Lietuviškam produktui – tai, kas geriausia
„Alitos" istorija pradedama skaičiuoti nuo 1963 m., kuomet Alytuje įkurtoje gamykloje pagamintas pirmasis vaisių vyno butelis. Dar po 17 metų joje pirmą kartą Lietuvoje į butelius išpilstytas putojantis vynas – gimė prekės ženklas, kuris netruko tapti žinomu. Lietuvai atgavus Nepriklausomybę, „Alita" išgyveno turbulencinius laikus ir prieš beveik dešimtmetį žengė į naują veiklos etapą.
Įmonių grupė „MV GROUP" „Alitą" įsigijo 2014 m. ir jau per pirmuosius dvejus metus į gamyklą Alytuje investavo daugiau nei 6,5 mln. eurų.
„Alitos" gėrimai Lietuvoje jau buvo populiarūs, tai buvo žinomas prekės ženklas. Tačiau įmonėje ilgus metus investiciniai projektai nebuvo aktyviai vystomi, tad iškart pradėjome restruktūrizaciją, svarbius strateginius projektus. Matant gamyklos potencialą, ambicijos taip pat buvo didelės – techniką rinkome tokią, kuri tuo metu buvo geriausia pasaulyje. Taip su milijoninėmis investicijomis Alytuje atsirado itališka įranga, kuri putojančio vyno gamybą pakėlė į kitą lygį", – pasakoja Algirdas Čiburys, „Alitą" valdančios bendrovės „MV GROUP Production" generalinis direktorius.
Penkių gėrimų kategorijų pradininkė Lietuvoje
Investicijos ir kūrybiniai procesai apėmė tiek esamą asortimentą, tiek produktines naujienas. Augant vartotojų lūkesčiams, „Alita" išsikėlė užduoti ne tik juos pateisinti, bet ir viršyti. Sėkmingai gaminant ir tobulinant jau pamėgtus tradicinius kokybiškus gėrimus, gamykloje daug dėmesio skirta ir naujų produktų kūrimui bei vystymui. „Alitos" produkcijos apimtys nuo 2014 m. išaugo 70 proc., ir šiuo metu Alytuje gaminama 12 kategorijų bei 28 prekių ženklai.
Per savo gyvavimo istoriją „Alita" jau tapusi penkių kategorijų pradininke šalyje: pirmoji pagamino putojantį vyną, klasikinį brendį, alkoholinius kokteilius, nealkoholinį putojantį vyną, o 2017 m. savo lyderystę gėrimų pasaulyje įtvirtino pristatydama pirmąjį lietuvišką viskį.
Plečiamas Alytuje gaminamų produktų asortimentas ir glaudus bendradarbiavimas su kitomis „MV GROUP Production" gamyklomis leido „Alitai" nuosekliai stiprinti savo pozicijas tiek vidaus, tiek eksporto rinkose. 2019 m. išplėtus gamybos linijų skaičių ir Alytuje konsolidavus pagrindinius grupės sandėlius, „Alita" tapo ne tik didžiausia „MV GROUP Production" gamykla, bet ir viena pajėgiausių, moderniausių bei mastu ir kompleksiškumu didžiausių gėrimų gamintojų Baltijos regione.
„Iš viso keturiose „MV GROUP Production" gamyklose pernai pagaminome daugiau nei 54 mln. litrų produkcijos, ir 40 proc. jų – būtent Alytuje. Toks masto išauginimas padėjo konsoliduoti eksporto pajėgumus bei gamyklą paversti kartu ir logistikos centru. Tai reiškia, kad išplėsta komanda Alytuje gali dar efektyviau pasirūpinti visų grupei priklausančių gamyklų produkcijos operatyviu pristatymu distributoriams, tapome dar patrauklesni rinkai ir partneriams. Mūsų produkcijos keliai tiesiasi į 5 žemynus, todėl efektyvūs logistiniai procesai būtini siekiant didinti pardavimus", – pažymi A. Čiburys.
Kai kuriuose Italijos regionuose Alytų žino geriau nei Vilnių
Bendrovės generalinis direktorius ne be reikalo akcentuoja eksporto našumo didinimą – šiuo metu „MV GROUP Production" savo produkciją gabena į 48 valstybes Europoje, Azijoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje bei Afrikoje. „Alitoje" beveik kas trečias pagaminamas litras yra eksportuojamas.
„Alitos" produkcija paklausi ne tik tokiose Lietuvos įmonėms įprastose rinkose kaip Latvija, Lenkija, Vokietija ar Jungtinė Karalystė, bet gėrimai vis daugiau gerbėjų, o kartu – ir norinčių juos platinti partnerių sulaukia lietuvių verslui menkiau pažįstamose kryptyse – pvz., Vietname, Burundyje, Čilėje.
„Eksporto plėtra yra vienas esminių prioritetų, tad jau daug metų konkuruojame ne tik Lietuvoje, bet ir viso pasaulio mastu. Dėliojant eksporto žemėlapį, vienu svarbiausių aspektų mums tampa konkrečios rinkos potencialas. Atidžiai vertiname ne tik gyventojų pajamas ar perkamąją galią, bet ir konkurencines sąlygas, kultūrinę specifiką, galimybes plėstis ilguoju laikotarpiu. Toks kompleksinis paveikslas leidžia atrasi naujų galimybių ir sėkmingai žengti dar tik į augančias ekonomikas. Vienas iš tokių pavyzdžių – Nigerija, kuri turi 80 mln. gyventojų ir labai savitą putojančio vyno vartojimo kultūrą", – apie besiplečiančią eksporto geografiją pasakoja A. Čiburys.
Glaudus bendradarbiavimas su užsienio rinkomis vystomas ir per žaliavų partnerius. Praėjusiame amžiuje gimęs užmojis Šiaurės Europoje gaminti putojantį vyną lemia „Alitos" veiklos specifiką – nemažai žaliavų reikia atsivežti iš tokių šalių kaip Ispanija ir Italija.
„Turime didelį įdirbį Emilijos–Romanijos regione Italijoje, iš kur kasmet nuperkame po kelis milijonus litrų vyno. Tam tikra prasme išvežame ir miesto vardą – Alytų ten vyno rinkos dalyviai žino net geriau už Vilnių, o užsitarnautas jų pasitikėjimas yra įrodymas, kad lietuviškas verslas vertinamas kaip patikimas ir patrauklus partneris", – sako bendrovės generalinis direktorius.
Jubiliejinius veiklos metus „Alitoje" lydės didelių investicinių projektų gausa, kuri dar labiau didins gamyklos našumą ir stiprins pozicijas vidaus ir tarptautinėje rinkose. Bendra jų vertė – 3,74 mln. eurų.
Pasak „MV GROUP Production" generalinio direktoriaus, 60-metį mininti „Alita" ir toliau planuoja spartų augimą eksporto šalyse bei lyderystės Lietuvos rinkoje stiprinimą. Sėkmę siekiant šių tikslų užtikrins tebesitęsiančios investicijos į pažangiausias technologijas, gamybos procesų tobulinimas, stiprūs ryšiai su partneriais ir nuolatinis sąlygų darbuotojams gerinimas.