Labiausiai paveikė sirgalių nebuvimas
Kalbėdamas apie pasikeitusį krepšinio klubų gyvenimą, P. Motiejūnas tikina, kad pandemijos situacija „kirto“ labai staigiai – praėjęs sezonas tiesiog buvo nutrauktas, ko nėra buvę pastarųjų laikų krepšinio istorijoje. Todėl dar vasarą ruošiantis naujam sezonui klubas turėjo nusimatyti net kelis skirtingus scenarijus.
„Optimistiškai tikėjomės, kad ir toliau galėsime rungtyniauti su žiūrovais arba bent daliniais ribojimais. Bet kaip parodė realybė, teko pereiti prie scenarijaus, kur šiuo metu gyvo žiūrovų palaikymo neturime. „Žalgirio“ arenoje buvome sukūrę įvairias palaikymo tradicijas, žiūrovai kvėpuodavo visų bendrai sukuriamomis emocijomis. Dabar to neturėti turbūt yra sunkiausia pandemijos išdava. Krepšinį žaidžiame dėl žiūrovų, su kuriais gyvai užmegztas ryšys sukelia abipuses neišdildomas emocijas. To labiausiai ir pasiilgome“, – atvirauja klubo vadovas.
Jam antrina ir V. Sukonas, pabrėždamas, kad dėl pandemijos klubo gyvenimas pasikeitė kardinaliai. Siekiant suvaldyti COVID-19 virusą ir jo plitimą, teko įvesti papildomų ribojimų žaidėjams ir klubo darbuotojams, būtina nuolat testuotis ir vykdyti monitoringą.
„Vis tik skaudžiausiai klubą paveikė tai, kad tenka žaisti tuščioje „Švyturio“ arenoje, be šeštojo komandos žaidėjo – ištikimo sirgaliaus. Pasikeitė atmosfera tiek krepšinio aikštelėje, tiek jos prieigose, kur savo žiūrovams rungtynių metu visada pasiūlydavome papildomų pramogų“, – pasakojo „Neptūno“ vadovas.
Situacija paskatino imtis naujovių
Siekiant prisitaikyti prie pasikeitusios situacijos, pasak P. Motiejūno, jau nuo pandemijos pradžios buvo gvildenama mintis, kaip namuose liekantiems žiūrovams bent šiek tiek perteikti rungtynių emocijas. Tai davė pagrindą startavusiam „Virtualaus bilieto į Eurolygos rungtynes“ projektui.
„Prie specialios platformos prisijungusių žiūrovų laukia: vaizdas iš „Žalgirio“ arenos užkulisių, protmūšis, „Žalgirio“ arenos balso Andriaus Žiurausko aistringas rungtynių pristatymas „Iš namų“, viktorinos, pokalbis su specialiu rungtynių svečiu, spaudos konferencija su rezultatyviausiais žaidėjais bei galimybė užduoti klausimą „Žalgirio“ vyriausiajam treneriui Martinui Schilleriui. O štai rungtynėse su Maskvos srities „Chimki“ ekipa krepšinio gerbėjai turėjo galimybę savo atspausdintą atvaizdą išvysti ir tribūnose. Visi tokia galimybe pasinaudoję sirgaliai save galėjo matyti ir televizijos ekranuose – stendai su jų atvaizdais atsitiktine tvarka buvo išdėlioti tribūnoje“, – naujas galimybes palaikyti komandą vardijo jis.
Kaip kompensuoti patirtus nuostolius ištikimiems sirgaliams, ieškojo būdų ir „Neptūno“ klubas, todėl už anksčiau laiko nutrauktą sezoną jiems buvo suteikta nuolaida 2020–2021 metų sezono abonementams.
Atšaukia partnerystes ir bendradarbiavimą kelia į ateitį
Kaip pasakoja klubų atstovai, pandemija ir dėl jos atsiradęs neužtikrintumas daro įtaką ir didžiajai daliai verslo subjektų, su kuriais bendradarbiaujama.
„Dar pirmojo karantino metu netekome dalies ilgamečių klubo rėmėjų, taip pat naujieji partneriai nutraukė bendradarbiavimą, nes tiesiog patys rūpindamiesi savo išlikimu nebegalėjo prisidėti finansiškai prie klubo gyvavimo. Laikydamiesi labai griežtos finansinės drausmės, klubo biudžetą privalėjome sumažinti, kad neturėtume papildomų įtampų sezono įkarštyje“, – dalijasi patirtimi „Neptūno“ direktorius.
P. Motiejūnas taip pat atskleidžia, kad ieškant naujų ryšių susiduriama su situacijomis, kai potencialūs partneriai palaiko komandą ir norėtų bendradarbiauti, tačiau galiausiai dėl įvairių galimų rizikų bendradarbiavimo pradžią nukelia į ateitį. Todėl ne vienerius metus puoselėtos ir pandemijos iššūkius atlaikiusios partnerystės šiandienos krepšinyje tampa dar svarbesnės.
Drauge įveikti krizes – atsakingo verslo pareiga
Pasak „Žalgirio“ vadovo, tęstinis krepšinio klubų ir verslo bendradarbiavimas naudingas abiem pusėms – taip daug lengviau rasti bendrus sprendimus įgyvendinant kampanijas bei efektyviai išnaudoti partnerystę.
„Turėdami ilgalaikius ir patikimus partnerius tokius, kaip pavyzdžiui, „Švyturys-Utenos alus“, žinome, jog šis bendradarbiavimas ir toliau bus tęsiamas. Pandemijos akivaizdoje kartu su šiuo partneriu įgyvendinome išskirtines kūrybines idėjas bei integruotus netradicinius reklamos sprendimus. Nepaisant susidariusios situacijos – stengiamės išlaikyti pagrindinę komunikacijos kryptį, kuri padeda formuoti teigiamas patirtis suteikiančios įmonės bei produkto įvaizdį, kurti geras emocijas krepšinio aistruoliams“, – apibendrina P. Motiejūnas.
Pridėtinę ilgalaikių partnerysčių vertę atspindi ir praėjusių metų rudenį „Spinter tyrimai“ atlikta Lietuvos gyventojų nuomonės apklausa, kurios metu „Švyturys-Utenos alus“ spontaniškai buvo dažniausiai įvardytas kaip didžiausias sporto rėmėjas Lietuvoje.
Daugiau kaip du dešimtmečius krepšinio klubams finansinę paramą teikiančio „Švyturio-Utenos alaus“ ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas Rolandas Viršilas tikina, jog palaikyti savo ilgamečius partnerius visais momentais, o ypač kriziniais, – kiekvieno socialiai atsakingo verslo pareiga.
„Mūsų įmonei, kaip ir daugumai Lietuvos gyventojų, – krepšinio vaidmuo be galo svarbus. Partnerystes su šalies krepšinio klubais „Švyturys-Utenos alus“ puoselėja daugiau kaip 20 metų, su mūsų palaikymu jau spėjo užaugti ir sportininkų karta. Šis krizinis laikotarpis palietė visas gyvenimo sritis, be išimčių ir krepšinį, tad tikimės, kad ilgalaikės partnerystės išsaugojimas padės užtikrinti sėkmingą krepšinio klubų gyvavimą ir lengvesnį patiriamų nuostolių amortizavimą“, – sako didžiausio sporto rėmėjo Lietuvoje vadovas R. Viršilas.
„Neptūno“ direktorius pabrėžia, jog „Švyturio-Utenos alaus“ palaikymas klubui sunkiu periodu – nepaprastai reikalingas ir vertinamas. „Tvirta partnerio pagalba užtikrina, jog klubas gali dalyvauti čempionate, prisideda prie jaunųjų krepšininkų ugdymo ir suteikia psichologinio stabilumo. Tai leidžia viltingai žvelgti į ateitį, jog pandemija ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje bus įveikta kuo greičiau ir vėl galėsime susitikti arenose su ištikimiausiais sirgaliais“, – teigia V. Sukonas.
Užsakymo nr.: PT_86265825