Šiuolaikiniai darbuotojai, kaip atskleidė ne vienas tyrimas, yra socialiai sąmoningi, o jų įsipareigojimas socialinei gerovei apima viską – nuo sprendimų pirkti iki karjeros pasirinkimų.
Tarptautinės vadybos konsultavimo įmonės „McKinsey & Company“ duomenimis, įmonių socialinė atsakomybė ir stiprus darbuotojų tikslo suvokimas prisideda prie didesnio darbuotojų įsitraukimo, o anot bendrovės „Gallup“, įmonė, kurioje dirba įsitraukę darbuotojai, yra 17 proc. produktyvesnė ir daugiau nei penktadaliu pelningesnė.
Panašias tendencijas pastebi ir „Venipak“ įmonių grupės globalios rinkodaros vadovė Asta Raudonienė, teigianti, kad kiekviena socialinė iniciatyva kompanijoje yra labai stipriai palaikoma.
„Su kiekviena tokia iniciatyva norinčiųjų įsitraukti gretos didėja, o iš komandos jaučiamas labai stiprus poreikis bei palaikymas. Savanorystė apjungia darbuotojų įsitraukimą ir socialinį poveikį. Kad ir kokia ji bebūtų, savanorystė skatina darbuotojų vienybę ir komandinį darbą, nes kartu siekiama gerų tikslų“, – sako A. Raudonienė.
Graži draugystė užsimezgė per karantiną
Ilgametę partnerystę su organizacija „Gelbėkit vaikus“ puoselėjančios „Venipak“ įmonių grupės globalios rinkodaros vadovė pasakoja, kad kompanija rengia vaikams įvairias išvykas bei ekskursijas, nuolat remia savo paslaugomis, skatina darbuotojus įsitraukti į šios organizacijos veiklas ir sudaro galimybes savanoriauti darbo metu.
„Pavyzdžiui, yra tekę vesti ekskursiją vaikams ir pasakoti, kaip išvežiojamos siuntos, kaip veikia siuntų terminalas. Taip pat jau dvejus metus iš eilės mūsų darbuotojai entuziastingai pildo vaikų kalėdinius norus – „Gelbėkit vaikus“ informuoja, kokių dovanų norėtų vaikai iš įvairių dienos centrų, o mes pasirūpiname, kad jie Kalėdoms gautų tai, apie ką iš tiesų svajoja“, – pasakoja A. Raudonienė.
Pasak „Gelbėkit vaikus“ generalinės direktorės Rasos Dičpetrienės, graži draugystė užsimezgė per karantiną: „Pamenu, „Venipak“ patys kreipėsi į mus siūlydami padėti išvežiojant siuntas. Jų pasiūlymas buvo tikras išsigelbėjimas, nes paaiškėjo, kad labai daug vaikų negali mokytis iš namų – neturi nei kompiuterių, nei planšečių. Įmonės darbuotojai nurodytais adresais išvežiojo kompiuterius. Be šios pagalbos nebūtume turėję finansinių galimybių aprūpinti vaikus mokymosi priemonėmis.“
Artėjant šventėms, „Venipak“ Kupiškio vaikų dienos centro vaikams šiemet padovanojo išvyką į sostinę – čia jie čiuožinėjo ant Valdovų rūmų ledo, aplankė „Venipak“ Kalėdų paštomatą, kur galėjo išsiųsti laiškus Kalėdų seneliui.
R. Dičpetrienės teigimu, „Gelbėkit vaikus“ apjungia visą tinklą vaikų dienos centrų Lietuvoje ir dažniausiai jie įsikūrę mažuose miesteliuose ir kaimeliuose. „Vaikai į dienos centrus ateina po mokyklos, kad galėtų paruošti namų darbus, čia ugdomi jų socialiniai įgūdžiai, jie gauna šilto maisto. Mane labiausiai vis dar liūdina ir jaudina tai, kad esama nemažai vaikų, kurie niekada nematė Vilniaus arba jūros. Bet kuri išvyka jiems yra didžiulė šventė, kurios jie labai laukia“, – sako ji.
Pasak R. Dičpetrienės, vaikams visada įsimena susitikimai su suaugusiaisiais, jau įsitvirtinusiais savo karjerose: „Vaikai mokosi iš pavyzdžio, o suaugusieji gali papasakoti apie savo profesiją, padėti jiems pažinti gyvenimą iš arčiau.“
„Gelbėkit vaikus“ šiemet jau dešimtą kartą organizuoja solidarumo bėgimą, prie kurio kviečiamos prisijungti visos šalies ugdymo įstaigos. Pasak R. Dičpetrienės, kiekvienai mokyklai ir darželiui kasmet tenka išsiųsti bėgimo „paketą“ – diplomus vaikams, bėgimo instrukcijas bei kitą medžiagą.
„Šiemet bėgime dalyvavo virš 400 ugdymo įstaigų, – sako R. Dičpetrienė. – Be „Venipak“ ši akcija netektų prasmės – turbūt įsivaizduojate, koks didelis ir sunkus darbas būtų mums patiems išvežioti su bėgimu susijusią medžiagą tokiam kiekiui mokyklų ir darželių.“
Savanorystė didina darbuotojų lojalumą
Savanorystė ne tik didina darbuotojų įsitraukimą, bet ir skatina jų lojalumą. Remiantis organizacijos „Give as you Live“ apklausa, kurioje dalyvavo 2 tūkst. Jungtinės Karalystės darbuotojų, net 37 proc. sakė, jog liktų įmonėje dirbti ilgiau, jeigu ji dažniau remtų labdaros organizacijas ir vietos bendruomenes.
Paramos svarbą iliustruoja ir A. Raudonienė pateikusi pavyzdį, jog karui Ukrainoje prasidėjus, nė vienam darbuotojui nekilo klausimas, ar reikia remti organizaciją „Blue/Yellow“. „Venipak“ darbuotojai taip pat noriai savanoriauja ir beglobių gyvūnų prieglaudose bei Lietuvos Raudonajame Kryžiuje.
„Kolegos savanorystės idėją labai palaiko ir noriai įsitraukia, pavyzdžiui, šiemet lankėmės Raudonojo Kryžiaus sandėlyje, rūšiavome paramą, skirtą Ukrainai, – pasakoja A. Raudonienė. – Taip pat gruodžio pradžioje aplankėme senelių globos namus Vilniuje. Papuošėme kambarius, pagaminome kalėdines dekoracijas, nes darbuotojams tam trūksta laiko. Atsivežėme vaišių, sudalyvavome karaokė popietėje, bendravome. Buvo labai gera matyti jų veiduose šypseną ir išgirsti nuoširdžias padėkas tiesiog už tai, kad atvykome, skyrėme savo laiką. Juk kartais tik tiek ir reikia, kad sukurtume pokytį ir rytojų kažkam paverstume geresniu.“
Jai antrina ir R. Dičpetrienė, sakydama, kad verslo įsitraukimas į įvairias socialines iniciatyvas yra labai reikalingas, ir ne vien finansinis. „Tiek su „Venipak, tiek su kitomis įmonėmis visada stengiamės išlaikyti ilgalaikes draugystes. Nors verslo finansinė parama yra nepaprastai svarbi, lygiai tiek pat reikšmingos yra socialinės iniciatyvos – savanoriavimas, ekskursijų ir išvykų organizavimas. Šitaip ne tik kartu kuriame geresnį rytojų, bet ir rodome teigiamą pavyzdį, jog kiekvienas iš mūsų gali prisidėti gerais darbais.“