Darbas HCL paskatino mus, kompanijos vadovus, permąstyti, kaip debesija galėtų būti protingai integruota į platesnį mūsų kliento IT planą. „HCL CloudSmart“ apjungia pramonės IP, vidaus sprendimus ir pasiūlymus bei pažangią organizacinę kultūrą, kad padėtų įmonėms maksimaliai padidinti savo pajamas. Ši strategija pateikia naują debesijos vaizdą, pasiūlydama individualiam vartotojui pritaikomą išmaniųjų paslaugų portfelį, kurį skatina automatizavimas, debesų inžinerijos galia ir galinga partnerių ekosistema.

Svarbus klausimas: kur rasti talentų?

Prognozuojama, kad didžiausi investuotojai į debesiją bus sveikatos priežiūros įstaigos, mažmeninės prekybos įmonės, Vyriausybė, telekomunikacijų bendrovės, gamybos įmonės ir finansinių paslaugų sektorius (FPS). Neseniai atliktas FPS tyrimas parodė, kad 86 proc. respondentų mano, jog hibridinė debesija būtų idealus jų organizacijos veikimo modelis, o 54 proc. planuoja per ateinančius penkerius metus padidinti tokio modelio diegimą (pernai tą buvo numatę tik 15 proc. tyrime dalyvavusių FPS įmonių vadovų).

Tame pačiame tyrime taip pat nustatyta, kad FPS organizacijos planuoja per vienerius metus sumažinti savo priklausomybę nuo tradicinių, debesų kompiuterijos nenaudojančių duomenų centrų nuo 14 proc. iki 4 proc.1 Nors tai teikia vilčių ir yra teisingas kelias į stabilią ateitį, nerimą keliantis klausimas yra toks: kur yra talentai, galintys įgyvendinti debesijos strategijos tikslus?

Norint, kad debesija taptų transformacijos, augimo, stabilumo ir klientų patirties ašimi, būtina turėti specialiųjų žinių apie debesiją. Deja, daugumai organizacijų tai nėra lengvas uždavinys. 2020 m. atliktas tyrimas rodo, kad 94 proc. organizacijų stengiasi rasti tinkamus debesijos paslaugų specialistus, o 90 proc. teigia, kad trūksta įgūdžių ne vienoje debesijos paslaugų srityje.2 Tai nelengvas iššūkis.

Dėl talentingų specialistų trūkumo debesijos paslaugų ambicijos tampa sudėtingos ir nelengvai įgyvendinamos. Be tinkamų talentingų specialistų pramonės įmonių gebėjimai naudoti debesiją, siekiant įdiegti naujausias technologijas, pavyzdžiui, inovacijų AI ir ML, pagerinti užsakomąjį apdorojimą, panaudoti debesų technologijas DevOps ir optimizuoti produktus, yra akivaizdžiai nepakankami. Poreikis suburti debesijos inžinierius ir architektus, turinčius patirtį šioje srityje, dar niekada nebuvo toks aktualus.

Tūkstantmečio karta turi naujų reikalavimų

FPS sektorius susiduria su dviguba problema, pritraukiant ir išlaikant talentingus technologijų specialistus. Pirmoji problemos pusė yra dabartinė pramonės kultūra, su kuria sunku susieti tūkstantmečio (angl. millennials) kartą, kuri yra šiuo metu besilavinantis „talentų bankas“, o antroji – bendra „Fintech“ startuolių ir tokių technologijų gigantų kaip „Amazon“, „Microsoft“, „Google“ ir „IBM“ konkurencija.

FPS sektorius turi vieną akivaizdų sprendimą: jis turi kreiptis į savo informacinių technologijų partnerius, kad įveiktų talentingų specialistų trūkumą. Savo ruožtu technologijų partneriai turi intensyvinti savo įdarbinimo, kvalifikacijos kėlimo ir perkvaifikavimo praktiką, jei nori patenkinti nepaliaujamą debesų kompiuterijos specialistų su reikiamais įgūdžiais paklausą.

HCL pripažįsta, kad FPS įmonėms debesų kompiuterija yra didelis iššūkis ir galimybė. Tai paskatino sukurti į debesų kompiuteriją orientuotą talentingų specialistų rengimo strategiją, kurią mūsų FPS klientai pradeda vertinti. Strategija apima tris lygius: intensyvias vidaus perkvalifikavimo ir kvalifikacijos kėlimo programas, hakatonus ir įdarbinimą; jais siekiama sukurti pilną talentingų debesų kompiuterijos specialistų, kurių parengimo laikas iki produktyvaus darbo yra trumpas, sąrašą.

Rahul Singh

Svarbi produktų inžinerijos mąstysena

Vidaus perkvalifikavimo ir kvalifikacijos kėlimo programa buvo sukurta kaip priemonė, skirta patenkinti mūsų klientų skaitmeninės transformacijos poreikius. Mes turime platų atvirų mokymo programų spektrą, virtualias programas, kurioms vadovauja instruktoriai, savarankiško mokymosi programas ir el. mokymosi programas. Jos apima modulius, specialiai sukurtus „AWS“, „Azure“ ir „Google Cloud“ (kūrimas, SysOps, architektūra, duomenų inžinerija ir DevOps), kartu su atitinkamais AI, ML, automatizavimo ir debesų inžinerijos kursais.

Šios programos yra reguliariai koreguojamos, o naujos programos pritaikomos priklausomai nuo naujų klientų poreikių. Jų tikslas yra perkelti vietinius talentingus specialistus iš vienos darbo pozicijos į kitą, priklausomai nuo rinkos poreikių.

Mūsų talentingų specialistų rengimo strategija pripažįsta, kad tokiam darbuotojui reikia turėti produktų inžinerijos mąstyseną, o ne ieškoti taip vadinamų grynų kūrėjų, nes produktų inžinerijos mąstysena padeda kurti ir pristatyti „SaaS“ produktus bei planuoti debesų migracijos keliones. Mes žvelgiame į „Pi formos“ įgūdžių vystymo modelį, kur kiekvienas toks specialistas turi platų gebėjimų diapazoną, paremtą tvirtomis ir giliomis žiniomis dviejose konkrečiose srityse.

Yra subūrę kelias dešimtis tūkstančių specialistų

Šis metodas padeda sukurti ilgalaikį talentingų specialistų banką, kuris gali „migruoti“ per projektus ir padėti įvykdyti įmonių reikalavimus per trumpą laiką. Padedami vidaus kompetencijos centrų ir inovacijų laboratorijų, kurių daugelis yra sukurti bendradarbiaujant su debesų kompiuterijos paslaugų partneriais ir klientais, mes sukūrėme tvirtus mokymo modulius, kurie mažina specialybių skaičių ir didina pilno specialistų sąrašo suformavimo galimybes.

Mūsų mokymo programose tiksliai ir tikslingai ugdomi darbuotojų įgūdžiai, pripažįstant dinamišką verslo aplinką, kurioje esame ir į kurią nuolat investuojame, kad užtikrintume savo pasirengimą greitai ir kokybiškai teikti paslaugas savo klientams.

Be to, siekiant nenutolti nuo naujausių poreikių, HCL vykdo ir daugybę mokymo programų, pritaikytų konkrečių ekosistemų poreikiams, pvz., „AWS“, „Google Cloud“, „Azure“, „Cisco“, „Dell“, „Intel“ ir „IBM“. Tai yra specializuoti mokymai ir sertifikavimai, pagrįsti besikeičiančiais verslo poreikiais, technologijų atnaujinimais ir kitais technologijų vystymosi aspektais.

Mes turime daugiau nei 70 000 specialistų, apmokytų daugelyje tokių sričių. Mes taip pat skatiname darbuotojus lankyti „Cloud Foundry“ ir „Kubernetes“ fondo sertifikavimo kursus, siekiant patobulinti specializuotus debesų kompiuterijos ir tinklo naudojimo įgūdžius.

Talentai tarsi magnetas pritraukia naujus darbuotojus

Antroji strategija, skirta reikiamų įgūdžių ugdymui, yra hakatonai. Mes organizuojame reguliarius hakatonus, kuriuose išbandomi įvairių technologijų dalyvių įgūdžiai ir kompetencijos bei gebėjimas mąstyti netradiciškai. Dalyvių, kurie vėliau įtraukiami į mūsų „Hack2Hire“ modelį, tiksliam įgūdžių įvertinimui yra naudojami tokie įrankiai kaip „Hackerrank“ ir „Codelity“, kad atitiktų konkrečius vaidmens reikalavimus. „Laikas iki produktyvumo“ naudojant šią strategiją yra nepaprastai mažas ir dažnai talentingi žmonės gali būti įtraukti į programą po minimalaus papildomo apmokymo.

Galiausiai, kurdami savo talentų banką, mes naudojame dvi, galima sakyti, senoviškas taktikas. Pirmoji yra „sveiko persiuntimo“ programa, skirta įdarbinti naujus darbuotojus, turinčius reikiamų įgūdžių. Tai pagreitina įdarbinimą, o nauji komandos nariai skatina daugiau darbuotojų kelti kvalifikaciją. Antroji – pavyzdinio talentingų žmonių modelio, kurį sudaro geriausi pramonės specialistai, sukūrimas. Šie darbuotojai tampa tarsi magnetu, pritraukiančiu mažiau talentingus žmones.

Rahul Singh

Specialių debesų kompiuterijos įgūdžių poreikis ir toliau augs. Daugelis FPS organizacijų žino, kad debesų kompiuterijos įgūdžių trūkumas taps rimta kliūtimi, kuriant naujus produktus ir gerinant klientų patirtį. Šios organizacijos turi ieškoti partnerių, kurie turi prieigą prie aukštos kvalifikacijos ir sertifikuotų specialistų banko, o ne paskubomis ieškoti talentingų žmonių debesų kompiuterijos srityje. Taigi, kompetetingi ir patyrę partneriai gali užpildyti ieškomų talentingų specialistų spragą.

Apie „HCL Technologies“: HCL yra 11,18 milijardų dolerių vertės, naujos kartos pasaulinė technologijų įmonė. Mūsų technologinės paslaugos ir sprendimai yra sukurti, remiantis keturių dešimtmečių inovacijomis, rizikos prisiėmimo kultūra ir dėmesiu klientais. HCL siūlo integruotą paslaugų ir sprendimų portfelį pirmaujančioms įmonėms, įskaitant 250 „Fortune 500“ ir 650 „Global 2000“, kurį įgyvendina mūsų trys verslo padaliniai – IT ir verslo paslaugų (ITBS), inžinerijos ir tyrimų bei plėtros paslaugų (ERS) bei produktų ir platformų (P&P). Pasitelkiame pasaulinių mokslinių tyrimų patirtį, bendras inovacijas laboratorijose, pasaulinius paslaugų centrus (delivery center), bendradarbiaujame su 198 000 „Idėjų verslininkais“, esančiais 52 šalyse.

Per pastaruosius du dešimtmečius HCL eksponentiškai išplėtė veiklą Europoje. Įmonėje dirba daugiau nei 13 000 stiprių darbuotojų 60-yje paslaugų centrų, veikia 3 regiono inovacijų laboratorijos. HCL sistemingai investuoja į žmogiškuosius išteklius (human resources), savo darbuotojų ugdymą.

Nuo 2016 m. Vilniuje veikiantis modernus HCL pasaulinis paslaugų centras klientams siūlo inovatyviausias technologijas ir sprendimus. Atsižvelgdama į greitai kintančią verslo ekosistemą, HCL per pastarąjį dešimtmetį plėtojo savo veiklą žemyninėje Europoje ir yra įsipareigojusi veikti Lietuvoje, siekdama užtikrinti tvarų pelningą augimą ir aukščiausios kokybės klientų patirtį visame pasaulyje. HCL regione išaugo ne tik dėl geriausių savo srityje technologijų paslaugų ir sprendimų, bet ir dėl nuolatinių investicijų bei aktyvių partnerysčių su vietos valdžia, talentų bendruomenėmis ir verslo atstovais.