– Jonai, po pirmojo karantino, jums pavyko atverti beveik visus restoranus, šiek tiek atsigauti, tačiau dar tuomet prognozavote, jog tikrąjį pandemijos poveikį maitinimo įstaigoms išvysime metų pradžioje. Kokia ji buvo „Čili Pizza“ įmonių grupės atveju?

– Švelniai tariant, situacija buvo liūdna. Kaip ir daugelis rinkos žaidėjų, buvome priversti užverti restoranų duris. Susidūrėme su darbuotojų prastovų, patalpų nuomos iššūkiais. Gelbėjo tai, kad klientai mūsų neužmiršo, naudojosi maisto užsakymo į namus arba maisto išsinešimo paslaugomis, tačiau šios apsukos tikrai neprilygsta mūsų realioms galimybėms, kai klientus aptarnaujame mūsų restoranuose.

– Kaip vertinate valdžios sprendimus antrojo karantino metu, kokios paramos ar sprendimų pasigedote, kurie būtų bent minimaliai gelbėję susiklosčiusioje situacijoje?

– Politikų darbu pandemijos metu esu nusivylęs bendrąja prasme, bet kaip verslininkas, atstovaujantis maitinimo įstaigoms, pasigendu racionalaus dialogo su mūsų sektoriumi, nuoseklios komunikacijos, logika grįstų sprendimų. Suprantu, kad pirmas karantinas visiems buvo didelis šokas, tačiau po jo namų darbai galėjo būti atlikti geriau ir pasiruošimas dabartinei situacijai turėjo būti sklandesnis. Į mūsų siūlymus valdžia reaguoja retroaktyviai, o restoranų verslas vis dar yra demonizuojamas. „Čili“ restoranų tinklo atveju, iš valdžios nesulaukėme jokios pagalbos šešis mėnesius. Turint per 500 darbuotojų, susidariusi situacija buvo iš tiesų kebli ir sudėtinga.

– Ką pastarieji metai jums leido permąstyti dėl restoranų efektyvumo? Kokius didžiausius pokyčius galėtumėte įvardinti?

– Realiai pastarųjų metų efektyvumą padiktavo tai, kiek lankstus ir gebantis prisitaikyti tavo verslas. Pagrindinis pokytis, žinoma, buvo pereiti nuo tiesioginio klientų aptarnavimo prie nuotolinio, t.y. maisto išsinešimo paslaugų. Vis dėlto, pamatėme ir stipriai pasikeitusius žmonių įpročius – juk uždarius restoranus, žmonės pradėjo daugiau gamintis namuose. Mums teko spręsti dilemą, kaip neleisti apie save užmiršti. O dabar laukia dar viena misija – susigrąžinti auditoriją, užtikrinant ne tik aukščiausią kokybę ruošiant patiekalus ir aptarnaujant, bet ir saugumo standartą, lankantis mūsų restoranuose ir lauko terasose.

– Po ilgos pertraukos maitinimo įstaigų veiklai degama žalia šviesa. Ką tai reiškia „Čili pizza“ restoranų tinklui? Ar esate pilnai pasiruošę terasų sezonui?

– Šiam žingsniui ruošėmės iš ankščiau, todėl visi mūsų restoranai, turintys lauko terasas, pradėjo darbą. Kadangi svarstymai dėl atsivėrimo sklandė jau seniai, tai turėjome laiko pasirengti ir atliepti visus saugumo reikalavimus. Į darbą grįžta mūsų darbuotojai, kuriuos reguliariai testuojame bei užtikriname būtinąsias sąlygas. Taip pat, mūsų terasose lankytojai bus atskirti saugiomis pertvaromis, visur laikomasi nustatytų taisyklių. Klientams nepatogumų tai neturėtų sukelti – priešingai, manau, šiuo metu visi suinteresuoti saugumą kelti kaip prioritetą.

Vis dėlto, apmaudu, kad atsižvelgiant į realijas ir sugriežtintą tvarką, negalime dirbti įprastu pajėgumu. Kol kas lankytojams bus prienami tik apie ketvirtadalis mūsų restoranų, nes likusieji neturi terasų arba dėl keliamų atstumų reikalavimų jiems dirbti tiesiog būtų nuostolinga. Tai reiškia, kad didelė dalis darbuotojų vis dar negali grįžti į darbus ir užsidirbti. Taip pat, matome, kad artimiausiu metu veikla bus nuostolinga – sugeneruosime tik apie 30 proc. galimos apyvartos.

– Kaip vertinate naujus valdžios sprendimus veikti iki 21 val. ir neleisti klientų į restoranų vidų? Kokią įtaką tai turės jūsų verslui? Galbūt dėl naujų apribojimų augs visuomet patrauklios Čili restoranų kainos?

– Susidaro įspūdis, kad tokie sprendimai priimami vadovaujantis emocijomis, o ne logika ir skaičiais.

Laikantis keliamų reikalavimų, restoranai gali ir yra pilnai pasiryžę užtikrinti didesnį saugumą, nei judėjimo nekontroliuojantys prekybos centrai, parkai ar kitos, atviros traukos vietos. Verslas atsiduria dvigubų standartų pinklėse, dėl kurių kenčia ekonomika ir žmonės.

Vis dėlto, mes prisitaikome prie diktuojamų sąlygų, galvodami tiek apie mūsų darbuotojų, tiek apie pasiilgtų klientų gerovę. Patikiname, kad kainoms tai neturės įtakos. Priešingai, didžioji karantino pauzė buvo puikus laikas peržvelgti kainodarą, įvertinti visuomenės poreikius, įsiklausyti į lūkesčius – manau, sugrįžtame su dar patrauklesniais pasiūlymais.

– Nors visuomenė yra be galo išsiilgusi socialinio gyvenimo, po ilgos pertraukos tarp restoranų turėtų užvirti konkurencinė kova. Ar esate nusimatę tam tikrus tinklo atnaujinimo darbus? Ar esate paruošę naujovių savo klientams?

– Pirmiausiai, norisi akcentuoti, jog į rinką grįžtame pilnai ir be jokių žvaigždučių ar užslėptų papildomų sąlygų – tai reiškia, jog mūsų veikiančiuose restoranuose siūlomas ne karantininis, o visas, įprastas ir naujovėmis kvepiantis meniu. Be to, nepaisant papildomų iššūkių, priešingai nei kiti pasirinkome klientus aptarnauti ne prie baro, o prie staliukų, žadėdami užtikrinti maksimalų saugumą, komfortą ir restoraninę patirtį.

Postkarantininė „Čili pizza“ yra tikrai įsikvėpusi ir prikaupusi naujovių. Jos atsispindės tiek mūsų komunikacijoje pagal atnaujintą koncepciją, tiek pasiūlymuose. Skubu nuraminti, jog legendinių patiekalų neatsisakėme – yra tam tikri skoniai, su kuriais užaugo kartos ir kurių po tokios ilgos pertraukos dauguma yra pasiilgę.

– Pabaigai, pasidalinkite savo prognozėmis vasaros laikui. Kokią restoranų verslo rinką matys vartotojai, ko gali tikėtis patys verslininkai?

– Atsižvelgiant į dabartinę situaciją bei stebint bendrąjį rinkos pulsą, panašu, jog sugrįžimas į vėžes bus ilgas ir sunkus. Tendencijos rodo, jog dalis restoranų taip ir nedrįs atverti durų, nes tai tiesiog bus per nuostolinga. Padėti gali valdžia, kurios aktyviai prašoma subsidijuoti darbuotojų išlaikymą, nuomos mokestį, tačiau, matome, jog čia didelio aktyvumo nėra, todėl prognozės negali būti itin pozityvios.

Žinoma, daug kas priklausys nuo verslo atsakingumo, testuojant darbuotojus bei užtikrinat visus saugumo reikalavimus. Vilčių teikia ir vakcinacija. Panašu, kad gyvensime nuotaikomis, kai tikimės geriausio, bet ruošiamės blogiausiam.

Užsakymo nr.: PT_87012379