Nesėkmingas darbo pokalbis virto verslu
Įmonės „Baltic Assist“ įkūrėjas ir direktorius Andžej Rynkevič pirmą kartą su virtualaus asistento terminu susidūrė 2014 m. Tuo metu danų investuotojas Per Moller Lietuvoje ieškojo pagalbininko, kuris užsiimtų su investicijomis susijusiais darbais. A. Rynkevič susidomėjo dano siūloma virtualaus asistento pozicija su numatytu laisvu darbo grafiku bei galimybe dirbti nuotoliniu būdu, tačiau darbo pokalbio metu suvokė, kad jo kandidatūra neatitiko investuotojo iš Danijos lūkesčių.
Vis dėlto būsimąjį verslininką sudomino nuotolinio darbo modelis. Prabėgus kelioms savaitėms vilnietis paskambino danui ir, pristatęs savo planus kurti įmonę, teiksiančią virtualių asistentų paslaugas, pakvietė P. Moller tapti pirmuoju klientu.
„Labai tikėjausi, jog galiu gauti pirmąjį naujojo verslo klientą. Paruošiau prezentaciją apie tai, kaip vyks pradiniai įmonės procesai, kokia yra idėja, kaip vyks darbas. Vietoj teigiamo atsakymo sulaukiau pasiūlymo investuoti į naujai kuriamą įmonę. Tokia buvo pradžia. Galima sakyti, romantiška istorija“ – įmonės atsiradimo aplinkybes pasakoja A. Rynkevič.
Nuoseklus augimas
„Baltic Assist“ nuo pradžių stabiliai augo po daugiau, nei 100% per metus. Įmonės direktorius tikina, kad tvarų verslo modelį atrasti padėjo lankstumas kintančių rinkos poreikių atžvilgiu.
„Mes nuolatos stebėjom rinką, žiūrėjom, kaip reaguoja mūsų esami ir potencialūs klientai, stebėjom konkurentus ir keitėme tiek paslaugų rūšis, tiek kainodarą. Galiausiai tai mus privedė prie to, kad šiandien mes turime tvarų verslo modelį, kuris suteikia stiprų konkurencinį pranašumą mūsų tikslinėse rinkose“.
Žinoma, vykdant verslo plėtrą teko susidurti su įvairiais iššūkiais, pavyzdžiui, menku prekės ženklo žinomumu iš kliento pusės. A. Rynkevič teigimu, „Baltic Assist“, siekdama įsigilinti ir išspręsti klientų problemas, nuo pat pradžių jiems rodė išskirtinį dėmesį ir taip sugebėjo įgyti nepriekaištingą paslaugų teikėjo reputaciją.
„Tai mums leido susikurti autoritetą, kuris, be abejo, pradėjo sklisti kaip “mouth-to-mouth“ (angl. iš lūpų į lūpas) marketingas“ – įsitikinęs vadovas.
Lengva privilioti darbuotojus
„Baltic Assist“ personalą sudaro įvairių sričių specialistai – nuo grafikos dizainerių ir buhalterių iki verslo plėtros asistentų. Pirmaisiais įmonės veiklos metais čia dirbo vos 10 darbuotojų, o dabar jų gretose – beveik pusantro šimto komandos narių.
Nors šių metų pradžioje pasaulį užklupusi koronaviruso pandemija daugeliui kompanijų tapo galvos skausmu, „Baltic Assist“ personalui tai tebuvo įprasta darbo diena.
„Nuotoliniu būdu dirbame nuo įmonės įkūrimo 2015 m., tad mums prisitaikyti nereikėjo jokių papildomų pastangų“ – sako A. Rynkevič.
Įmonės darbuotojai jau seniai naudojasi darbo galimybe iš namų. Kai kurie taip dirba nuolat, kiti išlaiko tam tikrą balansą, pavyzdžiui, dvi dienas per savaitę dirba biure, tris – namuose. Dar daugiau, užduočių atlikimo čia nevaržo net Lietuvos sienos. Virtualus darbo pobūdis suteikia laisvę dirbti kad ir mėgaujantis saule Ispanijoje ar Graikijoje – tam tereikia gero interneto ryšio.
Be to, įmonės viduje siekiama tarpusavio santykių skaidrumo, leidžiančio tiek vadovybei, tiek darbuotojams pasitikėti vieni kitais.
„Kitos įmonės, ypač didesnės korporacijos, turi griežtus standartus. Pavyzdžiui, norėdamas iš pirmo lygio pozicijos pereiti į aukštesnę, turi išdirbti maždaug pusantrų metų. Mes irgi laikomės tam tikros tvarkos, tačiau jeigu darbuotojas yra gabus ir motyvuotas, mes biurokratinių terminų netaikome ir leidžiame išnaudoti savo potencialą maksimaliai“ – pasakoja A. Rynkevič.
Jis įsitikinęs, kad čia vyraujanti meritokratijos dvasia yra ne tik didžiausias darbo „Baltic Assist“ privalumas, bet ir esminis bruožas, išskiriantis ją iš kitų rinkos dalyvių.
Užsakymo nr.: PT_85710029