Tyrimai Skandinavijoje parodė, kad vyrai, imantys net trumpas atostogas, dažnai nerimauja, ar nepablogins savo darbo santykių ir karjeros galimybių. Dažnai tėvai vyrai mano, kad ilgos vaiko priežiūros atostogos turės neigiamos įtakos jų santykiams su bendradarbiais, o vadovai apskritai rečiau ima ilgas atostogas. Lietuvoje apklaustų vyrų nuomone, ilgos darbo atostogos gali pabloginti jų darbo santykius, nors žiūrint į to paties tyrimo duomenis, galima pastebėti ir teigiamą tėvystės atostogų poveikį. Net 85 procentai apklaustųjų iš esmės pritaria tėvystės atostogoms. Ir net 86,2 procentai vyrų teigia, kad būtų linkę pakeisti savo darbo vietą, jei tai reikštų daugiau praleisto laiko su vaikais. Visgi, oficiali statistika kol kas atsilieka nuo deklaruojamo požiūrio. Taigi žvelgdami į tėvystę negalime žiūrėti tik į duomenis apie tėvystės atostogas, svarbu pažvelgti ir į tai, kaip vyrai tai suvokia. Tai kelia klausimą: kodėl vyrai vis dar priešinasi tėvystės atostogoms?
Kaip teigia socialiniuose tinkluose populiarus trijų vaikų tėtis ir verslininkas Šarūnas Mazalas, „situacija dėl tėvystės atostogų neabejotinai pasikeitė pastaraisiais metais. Mano aplinkoje išeiti tėvystės atostogų nėra nusižeminimas ar nevyriškumas. Pastaruoju metu vis dažniau girdime istorijų apie savo karjeras aukojančius vyrus, kurie suteikia galimybę savo žmonoms siekti aukštumų tam tikrose srityse. Tai viena priežasčių. Iš savo perspektyvos galiu pateikti ir kitą pavyzdį – norą sukurti tvirtesnį ryšį su vaikais nuo pat gimimo”.
Apibendrinant galima teigti, kad tėvystės atostogos, nors ir labiau populiarios nei prieš 10 ar 20 metų, vis dar turi nueiti ilgą kelią. Kaip pažymėjo Šarūnas Mazalas, „neatrodo priimtina nuomonė, kad „su vaikais galėsiu užsiimti jiems užaugus“. Asmuo formuojasi nuo mažų dienų ir užaugęs vaikas nejaus tokio stipraus ryšio su visą laiką dirbusiu tėvu, kokį jaus su nuolat šalia buvusia mama”.
Turėdami 60 metų patirtį, stebėjome vyriškumo raidą. Todėl drąsiai galime teigti, kad vyriškumas ir rūpestis yra neatsiejami dalykai. Nuo reklamos kampanijų iki produktų „Dove Men + Care“ švenčia šiuolaikinį vyriškumą ir parodo, kad vyrai turi rūpintis savimi.
*Remtasi apklausos duomenimis, kuri buvo paskelbta Dove Lietuva Facebook puslapyje 2021 m. balandžio 9 - 16 dienomis. Respondentų skaičius - 203.
Užsakymo nr.: PT_87221865