Tradicinius veidrodėlius keičia modernios kameros
Naująjį „MAN TGX“ galima būtų drąsiai vadinti šiuolaikinių vilkikų etalonu. Moderni, ne visai tipinė vilkiko išvaizda iškart patraukia dėmesį. Prieidami prie šio vilkiko net ir ne profesionalai iškart atkreips dėmesį, kad automobilis atrodo kitaip. Kas pasikeitė, greitai tampa akivaizdu – jis neturi milžiniškų veidrodėlių. Juos pakeitė mažytės užlenkiamos kameros. Viskas – ne tik dėl praktiškumo, bet ir vardan saugumo.
Posūkiai ir persirikiavimas – vienos iš pavojingiausių situacijų, didinančių tikimybę vairuotojui nematyti aklojoje zonoje esančių kitų eismo dalyvių. Tad siekdami padidinti saugumą keliuose, „MAN“ pristatė vieną svarbiausių inovacijų – pirmą kartą savo sunkvežimiuose įdiegtą skaitmeninių kamerų MAN OptiView sistemą, galinčią pakeisti standartinius veidrodėlius. Ši technologija ne tik mažina aerodinaminį pasipriešinimą, degalų sąnaudas ir triukšmingumą salone, bet ir yra itin pažangi ir patogi naudotis, todėl įvertinta „2022 European Transport Award“ apdovanojimu.
Vilkiko išvaizda stebina, tačiau kur kas smalsiau, kas viduje. Įlipus į kabiną pasitinka vertikaliai į viršų atlenktas vairas – tokia parinktis gerokai palengvina įlipimą ir išlipimą iš vilkiko kabinos. Įsitaisius prie vairo akį patraukia neįprasta sunkvežimio salonui išvaizda – išmaniųjų ekranų gerokai daugiau, nei įprastai. Vairuotojo pusėje įrengtas kompaktiškas 12 colių ekranas, o priešingoje pusėje – 15 colių ekranas. Šiuose ekranuose atvaizduojamas eismas aplink sunkvežimį. Pirmas dalykas, kuris maloniai džiugina – itin aukšta raiška, todėl per kameras perteikiamas vaizdas nėra iškraipomas. Antras dalykas, kuris stebina – MAN OptiView sistemos kameros išties pilnai atstoja įprastus veidrodėlius, nors iš pradžių ši naujovė gali atrodyti labai neįprasta.
Pabandome sureguliuoti kameras: yra galimybė vaizdą priartinti arba aplinką stebėti plačiu kampu, tad kiekvienu kartu galima pasirinkti optimalų variantą. Įjungus plataus rodymo lauką aiškiai matomos aklosios zonos abiejų transporto priemonių pusėse, taip ženkliai sumažinant tikimybę nepastebėti kitų eismo dalyvių. Sistema gelbsti ir atliekant sudėtingesnius manevrus. Nors važiavimui atbuline eiga ar juo labiau parkuojant didelių gabaritų vilkiką reikia nemenkų įgūdžių, patys įsitikinome – elektroninių veidrodėlių sistema gerokai palengvina vairuotojams tenkančius iššūkius.
Be itin svarbių saugumo niuansų, mums aktualūs ir praktiškumo klausimai. Juk visi žinome tą nemalonų jausmą, kai pro veidrodėlius nieko nesimato, nes jie užšąla, aprasoja ar tiesiog išsipurvina. MAN OptiView sistemos kameros yra šildomos ir sumontuotos taip, kad būtų sunkiai užteršiamos. Jas laikančios kojelės gali užsilenkti į abi puses, tad kameros yra ne tik žymiai mažesnės už tradicinius veidrodėlius, bet jas taip pat kur kas sunkiau pažeisti.
Pagalvota ir apie vairavimą nakties metu. Veidrodėlių ekranai pritemsta ir šviesėja priklausomai nuo aplinkos šviesos, todėl jie neakina ir neblaško, ypatingai važiuojant tamsoje. Be to, nakties ar poilsio metu MAN OptiView kamerų sistema leidžia stebėti aplinką neišlipant iš kabinos, kadangi kameros tamsiuoju paros laiku naudoja infraraudonųjų spindulių technologiją.
Išmaniosios technologijos saugumui ir taupumui
Naujausias modelis turi įvairių saugumą bei komfortą kelyje užtikrinančių privalumų – ne tik standartines greičio palaikymo ir automatinio stabdymo sistemas, padedančias taupyti kurą, bet ir itin daug papildomos saugumą didinančios įrangos.
Naujos kartos „MAN“ sunkvežimiuose gali būti įdiegtos trys papildomos išmaniosios technologijos. Pirmoji – su navigacijos sistema susieta automatinė greičio palaikymo kontrolė, kuri gauna duomenis apie artėjantį greičio ribojimą ar gyvenvietę ir išjungia akceleratorių likus 600-700 metrų iki ribojimo, taip taupant degalus.
Antra dėmesio tikrai verta technologija – tai išmanioji sistema, informuojanti vairuotoją apie reljefą ir galimą nuolydį. Jei vairuotojas nėra aktyvavęs greičio palaikymo sistemos, pranešimas jam automatiškai rodomas prietaisų skydelyje.
Trečioji naujovė – dinaminio riedėjimo funkcija, kuomet transporto priemonė nustatytą greitį padidina 3 km/val., įjungia laisvą pavarą ir riedant papildomai taupo degalus. Beje, šioje vietoje verta paminėti ir tai, kad praėjusiais metais pristatytas „MAN TGX“ pasižymėjo našesniu, net iki 8,2 proc. taupesniu varikliu. Šiemet „MAN“ kartelę pakėlė dar aukščiau ir naujausiame modelyje kuro sąnaudas sumažino papildomai 3,7 proc.
Išmani vilkiko priežiūra, taupanti laiko sąnaudas
Oficialūs „MAN“ sunkvežimių atstovai „Adampolis“ siūlo ne tik modernia įranga aprūpintus sunkvežimius, bet ir nuotolinę automobilių priežiūrą, leidžiančią sutaupyti laiko.
Įdiegta naujovė MAN NOW suteikia galimybę lengvai ir patogiai atnaujinti programinę įrangą bet kur ir bet kada – be sustojimo „MAN“ aptarnavimo centre. Panašiai, kaip išmanieji telefonai, kuriuose bet kuriuo mums patogiu metu galime įsidiegti norimas programas. MAN NOW platforma leidžia klientams nuotoliniu būdu aktyvuoti jau įdiegtas funkcijas, išplėsti jas ar pridėti naujas, atsižvelgiant į savo poreikius.
Vieną svarbiausių uždavinių – užtikrinti reguliarią transporto priemonės techninę priežiūrą ir jos būklės stebėjimą – padeda atlikti išmani MAN ServiceCare sistema. Susiejus vilkiką per RIO platformą, galima efektyviai valdyti visus svarbiausius su vilkiku susijusius duomenis. Atlikti monitoringą galite tiek patys, tiek patikėti šią užduotį savo srities profesionalams – „Adampolis“ specialistams, kurie stebės vilkiko būseną, vykdys reguliarią jo priežiūrą, matys ne tik esamus, bet ir identifikuos galimus gedimus, galės iš anksto numatyti būsimus remonto darbus, užsakyti reikiamas detales ir rezervuoti laiką aptarnavimui. Į ateitį orientuotas vilkiko priežiūros valdymas padeda maksimaliai padidinti transporto priemonės eksploatavimo laiką, leidžia išvengti nenumatytų prastovų ir sumažina techninei priežiūrai skirtas išlaidas.
Nuo šiol atlikti vilkiko aptarnavimą „Adampolis“ klientams bus dar paprasčiau, lengviau ir greičiau. MAN ServiceCare sistemos dėka identifikavus gedimus ar prireikus atlikti vilkiko priežiūros darbus, vilkikui esant Vokietijoje, „Adampolio“ specialistai vilkiką užregistruos autorizuotame „MAN“ servise. Serviso darbuotojai iš anksto pasirūpins reikiamomis detalėmis ir rezervuos laiką, užtikrinant maksimalų laiko valdymą, o už visus atliktus darbus sąskaitą tiesiogiai gausite iš Adampolis, UAB. Visa tai gali ne tik sutaupyti jūsų laiką, bet ir užtikrinti iki 15% – 20% mažesnes su vilkiku susijusias išlaidas.