Laimėjote Mažųjų socialiai atsakingo verslo konkurso socialinių investicijų kategorijos prizą. Sakykite, kokios emocijos apėmė laimėjus?
Tai reikšmingas ir mums labai svarbus laimėjimas, parodantis, kad mūsų vykdoma veikla ir pasirinkta strategija susilaukia įvertinimo verslo bendruomenėje ir yra aktuali visuomenėje. Savotiškas patvirtinimas, kad judame teisinga kryptimi. Tačiau šis rezultatas nėra vien tik mūsų socialinės veiklos įvertinimas, jo dėka mes turime galimybę užmegzti naujus ryšius bendradarbiavimui socialinės atsakomybės sferoje - po laimėjimo paskelbimo sulaukėme nemažai užklausų iš skirtingų organizacijų, kurios norėtų su mumis bendradarbiauti ir draugauti. Manau, kad tai yra sveikintinas rezultatas, nes tik kartu veikdami galėsime siekti bendro tikslo įgyvendinimo – visuomenės gerovės kūrimo. Būtent tai ir yra svarbiausias socialinės veiklos tikslas.
Vykdote daugybę rėmimų – nuo švietimo iki sveikatinimo. Sakykite, kas skatina įmone vystyti tokias socialiai atsakingas veiklas?
Kiekviena verslo organizacija anksčiau ar vėliau pasiekia tokį raidos etapą, kai nėra susikoncentravusi tik į save ar savo darbuotojus, tačiau dalį pelno nukreipia į kitas iniciatyvas, kurios prisideda prie bendro visuomenės gerbūvio kūrimo. Tai kažkiek ir filantropinė veikla, tačiau iš kitos pusės, tai yra tos pačios investicijos į savo darbuotojus ir save per kitas kryptis. Jei įmonė veikia šalyje, kurioje yra geras ekonominis klimatas, jei jos darbuotojai gyvena aplinkoje, kurioje jauku būti (ir čia kalbame ne tik apie biuro erdvę), jie jaučiasi labiau motyvuoti, o tai prisideda prie teigiamų įmonės rezultatų įgyvendinimo. Todėl nebandome savęs riboti siauromis nišinėmis veiklomis, o siekiame globalesnių ir ambicingesnių tikslų.
Ar darbuotojai patys imasi iniciatyvų socialinės atsakomybės srityje?
Tikrai taip. Mes nuolat skatiname savo darbuotojus teikti pasiūlymus socialios atsakomybės iniciatyvoms. Tad galime pasidžiaugti, jog trečdalis mūsų vykdomų socialinės atsakomybės projektų buvo pasiūlyta mūsų pačių darbuotojų. Taip pat mūsų darbuotojai ne tik kreipiasi į mus su rėmimo pasiūlymais, bet ir patys dalyvauja įvairiose socialinėse iniciatyvose. Pavyzdžiui, prieš Kalėdines šventes mes organizavome „Gerų darbų estafetę“ visos įmonių grupės mastu, kurioje bendrai dalyvavo 9 mūsų darbuotojų savanorių komandos. Estafetės tikslas buvo suteikti šventinį džiaugsmą tiems, kuriems jo labiausiai trūko šiuo Kalėdiniu laikotarpiu. Įvykdytų gerų darbų tarpe buvo nuvežtos dovanos į vaikų namus, įvairių priemonių ir maisto aukojimas prieglaudoms ir dar daug kitų iniciatyvų. Tad darbuotojų įsitraukimas į socialines veiklas – tai dar vienas mūsų socialinės atsakomybės pasiekimas.
Ar tenka naujiems darbuotojams išaiškinti socialinės atsakomybės svarbą organizacijoje?
Socialinės atsakomybės tema yra aktuali, tam skiriama daug dėmesio, vykdoma nemažai iniciatyvų. Tačiau šalia būtina ir švietėjiška veikla, kad visi įmonės darbuotojai vienodai suprastų, kodėl tai darome, kodėl mūsų pasirinkta kryptis yra tokia, ar jie jai pritaria ir palaiko. Mūsų ilgalaikis tikslas, kad darbuotojai jaustų ir suprastų, jog net ir šios iniciatyvos yra jų darbo rezultatas, nes jie tiesiogiai prisideda prie to, kad Yukon gali vykdyti tokias socialinės atsakomybės veiklas. Tad mes stengiamės paaiškinti kiekvienam darbuotojui, jog įnašas į kiekvieną socialinę veiklą, kurios mes imamės, kuria naudą ir jų pačių gerovei. Juk investuodami į viešų erdvių aplinką, mokymo įstaigų atnaujinimą ar meno renginius, mes geriname bendras gyvenimo sąlygas, mažiname socialiai pažeidžiamų visuomenės sluoksnių atskirtį. Ir šiuo darbo rezultatu mūsų darbuotojai taip pat gali tiesiogiai ar netiesiogiai pajusti bei pasinaudoti: apsilankydami renginiuose, leisdami vaikus į renovuotas mokymo įstaigas ir pan. Manau, kad tai jiems sukelia ir pasididžiavimo ne tik savo įmone, bet ir savimi jausmą.
Kas Jūsų organizacijos atveju skatina vystyti socialines iniciatyvas?
Eiti į priekį ir ieškoti naujų socialinės atsakomybės projektų mus skatina grįžtamasis ryšys iš organizacijų, kurioms pavyko suteikti pagalbą, ir pačių darbuotojų, kurie kartu džiaugiasi mūsų įvykdytomis socialinėmis iniciatyvomis. Pasakymas, kad jie prisidėjo prie to, kad vienas ar kitas projektas tapo galimas – yra didžiausias įvertinimas.
Kokius žingsnius ar veiksmus siūlytumėt atlikti bet kuriam verslui siekiančiam įsivertinti ir nusistatyti socialinių investicijų tikslus?
Rasti sau atsakymą į klausimą ar vykdomos socialinės iniciatyvos tikrai turi ilgalaikį ir siektiną tikslą, kuris turės apčiuopiamą rezultatą? Ar jos daromos nes taip reikia daryti, taip daro kiti ir tai šiandien yra madoje?
Parama - socialinės investicijos ar filantropija? Kalbant apie socialinę atsakomybę parama vertinama prieštaringai, kokia būtų jūsų nuomonė?
Tai kažkiek ir filantropinė veikla, tačiau iš kitos pusės, tai tos pačios investicijos į savo darbuotojus ir save. Nes prisidėdamas prie teigiamų pokyčių sukūrimo kitiems, investuodamas į kultūrą ar visuomeninius projektus, tu tampi tų pokyčių dalyviu ir pradedi jausti jų nešamą naudą. Sutikime, smagu gyventi, dirbti, veikti aplinkoje, kuri atneša jaukumo, kurioje vyksta įvairūs kultūriniai renginiai, vaikai mokosi tvarkingose mokymosi įstaigose, kurioje nėra diskriminacijos, kurioje socialiai jautrios grupės jaučiasi pilnateisiais visuomenės dalyviais. Ties tuo reikia dirbti ir verslas čia neturėtų būti tik pasyvus stebėtojas iš šono, o aktyvūs šio proceso dalyvis.
Ko palinkėtumėte verslui, norinčiam pradėti vystyti socialiai atsakingas veiklas?
Socialinėms iniciatyvoms skiriama nemažai dėmesio ir jos tikrai matomos, esminis klausimas kokie yra jų tikslai? Matosi, kad vienos organizacijos siekia ilgalaikių tvarių tikslų, kitos daugiau tai daro dėl reklamos, nes šiandien tai madinga komunikacinė tema. Lietuvos verslui norėtųsi palinkėti išeiti iš saugios komforto zonos ir kelti sau ambicingesnius tikslus, nei tik vienkartinių puodelių keitimą daugkartiniais ar energiją taupančių lempučių diegimą savo biure. Nes kai skaitai tokias žinutes, jos, sutikime, kažkiek kelia šypseną. Veiklos krypčių, kur verslas gali ir turėtų būti labiau matomas, yra nemažai, o jų vykdymas prisidėtų ir prie bendro verslo įvaizdžio gerinimo. Kartu tai padėtų labiau pritraukti darbuotojus, nes jie matys, kad įmonei yra svarbi ne pelnas, bet ir visuomenė veikla, kuri taip pat tampa aktuali šiuolaikinėje pilietinėje visuomenėje.
Straipsnis parengtas Lietuvos verslo konfederacijos, įgyvendinant projektą „Įmonių socialinės atsakomybės skatinimas“, finansuojamą Europos socialinio fondo lėšomis.