Daugiau dėmesio pirkėjui
Pastarąsias tendencijas patvirtina ir audito, mokesčių ir verslo konsultacijų bendrovės KPMG atliktas tyrimas. Jo duomenimis, net du iš trijų vartotojų (64 proc.) įsitikinę, kad kai parduotuvėje naudojamos elektroninės kainų etiketės, jiems suteikiamas geresnis aptarnavimas. Tai, anot „StrongPoint“ vadovo R. Mažulio, neturėtų stebinti.
„Tokios palyginti nebrangiai kainuojančios technologijos yra puikiai matomos visoje prekybos salėje ir parodo prekybininko siekį tobulėti bei investuoti į lengvesnį apsipirkimą. Taip pat jo darbuotojai, supaprastindami procesus ir rankinio darbo apimtis, gali daugiau laiko ir dėmesio skirti klientų aptarnavimui. Skaičiuojama, kad viena elektroninė etiketė kaskart gali padėti sutaupyti iki 2 minučių darbuotojo laiko. Tereikia tik įsivaizduoti, kas nutinka, kai kainų etikečių vienoje parduotuvėje yra šimtai, o kaip rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys, jų kas savaitę pakeičiama bent 40 procentų“, – teigia pašnekovas.
Anot pašnekovo, elektroninės kainų etiketės taip pat padeda išvengti su rankiniu kainų kaitaliojimu atsirandančių klaidų. Dažniausios jų: dėl laiku neatnaujintų etikečių nesutampančios kainos, prie vienos prekės esančios kelios kainų etiketės ar jų nebuvimas apskritai.
„Blogiausia, kai darbuotojo padaryta klaida pastebima jau esant kasoje – tuomet kasininkui reikia išspręsti problemą ir palikti klientų eilę, kas sukelia nepatogumų daugybei pirkėjų, gaištamas brangus jų laikas. Nuo to apsaugo skaitmenizavimas – elektroninėse kainų etiketėse būna nurodytas prekių brūkšninis kodas ir kita prekę geriau identifikuoti padedanti informacija. Ekrane netgi galima nurodyti produkto galiojimo datą, maistingumą, turimą likutį, jei jis netenkina, pasinaudojus etiketėje matomu QR kodu prekę galima įsigyti internetu. Aktualu tai, kad prekę galima susirasti prekybininko mobiliojoje aplikacijoje ir parduotuvės plane, o priėjus etiketė sublyksi ir parodo personalizuotą informaciją. Tai vėlgi prisideda prie geresnės kiekvieno pirkėjo patirties ir noro sugrįžti sustiprinimo“, – įsitikinęs R. Mažulis.
Lengva priderinti kainodarą
Prekybos centrų klientai gali išlošti ir tuomet, kai elektroninių kainų etikečių pagalba sureaguojama į besibaigiantį produktų galiojimo laiką – tuomet pritaikomos akcijos gerokai sumažina bendrą pirkėjų krepšelio sąskaitą. Dinamiška kainodara gali būti naudojama ir skirtingomis valandomis siekiant išryškinti tam tikrus, ribotą laiką galiojančius pasiūlymus. Įdomu, kad netgi įmanoma parduotuvę suskirstyti į virtualias zonas, kuriose pirkėjams pateikiami duomenys apie akcijas, kol šie vaikšto po prekybos salę.
„Ši inovacija suteikia galimybes prekybininkams greičiau reaguoti į pokyčius rinkoje norint pasiūlyti geriausią kainą ar sumažinti prekių kiekį prekybos salėse. Prisitaikymas prie konkurentų, savalaikis reagavimas į pokyčius rinkoje ir parduotuvėse bei galimybė keisti kainas visame tinkle tuo pačiu metu gali padidinti pelno maržą net dešimtadaliu“, – privalumus vardija „StrongPoint“ vykdantysis direktorius.
Pasak jo, jau beveik visi didieji prekybos centrai, daugybė degalinių ir vaistinių elektronines kainų etiketes pasirinko ir dėl galimybės sutaupyti. Nors popierinės kainų etiketės neatrodo daug kainuojančios, tačiau skaičiuojant tam naudojamo popieriaus, įrangos ir dažų kainą bei darbuotojų darbo valandas, per ilgesnį laikotarpį susidaro didesnė kaina nei įsidiegus elektronines kainų etiketes.
„Svarbu, kad šios etiketės beveik nereikalauja energijos, yra ilgalaikės, gali tarnauti metų metus, per kuriuos popierinėms etiketėms sunaudojama daugybė medžiagos, taip paliekamas nemenkas anglies dvideginio pėdsakas. Kitokią strategiją priėmusi įmonė taptų draugiškesne aplinkai, kas sekant dabartines tendencijas yra jau nebe privalumas, o būtinybė“, – kalba R. Mažulis.
Užsakymo nr.: PT_87808751