Vertingiausi mainai įvyksta tarp labiausiai patyrusių ir „išalkusių”.
Bendravimas, stiprūs komunikaciniai gebėjimai, kaip ir pardavimai yra itin svarbūs kiekvienam verslui. Darius Čibonis, jau daugiau nei 27-erius metus konsultuojantis aktyvių B2B (verslas verslui) pardavimų organizavimo ir vykdymo, derybų vedimo bei vadovavimo B2B pardavimams konsultacijomis teigia, kad „pardavimai yra kiekvienos įmonės svarbiausia gyvavimo ir klestėjimo prielaida. Gali turėti puikų produktą ar paslaugą, bet jei silpni tavo pardavimų „raumenys“, galiausiai tenka užleisti vietą stipresniems konkurentams arba rinktis žemiausios kainos strategiją, kuri ilgalaikėje perspektyvoje irgi pražudo.“
Plečiantis prekių bei paslaugų pasiūlai, jų kokybei, geri komunikaciniai įgūdžiai tampa dar svarbesni, tačiau anot pašnekovo, savo darbą išmanančių komandos narių atrasti ne visuomet itin lengva. „Ateina naujos tendencijos, keičiasi mados, bet kompetentingi darbuotojai yra nesikeičianti klasika. Kuo toliau tuo labiau vadovai skundžiasi, kad sunku rasti gerų darbuotojų. Vidutiniškų ir niekam tikusių yra pilna, tačiau jų niekam nereikia, o kompetetingi darbuotojai yra visų geidžiamas „deficitas“. Anot D. Čibonio, verslo kontaktų vakarai gali tapti puikia investicija ir padėti kelti kompetencijas, o tokiuose renginiuose, kaip Business Network Party: Christmas Edition „susitinka labiausiai patyrę ir labiausiai tos patirties „išalkę“ žmonės ir įvyksta vertingi manai. Sakau mainai – nes mainais už savo patarimus ir įžvalgas aš susipažįstu su be galo įdomiais ir talentingais žmonėmis. Kaskart išgirstu įspūdingų verslo istorijų ir žaviuosi jaunų žmonių kūrybiškumu ir žingeidumu.“
Apie tai, kad reikia „stiprių” raumenų, jei nori kurti santykius su klientais ar potencialiais partneriais pritaria ir viešbučio „Pacai” gen. direktorė Rūta Pulkauninkaitė-Macikė. Ji neabejoja, kad „sėkmingam kontaktų vakarui reikia tik drąsos žengti pirmajam žingsniui, prieiti, pasisveikinti, prisistatyti ir užduoti klausimą: pvz. kokioje verslo srityje dirbate, kaip patiko vienas ar kitas pranešimas, ar esate šiame kontaktų vakare buvę pernai, o jei žmogų atpažįstate, galite iš karto priėjus ir prisistačius paminėti, kad skaitėte apie jį/ją straipsnį ar lankėtės jų ofise ir t.t. Temų begalės, svarbu nestovėti kampelyje, o drąsiai pažindintis su visais dalyviais. Nėra ko bijoti, į tokius renginius dalyviai tam ir eina, todėl visi yra atviri bendravimui ir pažintims.“
Skirtingų gebėjimų nebus per daug
Skaitmeninės rinkodaros technologiniai sprendimai padeda spręsti klientų aptarnavimo poreikius bei komunikaciją. Aurimas Paulius Girčys, „APG Media” vadovas išskiria sprendimą kaip „ „ChatGPT“ unikalus gebėjimu kurti žmogiškai atrodantį turinį, tęsti pokalbius ir mokytis iš įvestų užklausų (prompt‘ų). DI vis labiau naudojamas personalizuotų nuotraukų ir vaizdo įrašų kūrimui, atitinkančiam individualių klientų poreikius ir interesus. Sparti kaita, ypač skaitmeninės rinkodaros sektoriuje neleidžia sustoti vietoje, reikalauja nuolatinio tobulėjimo ir naujienų sekimo, todėl „networking’o renginiai yra puiki proga susitikti su potencialiais klientais, tiekėjais, partneriais ir pramonės ekspertais. Renginiuose dažnai vyksta prezentacijos, seminarai ir diskusijos, kurios suteikia galimybę mokytis iš kitų srities profesionalų, suteikti naujų idėjų verslui, padėti išspręsti esamas problemas arba paskatinti naujus projektus. Taip pat, dalyvavimas tokiuose renginiuose padeda didinti Jūsų ir Jūsų įmonės matomumą.“
Vartotojų elgsenos kaita
Agnė Vezbergienė, „Deloitte” partnerė Belgijoje, teigia, kad vartotojų elgsenos pokyčių tendencijas labiausiai lemia ne naujų, į rinką įsiliejančių kartų poreikiai, o kiti socialiniai bei ekonominiai rodikliai. „Vartotojų pokyčiai yra pastebimi ir Z kartos įsiliejimas į rinką turi įtakos, bet tai pastebima ir kitose kartose. Labiausiai tai nulemia socialinio konteksto laisvėjimas, technologijų vystymasis ir kiti panašūs veiksniai. Kartos užaugo skirtingu metu, todėl ne pati karta tuos pokyčius atneša, o aplinka ir kontekstas juos formuoja ir keičia jų pokyčius. Prieš 10 metų mūsų vyresniosios kartos gyventojai tikrai nesinaudojo išmaniaisiais įrenginiais, o dabar didžiausias naudotojų segmentas ir yra vyresnė karta.“
Anot pašnekovės, patogumo, laisvumo siekis ir noras labiau rūpintis savimi nulemtas technologijų taip pat ženkliai prisideda. „Žmonės dabar labiau rūpinasi, turi daugiau informacijos, labiau seka savo visus bioritmus, miegą ir kitus rodiklius, keičia savo elgseną. Tai svarbi tendencija ir įmonėms, kurios siūlo su tuo susijusias paslaugas – kiek daug įvairių programėlių jau yra“. Dėmesį A. Vezbergienė atkreipia ir į tvarumo temą, kurią daugiau pristatys per konferenciją. „Darbuotojai nori būti tvaresni, nori prisidėti prie planetos išsaugojimo, bet yra skirtumas, ką jie iš tikrųjų sako, kad jie nori daryti ir ką iš tikrųjų daro. Tačiau įtaka jaučiama. Vėlgi prasideda labiau jaunesnėse kartose – mažesnis noras turėti nuosavus automobilius, daiktus daugiau dėmesio skiriama dalinimuisi, todėl ir nuomos verslai dabar labiau klesti.“
Gerųjų praktikų dalijimasis Europoje nėra toks paprastas, kaip pavyzdžiui Amerikoje, sako A. Vezbergienė ir džiaugiasi, kad verslo kontaktų vakarai, tokie, kaip Business Network Party: Christmas Edition vyksta Lietuvoje. „Dalyviai skatinami dalintis savo idėjomis, patirtimis, todėl pabendravę su kitų sričių profesionalais gali sukurti kažką geresnio. Manau, kad jei mano konkurentas ar kažkas kitas pasinaudos mano idėja geriau negu aš – jis to vertas.“
Darbo aplinkos ir procesų nauda veiklos kokybei
Apie vartotojų elgsenos pokyčius pasakoja ir „Workland“ biurų Lietuvoje vadovė Laura Panovienė. Pasak jos, jog nepaisant hibridinio modelio populiarumo, vis labiau ryškėja ir grįžimo į ofisus tendencija, padedanti kurti stipresnį komandinį ryšį, skatinti produktyvumą, bendravimą tarp kolegų. „Ypač jaunoms įmonėms svarbus lankstumas tiek struktūrose, tiek kolektyvo tarpe. Įmonių vadovams palinkėčiau skirti asmeninio laiko personalui, kartais maži pokalbiai kaip „walk and talk“ su kolega ne tik sustiprina ryšį, bet ir didina darbuotojų įsitraukimą. Vien žinojimas, kad tavimi pasitikima, kad gali savo įžvalgas ar idėjas pasakyti tiesiogiai ir gauti atgalinį ryšį yra vertybė. Sakyčiau yra svarbu turėti aiškius darbo organizavimo procesus, tačiau nepamiršti, kad žmonės nėra robotai ir jiems svarbus asmeninis ryšys ir dėmesys.“
Bendradarbystės galimybės atsiveria ir dalyvaujant kontaktų vakaruose, o „tokie renginiai ir apskritai networking’as svarbūs dėl galimybės dalintis žiniomis, atšviežinti savąsias. Dalinantis savo ekspertiškumu, o gal ieškant partnerių – gimsta tikri, naudingi verslo ryšiai. Tai galimybė savo darbus atlikti greičiau – nes turi tiesioginį kontaktą.“ — teigia pašnekovė.
Prisidedant partneriams nuveikti galima daug daugiau – juos atrasti galės ir visi Business Network Party: Christmas Edition dalyviai. Organizatoriai dėkoja renginio partneriams: didžiausiam naujienų portalui „Delfi“, bendradarbystės erdvei „Workland“, skaitmeninės rinkodaros agentūrai „APG Media“, Konservatyvaus ir sutelktinio finansavimo platformai “Röntgen”, automatizuotai e. komercijos rinkodaros platformai „Omnisend“, spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“, tarptautinės prekybos profesionalams "PointOne International”, verslo renginių organizatoriui „Big Event“, investicijų į nekilnojamąjį turtą Dubajuje konsultacinei įmonei „Luxury Properties & Resorts Limited", prabangiam viešbučiui „PACAI“, šokolado meistrams „Pergalė Vilnius Marc de Champagne“.