Laukiamiausia metų šventė – „Rimi Lyga“
Tai jau septintą vasarą vykęs įtraukiantis renginys, kurio tikslas – suburti, suvienyti, įkvėpti darbuotojus. „Pirmiesiems mūsų komandiniams renginiams jau daugiau kaip dešimtmetis, jie keitėsi, transformavosi, bet visada atitiko „Rimi“ vertybes ir įmonės kultūrą: kiekvienas žmogus mums labai svarbus ir kiekvienas turi galimybes čia augti, gerai jaustis ir atskleisti savo gabumus. Štai dabar kiekvieną vasarą komandų laukia nenuspėjama „Rimi Lygos“ programa, kurioje – įdomios užduotys, verčiančios pasukti galvą, ir sportinės varžybos su žaidybiniais elementais. Tokie visos įmonės renginiai įkvepia ir atskirus prekybos centrus kurti savo tradicijas bei ne tik darniai dirbti, bet ir pagalvoti apie prasmingą laisvalaikį“, – pastebi I. Miklienė.
„Rimi Lyga“ suvienija visų prekybos centrų komandas, o regionai taip pat turi savus renginius – vasaros palydų, naujo sezono šventes ar visų laukiamas „Vasaros žaidynes“. „Iš visų prekybos centrų susiburia gausus dalyvių būrys – išbandoma ne tik besivaržančiųjų ištvermė bei vikrumas, bet ir mąstymo aštrumas, reakcijos greitis atliekant logines užduotis. Iš tokių renginių išsivežama galybė įspūdžių: naujos pažintys ir patirtys garantuoja geras emocijas. Manome, kad sveika konkurencija, azartas ir aistra nugalėti kilusius iššūkius labai reikalinga mūsų darbe“, – pasakoja prekybos centrų valdymo vadovė.
Kasdienėms situacijoms spręsti – „Mano tobulas „Rimi“
Kiekvieną rudenį vykstantis renginys „Mano tobulas „Rimi“ per pandemiją persikėlė į virtualią erdvę, bet nuo to visai nenukentėjo, o dar labiau išsiplėtė ir dabar kviečia dalyvauti visus parduotuvių administracijos darbuotojus.
„Jis skirtas įmonės administracijos komandoms paaiškinti, kodėl mums svarbios tam tikros taisyklės ir standartai. Tuo pačiu, visada skatiname darbuotojus atsižvelgti į vietos bendruomenės poreikius, kalbame apie standartinius klientų aptarnavimo žingsnius, kurie leidžia darbuotojui lengviau atlikti savo darbą bei atliepti klientų poreikius, kad jie ne tik būtų maloniai aptarnauti, bet ir geresnės nuotaikos išeitų iš prekybos centro. Todėl viena iš svarbių renginio temų yra improvizacija: ar galima improvizuoti, kai esi standartinėje situacijoje ir žinai visus žingsnelius į priekį? Taip, galima ir būtina – juk negali į rėmus įsprausti žmogaus emocijų, prekybos srityje dirbančiam žmogui reikia stengtis mokėti jas pajusti“, – dalinasi patirtimi I. Miklienė.
Žiemos ir vasaros olimpiados skatina pasitempti
Nors olimpiados pavadinimas ir siejasi su sportu, tiek maži, tiek dideli prekybos centrai „olimpiadose“ varžosi ne sporto rungtyse, o savo pasiekimais darbe. Tai, kuris yra pats geriausias, sprendžia pirkėjai, „balsuodami“ savo krepšeliais – pagal tai parduotuvės gauna balus.
„Turime taisykles, pagal kurias parduotuvių kolektyvai konkuruoja ir varžosi savo „lygoje“. Prekybos centrai yra skirtingo dydžio, bet sudarome sąlygas ir mažai parduotuvei nugalėti didelę, nes visi labai stengiasi dėl savo pirkėjų. Žiemos olimpinės žaidynės vyksta Kalėdų laikotarpiu, o vasaros – nuo Joninių iki Žolinių. Tuo metu ypač reikia pasistengti, nes pirkėjų lūkesčiai būna neįprasti, o pardavimų pikai taip pat netradiciniai“, – pastebi I. Miklienė.
Praėjusiais metais Lietuvos „Rimi“ prekybos centrų praktika buvo perimta ir įvertinta Latvijos bei Estijos „Rimi“ prekybos centrų. „Mes pradėjome varžytis ir su šių šalių prekybos centrais. Kol kas Lietuvos prekybininkams sekasi: tvirtai apgynėme ir išlaikėme pirmąją, auksinę vietą. Tai dar kartą parodo, kad kartais paprasti dalykai gali daug: jie motyvuoja atlikti savo darbus lengviau ir su geresne nuotaika“, – džiaugiasi Irina Miklienė.
Kas anksčiau stebino – dabar tapo tradicija
Pasak prekybos centrų valdymo vadovės, prieš daugelį metų, kai buvo sumanyta prieš šventes nuvažiuoti ir pasveikinti darbuotojus artėjančių šv. Kalėdų ir Naujųjų metų proga, daug kam buvo neįprasta matyti savo vadovą ar operacijų valdymo skyriaus darbuotoją su Kalėdų senelio kauke: „Dabar pastebime, kad pačios parduotuvės daro daug panašių kalėdinių švenčių. Taigi, susiklostė gera pusiausvyra tarp lokalių ir visos įmonės renginių: perimame gerą patirtį vieni iš kitų, o tradiciniai renginiai išsigrynino ir tapo neatsiejama mūsų kultūros dalimi.“
Ir kolegų renginiais, ir kitomis iniciatyvomis, tokiomis kaip savanorystė ar bendradarbiavimas su nevyriausybinėmis organizacijomis, rūpinasi iš kiekvieno prekybos centro darbuotojų išrinkti ambasadoriai. Tai ne administracijos, o salės darbuotojai. „Pamatėme, kad žmonėms visada lengviau ko nors pasiklausti savo kolegos, o ne kreiptis į direktorių. Ambasadorius – tai tarsi įmonės balsas ir žvilgsnis: jis jaučia kolektyvo nuotaikas, gali padėti adaptuotis naujokams, įtraukti kolegas į savanorystę ar tiesiog vienkartines gerų darbų akcijas. Taip stiprinama komanda, auginamos darbuotojų kompetencijos“, – vardina Irina Miklienė.
Mažos šventės stiprina komandą
Turbūt nerasime nė vieno kolektyvo, kur jo nariai nebūtų šiltai sveikinami su gimtadieniu – tokią tradiciją turi ir rimiečiai. Kretingos „Rimi“ prekybos centro pamainos vadovė, ambasadorė Šarūnė Sriebaliūtė pasakoja, kad kartais, pasinėrę į kasdienybę, pamirštame pasidžiaugti kolegoms, todėl gimtadienis tam – puiki proga. „Visuomet savo kolegas sveikiname su gimtadieniu, dėkodami, kad jie yra svarbi mūsų bendruomenės dalis, o sveikinimą, be abejo, palydi ir bendradarbių dainos bei linkėjimai. Turime ir dar vieną, visai šviežią, tradiciją, kurią pasiūlė viena mūsų kolegė – kiekvienam darbuotojui, kuris kolektyve išdirbo tris mėnesius, padovanoti keksiuką, kaip saldų „ačiū“, prisijungus prie mūsų ir tapus mažos darbo šeimos dalimi. Žmogui visada malonu pajusti, kad jis dirba draugiškame, jam padėti pasiruošusiame kolektyve“, – primena Šarūnė.
Panevėžio prekybos centre „RYO“ įsikūrusio „Rimi“ ambasadorė Raminta Gaspariūnienė pasakoja, kad jų kolektyve taip pat dėmesio sulaukia kiekvienas. „Kai pradėjome galvoti, kokių tradicijų turime, suskaičiavome tiek daug, kad patys nustebome. Pavyzdžiui, kadangi poilsio kambarėlyje neturime lango, tam, kad būtų jaukiau, pasidarėme didelę foto sienelę, į kurią pažvelgus norisi dar kartą pasidžiaugti smagiomis mūsų komandos akimirkomis, šventėmis. Kita mūsų tradicija – gimtadieniai: švenčiame juos susibėgę nors kelioms minutėms apsikabinti ir pasidžiaugti kartu. Dar viena tradicija – filmų peržiūros. Stengiamės bent kartą į mėnesį nulėkti į kino teatrą, o po to dalinamės įspūdžiais. Išvykos, bendros veiklos ne tik padeda geriau pažinti vieniems kitus, bet ir stiprina komandą, kuriai vėliau nėra neįveikiamų iššūkių“, – įsitikinusi Raminta.