Pirmasis į tai sureagavo žurnalistas Andrius Tapinas, reklama pasidalinęs savo „Facebook“ paskyroje, po jo įrašu pasipylė dešimtys pasipiktinusiųjų komentarų.
„Smagūs tie Lietuvos verslininkai. Su fantazija. Be proto užuomazgų, bet su fantazija. „Gilių tradicijų“ ir „nevaldomų linksmybių“ Adolfo alaus fiesta Šventojoje Na, labai stipru. Turbūt stipriausia, ką esu matęs per ilgą laiką. Paršelio Rojus, jums viskas su galva gerai?“ – retoriškai klausė A. Tapinas.
Pažadėjo pasitaisyti
DELFI susiekus su „Paršelio rojaus“ savininku Gintautu Rekašiumi, šis iš pradžių tikino, kad jokios agresijos reklamoje nėra ir ja nenorėta nieko įžeisti.
„Galiu atsakyti, jokios agresijos nėra, grynai pacifistinis renginys. Nejaugi pas mus vienas vardas ir siluetas iššaukia tiek prieštaringų minčių. Čia jau atskira tema“, – tikina verslininkas.
Pasiteiravus, ar jis nemano, kad reklama gali įžeisti daugybę žmonių, o ypač Lietuvos žydus, jo teigimu, šis plakatas neturi nieko bendro su Holokaustu.
Atkreipus verslininko dėmesį, kad keista naudoti Hitlerio atvaizdą tokioje reklamoje, ypač, kai gerai žinoma, kad jis beveik nevartojo alkoholio, G. Rekašius aiškino, kad jo pirmieji susitikimai vis tiek vykdavo aludėse.
„Jo pirmieji susirinkimai būdavo Miuncheno aludėse ir ten vykdavo tie pokalbiai. Ar jis gerdavo... teko lankytis Miunchene toje aludėje, kur net lenta yra prikalta, kad ten vyko nacių steigiamasis susirinkimas. Jis turėjo kažkokį kontaktą“, – sako verslininkas.
Verslininkas galų gale pripažino, kad ši reklama gali įžeisti žmones, tačiau pasidžiaugė, kad tai rodo, jog lietuviai tampa sąmoningesni.
Paklaustas, ar tokios reklamos, jo požiūriu, prisideda prie jautrumo ugdymo, verslininkas minutėlę sudvejojęs pasakė, kad greičiausiai neprisideda ir čia pat pažadėjo reklamą pašalinti.
„Reikia daryti išvadas. Žaldokas turi būti su bokalu, supratau, taip, negalima, pakeisim siluetą. Mes esame geros nuotaikos klubas, o ne ksenofobinių aistrų kurstymo. Greituoju būdu pakeisim veidą ir pakeisim Žaldoku. Aš praregėjau. Negali būti prieštaringų minčių“, – sako G. Rekašius.
Tiesa, tai ne pirmas kartas, kai „Paršelio rojus“ naudoja A. Hitlerio atvaizdą, dar 2015 m. žiniasklaida rašė, kad diktatoriumi persirengęs žmogus linksmino kavinės lankytojus.
Negali suprasti
Visuomenės veikėjas ir praktikuojantis judėjas Danielius Lupšičas DELFI sako, kad niekaip negali suprasti, kodėl reklamai pasirinktas būtent A. Hitleris.
Pašnekovo teigimu, jis pats yra juodo humoro mėgėjas ir kartais nevengia aštriai papokštauti, tačiau šioje parodijoje nieko juokingo neįžvelgia.
„Aš nieko nekaltinu, bet noriu suprasti, kaip Adolfas Hitleris susijęs su jų organizuojama švente. Ir kas čia yra juokingo. Po kokio žodžio reikia juoktis? Po to, kad 300 tūkst. Lietuvos piliečių buvo nužudyta? Ar ką jie švenčia?
Jie švenčia, kad buvo nužudyta virš 20 mln. žmonių, nebūtinai pačių žydų, tie patys vokiečiai žuvo karuose? Tikrai noriu sužinoti, ką jie švenčia“, – svarsto D. Lupšičas.