasirengę padėti. Neseniai Lietuvoje ėmė veikti „eBay akademija“, kurioje mažiems ir vidutiniams vietos verslams yra suteikiama galimybė nemokamai lietuvių kalba dalyvauti mokymuose. Juose suteikiama žinių, kaip sėkmingai veikti platformoje, kad pavyktų sulaukti pirkėjų iš viso pasaulio“, – apie platformos paslaugas pasakoja „eBay“ atstovas.
Pasak pašnekovo platformai patrauklumo teikia ir jos partneriai:
„Mūsų partneriai prisideda skirtingais būdais skatindami pardavėjus. Pavyzdžiui, „Žalgiris“ organizuoja renginius, „DHL Express“ greitai pristatome pirkinius klientams, o „WebInterpret“ padeda teikti svetainėms paramą. Tarkime, jei pardavėjas savo paskyrą „eBay“ platformoje paskelbia anglų kalba ir ji matoma JAV auditorijai, ją galima išversti – tokiu atveju pasiūlymai bus pasiekiami Vokietijoje jau vokiečių kalba.
Naujiems pardavėjams siūlomos patrauklios sąlygos
P. Poddaras pabrėžia, kad internetinė platforma niekaip nekonkuruoja su joje prekiaujančiais verslais:
„Mūsų augimas neatsiejamas nuo verslų augimo. Mes patys tiesiogiai nieko nepardavinėjame, bet esame priklausomi nuo platformoje veikiančių pardavėjų.“
„eBay“ atstovas sako, kad stengiamasi ne tik auginti turimus pardavėjus, bet ir identifikuoti naujus potencialius klientus, dabar – iš Baltijos bei Vidurio ir Rytų Europos regiono:
„Siekdami pritraukti naujus pardavėjus, taikome augimo programą: suteikiame jiems tam tikrų privalumų, pavyzdžiui, personalizuotą paskyros valdymo pagalbą, nuolaidų įvairiems, jiems naudingiems įrankiams, taip pat naujiems pardavėjams pateikiame gerų prekių pristatymo pasiūlymų.“
Pasak pašnekovo, ypač suinteresuoti prekiauti šioje platformoje turėtų būti mažų šalių pardavėjai.
„Lietuvoje gyvena apie 2,8 mln. gyventojų, o mūsų platformoje yra užsiregistravę 132 milijonai pirkėjų. Turbūt nereikia aiškinti, koks vartotojų potencialas laukia Lietuvos pardavėjų, įžengusių į tokią rinką.
Galiu pasidžiaugti, kad 2021 metais tarptautinė internetinė prekyba pasiekė 785 milijardų JAV dolerių vertę. 2030 metais tikimasi 7,9 trilijono dolerių apyvartos e.prekybos sektoriuje“, – skaičiais dalijasi P. Poddaras.
Internetinė prekyba – ateities verslų būtinybė
Pašnekovas įsitikinęs, kad prekyba internetu tik augs: „Pardavėjai, kurie to nesuvokia, liks užmarštyje. Tai labai aktualu mažų šalių verslininkams. Jie turi suprasti, jog norėdami išlikti, privalės prekiauti globalioje rinkoje“, – teigia jis.
Pasak P. Poddaro, tokių pokyčių pagrindinės priežastys yra dvi:
„COVID-19 pandemija stipriai išaugino internetinę prekybą. Net tie žmonės, kurie anksčiau niekada nepirko internetu, per pandemiją ėmė tai daryti. Netrukus po pandemijos daugelio šalių ekonomiką ištiko recesija, kuri tęsiasi iki šiol. Internete žmonės pradėjo ieškoti tiesiog geresnių kainų – ir nebūtinai savo šalyje, bet ir kitų šalių internetinėse parduotuvėse. Taigi internetinė prekyba yra galimybė ir vartotojui, ir pardavėjui.“
Pašnekovo teigimu, verslai, kurie to nesupras ir nepersiorientuos į virtualią erdvę bei tarptautinę prekybą, atsiliks ir nebus pasiruošę tokiems galimiems sukrėtimams, kaip karas, ekonominė krizė, nauja pandemija. „eBay“ atstovo manymu, reikėtų susitaikyti, jog įsigalės tendencija pirkti bei parduoti internete.
„Tai ateitis. Labai skatiname kiekvieno verslo savininką apmąstyti galimybes prekiauti virtualioje erdvėje. Mes, žinoma, skatiname tai daryti „eBay“ platformoje, nes suteikiame daug įrankių, pranašumų, pirkėjų skirtingose šalyse. Galima paeksperimentuoti ir kitose platformose, tačiau tai pradėti laikas yra būtent dabar“, – pataria „eBay“ atstovas.
„eBay“ pardavėjas – raštingas, modernus ir prisitaikantis
„eBay“ pirkėjams nėra skirtumo, iš kokio pardavėjo – ar jis yra Lietuvoje, ar Lenkijoje – pirkti. Žymiai reikšmingesni veiksniai – gera kaina ir kokybė bei greitas pristatymas. Todėl mes stengiamės, kad visi įrankiai, ekosistemos palaikymas ir patikima pardavėjo patirtis, kuriuos gauna pardavėjas JAV ar JK, būtų panašaus ar tokio paties lygio, kaip nedidelėse, bet kylančiose rinkose – Lietuvoje ar Latvijoje“, – sako P. Poddaras.
Pašnekovas pastebi, kad lyginant skirtingas šalis, galima stebėti techninio raštingumo skirtumus, taip pat egzistuoja ir kalbos barjerai:
„Skirtingose rinkose susiduriame su skirtingais iššūkiais, juos identifikuojame ir sprendžiame. „eBay“ platforma turi komandas, kurios įvairiose šalyse padeda pardavėjams, kaip tinkamai pereiti į platformą ir ja naudotis. Kai verslai tai perpranta, jiems atsiveria neribotos galimybės.“
P. Poddaras džiaugiasi, kad Lietuvoje laukiami globalūs prekių ženklai, tiek iš valstybinių institucijų, tiek ir iš vietos partnerių juntamas didelis noras dirbti su tarptautinėmis įmonėmis.
„Šiandien „eBay“ platforma yra galimybė lietuviui būti globalios ekonomikos dalimi dirbant iš savo namų biuro. Jauni verslo savininkai tai supranta, jų privalumai – kompiuterinis raštingumas ir puikios anglų kalbos žinios mums irgi leidžia lengviau čia veikti“, – sako pašnekovas.
Jis pabrėžia, kad nors šiuo metu „eBay“ fokusuojasi į prekybą automobilių dalimis bei aksesuarais, tačiau daug pardavėjų yra ir iš kitų prekių kategorijų:
„Pavyzdžiui, pernai vienam iš Lietuvos verslų, besispecializuojančių mados sektoriuje, teko geriausių metų eksportuotojo apdovanojimas. Mes laukiame visų kategorijų pardavėjų, galbūt ne visiems bus vienoda parama, bet palankias sąlygos prekiauti tikrai suteiksime.“
Lietuviški verslai, kuriems „eBay“ tapo įprasta veiklos platforma
UAB „Signeda“ pardavimo vadovas „eBay“ platformai Rokas Grajauskas pasakoja, kad įmonė prekiauja originaliomis ir neoriginaliomis dalimis 30 metų, o „eBay“ platformoje sėkmingai veikia jau penkti metai.
„Mūsų asortimente yra daugiau nei 300 000 automobilių dalių ir jų priežiūros prekių, įskaitant žinomus prekių ženklus, tokius kaip „Valeo“, „Magneti Marelli“, „Koyorad“ ir kt. Dar iki „eBay“ atėjimo į Lietuvą pastebėjome ten nišą ir potencialą mūsų produktams“, – prisimena pašnekovas.
Jis sako, kad šis sprendimas pasiteisino, nes „eBay“ platformoje yra didžiulis srautas klientų:
„Tai suteikia galimybę ir mūsų lietuviškos įmonės reprezentacijai. Matome ir džiaugiamės, kad dėl siūlomų lanksčių kainų ir greito aptarnavimo auga grįžtančių klientų skaičius.“
R. Grajauskas tikina, kad net anuomet, kai nebuvo lietuviškos „eBay akademijos“, prisijungimas prie platformos nebuvo sudėtingas.
„Prekybą šioje pripažintoje platformoje pradėjome gana paprastai, turėdami vieną paskyrą ir kelis skelbimus. Laikui bėgant įsigilinome į pardavimų kanalą, automatizavome procesus ir išplėtėme komandą. Dabar skaičiuojame penktuosius sėkmingus prekybos metus „eBay“ platformoje ir esame pasiruošę naujiems iššūkiams“,– sako pašnekovas.
Kaip dar vieną „eBay“ platformos privalumą R. Grajauskas įvardija galimybę klientams saugiai apsipirkti – platforma užtikrina sklandų apsipirkimo procesą ir laiku sprendžia iškilusias problemas. Jis taip pat teigia pastebintis, kad šią platformą klientai renkasi tikslingai: „Skirtingai nuo kitų platformų, čia yra gausus naujų ir naudotų autodalių pasirinkimas. Klientai gali pasirinkti mažiausią kainą ir jiems tinkamiausią pristatymo terminą.“
Naudotomis automobilių bei motociklų detalėmis prekiaujančios GTV įmonių grupės elektroninės prekybos pardavimo skyriaus vadovas Egidijus Šimkevičius pasakoja, kad įmonė savo veiklą pradėjo prieš gerus 20 metų.
„Anuomet įmonės įkūrėjas iš JK parsivežė keletą automobilių ardymui. Verslas augo, plėtėsi.
Kai prieš gerus 10 metų atsirado elektroninė prekyba, nutarėme pasinaudoti šia galimybe, „eBay“ platforma padėjo plėstis ir pasiekti kitas rinkas“, – prisimena jis.
E. Šimkevičiaus teigimu, tuo metu „eBay“ buvo pagrindinė prekybos platforma norintiems įsigyti ar parduoti naudotas automobilių dalis. Jis džiaugiasi, kad šiuo metu įmonė turi pirkėjų iš viso pasaulio:
„Tai milijoninė auditorija, su kuria galime bendrauti kiekvieną dieną. Pardavimus skaičiuojame dešimtimis tūkstančių. Šiuo metu „eBay“ platformoje turime apie 170 tūkst. aktyvių, skirtingų, individualių skelbimų.
Nors verslo pradžia internete nebuvo lengva, situaciją sunkino ir tai, kad visus skelbimus tuomet tekdavo kelti rankiniu būdu. Užtruko laiko, kol įsitikinome, kad „eBay“ gali būti viena pagrindinių mūsų pardavimų platformų. Kalbant tik apie internetinę prekybą, apie 90% autodetalių iškeliauja iš Lietuvos“, – apie verslo plėtrą internete pasakoja pašnekovas.
Anot jo, dabar veikla platformoje daug paprastesnė:
„Technologijos tobulėja, naudojame papildomas programas, pavyzdžiui, recar.lt, kurios padeda valdyti mūsų sandėlį, kelti skelbimus į „eBay“ platformą vienu mygtuku spustelėjimu. Palyginimui, vietoj 50 skelbimų, įkeltų ranka, dabar galime patalpinti iki 500 skelbimų per dieną.
Siuntimas ir grąžinimas irgi tapo paprastesnis. Anksčiau su kiekvienu tiekėju reikėjo sudaryti atskiras sutartis, spėti į terminus, siųsti. Dabar valdymo sistemoje matome naują užsakymą, suvedame svorį, matmenis ir iškart gauname kokių 20 kurjerių pasirinkimų su kainomis bei terminais.“
E. Šimkevičiaus sako, kad „eBay“ platforma patogi ne tik verslui, bet ir pirkėjams: „Ši platforma suteikia klientui visas įmanomas garantijas, kad apsipirkimas būtų malonus bei paprastas.“