Kurjerio kasdienybė
Pasak kurjeru dirbančio M. Gaidžio, dirbant šį darbą pagrindine pareiga tampa ne tik vairuoti automobilį ir nešti prekes, bet ir mąstyti kritiškai, strateguoti. Atlikdamas savo darbą, kurjeris turi žinoti, kur dažniausiai būna spūstys ir kaip jas apvažiuoti, o kelyje būti budriu ir mandagiu.
„Rekomenduotina žinoti namo laiptinių numeraciją, kad netektų su prekėmis vaikščioti nuo vienos namo laiptinės prie kitos, nes ne visur prie jų būna parašyti butų numeriai. Pavyzdžiui, senamiestyje būna, kad kliento gatvė nurodyta viena, o įėjimas į laiptinę – visiškai kitoje gatvėje. Taip pat svarbu būti maloniam su kiekvienu klientu, kartais išklausyti jų nepasitenkinimų ir atsiprašyti, nors pasipiktinimas kilo ne dėl tavo kaltės“, – pasakoja „Rimi“ darbuotojas.
Tačiau, anot Mariaus, smagiausia darbo dalis, kai klientas pasitinka su šypsena ir nuoširdžiai padėkoja: „Stengiuosi pas žmones ateiti su šypsena, bendrauti labai mandagiai, todėl klientai, kuriuos dažnai aplankau, pasitinka mane maloniai ir taip pat su šypsenomis – tai man labai malonu ir pakelia nuotaiką darbo metu.“
Džiaugiasi darbo grafiku
Kaip teigia Marius, prisijungti prie „Rimi“ paskatino naujai sukurta E-komercijos veikla. „Prieš tapdamas kurjeriu šioje įmonėje nedirbau. Tačiau įsidarbinus stengiausi bei rodžiau iniciatyvą ir esu patenkintas, jog mano vadovas tai įvertino ir pasiūlė aukštesnes pareigas – tapau vyr. kurjeriu. Stengiuosi toliau ir viliuosi, jog visi patenkinti mano atliktu darbu“, – teigia E-komercijos vyr. kurjeris.
„Man pačiam labai patinka darbo grafikas – keturios dienos darbo ir keturios poilsio. Tiesa, kartais tenka dirbti savaitgaliais, tačiau tai jokia bėda, nes savaitgalį iki darbo greičiau atleki, nes nėra spūsčių ir didelio srauto – gali vairuoti visiškai atsipalaidavęs, o keturios išeiginės – tai tarsi po kiekvienos pamainos ilgasis savaitgalis“, – džiaugiasi Marius.
Pasak jo, nors po mokyklos baigimo buvo dvejonių dėl būsimos karjeros pasirinkimo, todėl iš pradžių išvyko padirbėti į užsienį, tačiau grįžęs suprato, jog 12 val. darbas prie bulvių linijos yra ne jam, todėl baigė mokslus ir šiuo metu pasirinko karjeros kelią „Rimi“: „Labai vertinu čia esantį kolektyvą, stengiuosi jį išlaikyti, nes mėgstu pastovumą. O jaunam žmogui norėčiau palinkėti, niekada nebijoti, pasitikėti savimi ir stengtis.“
Keturių darbo dienų praktika
„Rimi Lietuva“ personalo vadovė Vaida Kaikarienė sako, kad pozicijų, kurias užimant galima rinktis keturių darbo dienų grafiką yra nemažai, tačiau galimybės priklauso nuo prekybos centro ir darbo specifikos.
„Pas mus yra tokių prekybos centrų, kur kepyklos dirba pamaininiu grafiku, yra tokių skyrių, kur virėjai gali dirbti keturias darbo dienas savaitėje, būna prekybos centrų, kur pamaininiu grafiku dirba ir skyriaus vadybininkai, nes turi kuruoti pamainas. Pardavėjai, prekių surinkėjai, kurjeriai ar pamainos vadovai taip pat gali rinktis tokį grafiką“, – sako personalo vadovė.
Pasak V. Kaikarienės, „Rimi“ nuolat ieško geriausių darbo planavimo išeičių darbuotojams: „Mažmeninė prekyba tuo ir žavi, kad darbo grafikus dėliojamės pagal darbuotojo poreikį. Turime darbuotojų, kurie dirba ir vieną dieną per savaitę, nes studijuoja, turime darbuotojų, kurie dirba tik vakarais ar tik savaitgaliais arba pamaininiu darbo grafiku kas tris dienas. Mažmeninėje prekyboje nėra apibrėžta vieno tipo darbo grafiko, nes prekybos centrų darbo laikai labai skirtingi, todėl galime pasiūlyti įvairų spektrą darbo grafikų, prisitaikant prie darbuotojo ir prekybos centro poreikio.“