Pigiausias juose rastas daiktas – vaikiški džinsai už 20, brangiausias – kasdienis kostiumas, įkainotas 3 tūkst. eurų. Nors nuo kai kurių drabužių kainų gali atvėpti žandikaulis, lankytojų stoka butikų atstovai nesiskundžia. Priešingai – tikina, kad vasarą vos spėja suktis, kadangi kartu su pastoviais klientais į parduotuves užsuka ir atostogaujantys atvykėliai.
Anuomet į parduotuvę užsukdavo kaip į muziejų
Su DELFI pasikalbėti sutikęs, bet viešai būti prisistatytas nenorėjęs, prabangiausio Palangoje butiko „Du broliai“ atstovas pasakojo, kad klientų jiems netrūksta nuo pat pirmų dienų. 23 metus gyvuojanti parduotuvė dirba ne tik vasarą, bet ir visus likusius metus. Beje, tai pirmasis šio prekės ženklų savininkų įkurtas butikas.
„Anuomet Lietuvoje visko trūko, tad visi lietuviai važiuodavo apsipirkti į Palangą. Pirmaisiais mūsų darbo metais sulaukdavome daugiau tokių klientų, kurie tiesiog užsukdavo eidami pro šalį. Pamenu, eidavo žmonės ir iš kapinių, su grėbliukais. Juos dar ir nešdavosi į vidų, nes bijodavo, kad pavogs. Tuomet mūsų parduotuvė buvo atrakcija, eidavo apsižiūrėti kaip į muziejų, nes atrodėme labai prabangiai“, – pripažino butiko atstovas.
Dabar tokių klientų, sakė jis, sulaukiama retai. Paprastai į vidų užsuka tie, kurie yra nusiteikę kažką nusipirkti.
„Tiesa, dar kartais pasitaiko ir ekskursantų. Pavyzdžiui, tokių, kurie bando prieš savo drauges ar draugus pasirodyti, tačiau tokius pirkėjus iš karto pažįstame“, – šyptelėjo jis, bet iš karto pridūrė – priima ir toleruoja visus.
Ar įleis į parduotuvę, apsispręsdavo tik patikrinęs piniginės turinį
„Kai tik buvo pradėti atidarinėti vardinių prekybos ženklų butikai, kalbėjausi su kolegomis Maskvoje. Pasirodo, ten prie durų stovintis apsauginis priartėjus prie parduotuvės durų pirma liepdavo parodyti piniginę. 400 dolerių? Mažoka. Šalin. Jei virš tūkstančio, prašau. Tai išgirdę ilgai juokėmės ir negalėjome patikėti, bet, pasirodo, taip buvo. Lietuvoje tokios praktikos tikrai netaikėme ir netaikome, nes mūsų mentalitetas kitoks“, – atskleidė jis.
Pašnekovas džiaugėsi, kad ilgainiui pradėjo keistis ir į parduotuvę užsukančių asmenų mąstysena. Jei iš pradžių dar ir pasigirsdavo nuostabos šūksnių ir atodūsių „mano mašina tiek nekainuoja“, tai dabar to nėra.
Dirba su ženklais, kuriuos žino ir Afrikoje
Paklaustas, kokiais prekės ženklais prekiauja, butiko atstovas patikino, kad stengiamasi dirbti su pačiais komerciškiausiais.
„Vienų neperka lietuvis, bet perka rusas, amerikietis ar italas. Visi prekės ženklai, kurių gaminius turime, pasaulyje yra žinomi. Kaip mes sakome, ir nuvažiavus į Afriką tau juos išvardins. Tiesa, ten jie sako ne guči, o guki, dalčegabana. Žino ir „Giorgio Armani“, „Dior“. Mūsų koncepcija tokia, kad daiktas ne tik turi būti kokybiškas ir brangus, bet ir žinomas. Jei žmogus turi pinigų ir dar žino tą prekės ženklą, pirks, jei nežino – kažin“, – atviravo pašnekovas.
Jis pasakojo, kad prekes užsisako iš karto po to, kai kolekcijos yra pristatomos. Pavyzdžiui, šiuo metu viskas yra užsakyta kitų metų vasarai.
„2016 metų vasaros prekes gauname nuo lapkričio pabaigos iki gruodžio mėnesio“, – informavo jis.
Kainos – mažesnės nei Europoje, bet jas pamatę lietuviai pasišiaušia
„Palangoje vasaros sezono metu pas mus perka ir lietuviai – jie galbūt daugiausiai, ir užsieniečiai. Dažniausiai tai būna žmonės iš įvairių šalių, šiemet tik sumažėjo rusų, tačiau sulaukiame daugiau vokiečių, italų. Šaltuoju metu sezonu pas mus paprastai lankosi pirkėjai iš Latvijos, Kaliningrado srities, Norvegijos (norvegai dabar skraido į Palangą iš Oslo, tad esame jiems patogioje vietoje)“, – pasakojo jis.
Pašnekovas pasakojo, kad nuo seno pas juos apsiperkantys klientai parduotuvę renkasi dėl lojalumo. Atvykstantys pirmą kartą – dėl mažesnių nei kitur Europoje kainų.
„Mūsų kainos yra arba 5 proc. (lyginant su Italija), arba 20 proc. (lyginant su Londonu) mažesnės. Yra tam tikra kainų klasifikacija, mūsų tiekėjai tam tikruose regionuose tam tikrų prekių negali parduoti pigiau tam, kad jų pačių butikai nebūtų sužlugdyti, todėl labai kainų nuleisti negalime“, – aiškino pašnekovas.
Anot jo, kalbėti apie konkrečių drabužių kainas – sunku, tačiau kelias jų butiko atstovas įvardinti sutiko. Pavyzdžiui, rankų darbo kostiumas, skirtas darbiniams susitikimams, kainuoja maždaug 3 tūkst. eurų, rankomis siūtas smokingas – atsieina tiek pat. Trigubai pigiau kainuoja ne rankų darbo kostiumai.
Pagrindiniai klientai – verslininkai, pramogų žvaigždės to paprasčiausiai neįperka
„Rankų darbo gaminius perkančių asmenų pajamos yra labai didelės, kalbame apie aukščiausią lygį. Tokius kostiumus perka sėkmingi verslininkai, pavyzdžiui, atstovaujantys „Maximai“, „Pieno žvaigždėms“. Galingų įmonių atstovai“, – pasakojo jis.
Pašnekovas pripažino, kad dažniausiai jų lankytojai ir yra verslininkai.
„Jei užsuka politikai, tai taip pat turinys verslą, o pramogų žvaigždės neturi tiek pinigų“, – atvirai rėžė jis.
„Pas mus apsilankantys žmonės drabužius perka ne dėl to, kad jiems jų reikia, o dėl to, kad tie drabužiai patinka. Lietuvoje yra gal 60-70 šeimų, kurios gali sau leisti pirkti tokio lygio prekes. Kai prieš kelerius metus tai pasakiau „Gucci“ komercijos direktoriui, jis labai nustebo, bet negalime pamišti, kad nesame Londonas ar Paryžius“, – sakė jis.
Įsikurti mažuose miesteliuose – rizikinga
Vis dėlto butiko vadybininkas pripažino, kad mažų šalių mažuose miestuose įkurti butikus yra labai rizikinga. Jis sakė girdėjęs, kad verslo savininkai prieš trejus metus svarstė įsikurti Druskininkuose. Tai padaryti atkakliai kvietė miesto valdžia, jiems buvo siūlytos itin palankios sąlygos, tačiau nuspręsta tokiai avantiūrai nesiryžti.
„Buvo paskaičiuota, kad Druskininkai – per silpnas kurortas prekiniams ženklams, kuriais mes prekiaujame. Dėl to ši idėja buvo atmesta. Be to, jei nori butiką įrengti pagal standartus, į kvadratinį metrą turi investuoti nuo 3 iki 6 tūkst. eurų. Taigi jei kuri 100 kv. m. parduotuvę, 2 milijonus eurų turi investuoti tik į aplinką ir įrangą, jei nori prekiauti tokio lygio prekėmis.
Įdomu tai, kad kai kurie kolegos vis dėlto nusprendė surizikuoti, ten įsikūrė. Deja, vėliau tuo nusivylė ir pripažino, kad mūsų sprendimas buvo teisingas“, – pasakojo vadybininkas.
Suknelėms negaili ir 400 eurų
Pirkėjų stygiumi nesiskundžia ir Palangos miesto širdyje, šalia fontano, įsikūrusio lietuviškų dizainerių darbų butiko „Boutique 7“ pardavėja Ieva.
„Žmonių pas mus ateina daug. Dažniausiai jie užsuka vakare, turėdami tikslą pasižvalgyti po parduotuvę, o ne būtinai kažką nusipirkti. Paprastai sulaukiame lietuvių, atvykusių iš didesnių miestų, bet būna ir užsieniečių“, – pasakojo ji.
Mergina atskleidė, kad jų pageidavimai priklauso nuo oro. Jei diena šilta – ieško lengvų suknelių, jei vėsesnė – megztinių, striukių ir paltų.
„Pigiausias drabužis pas mus – palaidinė. Jų galima rasti ir po 22 eurus. Brangiausi – paltai ir suknelės, kainuoja ir daugiau nei 400 eurų“, – pasakojo Ieva.
Klientai – ir Lietuvos garsenybės
Jos teigimu, vis dėlto iš karto pirkti tokių daiktų poilsiautojai nelinkę. Mergina prasitarė matanti, kaip patikusio daikto kainą jie puola tikrinti internete.
„Labiausiai pinigų netaupo rusai, lietuviai elgiasi kukliau. Kolegės pasakojo, kad būna, jog rusakalbės moterys perka ir po kelias sukneles“, – sakė ji.
Ieva neslėpė, kad į jos atstovaujamą parduotuvę dažnai užsuka Lietuvos garsenybės, pavyzdžiui, pramogų pasaulio žvaigždės.
„Nors būna ir tokių pirkėjų, kurie elgiasi labai grubiai, pavyzdžiui, prisvaido visur drabužių, tačiau reikia mokėti su jais užmegzti bendrą kalbą. Kiekvienas klientas yra savotiškas“, – įsitikinusi pardavėja.
Prieš tai viename „Akropolyje“ dirbusi mergina sakė, kad šių vietų net nėra kaip palyginti. Skiriasi ir parduodamos prekės, ir užsukantys pirkėjai.
Drabužiai – tiesiai nuo podiumo
Žymūs žmonės pamėgę lankytis ir „V.Desire“ butike. Apie tai papasakojo šios parduotuvės Palangoje vadovė Ingrida. Paprastai tai – asmenys, kurie sukasi pramogų pasaulyje.
„Pas mus ateina įvairaus amžiaus pirkėjai – tiek jauni, tiek vyresnio amžiaus. Dažnai mūsų prekes pastebi internete, žurnaluose, klausia jas dėvinčių asmenų, kur gali nusipirkti tokį pat drabužį, bet taip pat sulaukiame ir nemažai pastovių klientų“, – patikino ji.
Parduotuvės atstovė pasakojo, kad vasaros metu pas juos dažniausiai lankosi lietuviai – vilniečiai, kauniečiai, o orams atšalus pradeda plūsti užsieniečiai.
„Rusakalbiai pirkėjai drabužius dažniausiai perka vaikams, sau žiūrisi atsargiai, lietuviai labiau linkę pirkti drabužius, skirtus suaugusiesiems“, – pastebėjo Ingrida.
Pigiausias drabužis šioje parduotuvėje – vaikiškos kelnės, brangiausios – iš vienetinės kolekcijos, kuri buvo pristatyta pavasarį.
„Tų prekių kainos – apie 200 eurų, tačiau kai kurios suknelės kainuoja ir daugiau. Džinsai – apie 90 eurų, sijonai – nuo 60 iki 80 eurų“, – pasakojo pardavėja.