„Technopolio“ darbo erdvių sprendimų paslaugų koordinatorė Ieva Bagdzevičiūtė atkreipia dėmesį, kad didžiosios dalies klientų ramybė kyla iš skirtingų paskatų. „21 proc. respondentų yra ramu, nes jie tiki, kad darbo erdvė išvis nesikeis, o pusė apklaustų klientų įsitikinę, kad būsimi pokyčiai – į gera. Įdomu tai, kad net ir prognozuojant, kad darbo erdvės visgi keisis, konkrečius darbo po pandemijos planus turi parengę tik 40 proc. apklaustųjų. Penktadalis ketina nieko nekeisti, o dar penktadalis kol kas yra labiau susitelkę į kasdieninius einamuosius iššūkius,“ – pasakoja I. Bagdzevičiūtė.

Kalbant apie vyraujančius darbo vietos prioritetus, respondentai daugiausiai dėmesio skiria darbuotojų sveikatos apsaugai (67 proc.), jų bendradarbiavimo skatinimui (58 proc.), o taip pat įsitraukimo ir lojalumo stiprinimui (50 proc.) ir lengvai pritaikomų darbo vietų kūrimui (50 proc.).

Ieva Bagdzevičiūtė

Komentuodama apklausoje išryškėjusius prioritetus, darbo erdvių sprendimų ekspertė pastebi, kad biuras tampa bendradarbiavimo – aktyvaus veiksmo vieta, o jau įvykusio susitikimo ar smegenų šturmo rezultatų apmąstymui žmonės linkę pasirinkti ramesnes vietas. Todėl įmonės, pasirinkusios hibridinį darbo modelį, taiko dar labiau multifunkcinį biuro įrengimą.

Netipiniai pasitarimų kambariai su aukštais stalais, mobiliais baldais, namų svetainės tipo pasitarimų erdvės ir uždaros erdvės virtualiems pokalbiams sudaro sąlygas ir paskatas bendrauti ir bendradarbiauti. Veiksmo reikalaujančios užduotys ir rutininiai darbai atliekami atviro tipo erdvėje, o susikaupimui arba įvykusių susitikimų idėjų apibendrinimui darbuotojai gali rinktis arba darbą namie, arba ramesnes vietas biure – šiuo atveju, pavyzdžiui, klasikiniai susitikimų kambariai įgyja naują funkciją.

Technopolis

Kaip vieną didesnių iššūkių I. Bagdzevičiūtė išskiria darbuotojų įsitraukimo ir lojalumo stiprinimą: „Nuotoliniu būdu skleisti įmonės kultūrą yra beveik neįmanoma – įsitraukimą ir lojalumą skatina bendrumo jausmas ir vizualinis kontaktas su kolegomis bei darbo aplinka, kurioje žmogus įmonės vertybes atpažįsta per spalvas ar kitas detales, net per specifinius įmonės produkto ar paslaugos pasireiškimus biuro interjere.“

Tad, pasak jos, bent retkarčiais mėginant prisivilioti darbuotojus į biurus, vertybių komunikacijai dar didesnę įtaką turės ir biuro dizaino sprendimai. Įmonių dėmesys darbuotojams dar labiau atsispindės kokybiškoje biuro aplinkoje – nuo tokių savaime suprantamų dalykų kaip ergonomiški baldai, komfortiška temperatūra, šviesos ir oro kokybė, iki technologinių sprendimų, užtikrinančių kokybišką kiekvieno darbuotojo įtraukimą į veiklą nepriklausomai nuo to, kurioje miesto, šalies ar pasaulio vietoje jis bedirbtų.

Technopolis

I.Bagdzevičiūtė atkreipia dėmesį, kad biurai savo interjerais vis labiau panašės į namų aplinką. „Iškalbingas pavyzdys – augalų pardavimai šiuo metu yra šoktelėję į rekordines aukštumas, jie vis plačiau naudojami biuruose. Karantino metu įvertinę patogią ir mielą namų aplinką, grįždami į biurą mes taip pat norime išsitiesti patogioje sofoje, ant kurios namie nejučia persikeldavome ilgesnio virtualaus pokalbio metu. Tad su visu jaukiu namų bagažu norime persikraustyti į biurą ir jo interjeras turi atitinkamai prisitaikyti.“

„Technopolio“ darbo erdvių sprendimų paslaugų koordinatorė neslepia, kad šiandien nevertėtų tikėtis biurą 100 proc. pritaikyti penkeriems metams į priekį. „Neverta stoviniuoti vietoje per ilgai ieškant tobuliausių sprendimų, nes šie pokyčiai nesibaigs konkrečią dieną su karantino pabaiga ar skiepų pasu, tai – didesnio proceso dalis. Tačiau ateityje pasitarnausiantį lankstumą iš dalies planuoti įmanoma – savo pastatus stengiamės planuoti nedideliais moduliais, kurių kiekvienas turi savo mini infrastruktūrą, tad prireikus, viena bendra erdvė gali greitai tapti keliomis visavertėmis mažomis ar atvirkščiai.“

Technopolis

Pasak I. Bagdzevičiūtės, įmonėms šiuo metu pirmiausiai vertėtų įsivertinti veikiančius ir jau nebeveikiančius ar darbuotojų palaikymo nebeturinčius sprendimus ir drąsiai juos keisti. Ji rekomenduoja koncentruotis į multifunkciškumo didinimą ir jo įgyvendinimui reikalingas technologijas, spręsti akustinius biurų erdvių nesusipratimus, sudaryti darbuotojams galimybes atlikti savo užduotis labiausiai jų poreikius atitinkančiose erdvėse ir rinktis lanksčius sprendimus, kurie leis ateityje toliau adaptuoti aplinką jos iš esmės nekeičiant.

„Technopolis Ozas“ biurų mieste įsikūrusių įmonių sprendimų priėmėjų apklausa buvo atlikta gegužės mėn., jos metu buvo apklausta trečdalis įmonės klientų.

Apie „Technopolį“

Tarptautinė nekilnojamojo turto grupė „Technopolis Plc.“ – darbo erdvių ekspertai, siūlantys efektyvius ir lanksčiai pritaikomus biurus bei bendradarbystės erdves septyniose Šiaurės ir Baltijos regionų šalyse. Bendrovės kuriamose erdvėse įsikūrę apie 1,6 tūkst. bendrovių, dirba daugiau nei 50 tūkst. darbuotojų. Įmonė savo klientams iš vienų rankų teikia visas darbo erdvėms reikalingas paslaugas: nuo darbo erdvių dizaino, priimamojo, verslo susitikimų sprendimų, restoranų iki valymo paslaugų, išskirtinį dėmesį skiriant vertės kūrimui ir klientų poreikių tenkinimui. Vilniuje, šalia Ozo parko, „Technopolis“ valdo verslo parką, kurį sudaro 8 pastatai – „Alfa“, „Beta“, „Gama“, „Delta“, „Penta“ ir ką tik tik duris atvėręs „Nova“. „Technopolio“ biurų miestelis išaugo iki 104 tūkst. kv. m nuomojamo ploto, čia dirbs apie 8 300 žmonių.

Užsakymo nr.: PT_87667181