„Bardo“ projektas – tai kvapą gniaužiančių paveikslų ir skulptūrų serija, gimusi ritualinių Tibeto apeigų, šamanizmo ir meditacinių praktikų fone. Paskutinės kelionės į Indiją metu, kur S.V.Mitchell gyveno su tremtyje reziduojančiais Tibeto pabėgėliais ir kur jam buvo suorganizuotas susitikimas su Dalai Lamos ir Tibeto vyriausybės vyriausiuoju dvasiniu patareju, tapo svarbiu įvykiu dailininko gyvenime. Dvasinio skaitymo, ateities spėjimo metu jis gavo palaiminimą iš paties orakulo - tai ir buvo įkvėpimas imtis „Bardo“ projekto.

„Mane įkvepia tai, kas mistiška. Tapydamas aš išeinu į „kitokį“ pasaulį – tamsos ir simbolių pasaulį”, – sako pats menininkas.

Parodos pavadinimas, kilęs iš tibetiečių kalbos, reiškia „bar“ – „tarp“, o „do“ – „du“. Šia sąvoka apibrėžiama dvasios būsena, pažodžiui verčiama „tarp dviejų“ – gimimo ir mirties. Pagal Tibeto „Mirusiųjų knygą“, turime tik du pasirinkimus: pasiekti amžinąjį nušvitimą ir išsilaisvinti iš žemiškųjų vargų, arba atgimti naujame kūne. „Bardo“ – tai tarpinė būsena, „erdvė“ tarp gimimo ir mirties, būtent šios erdvės atvaizdavimo savo kūriniais ieško Stevenas.

Steveno Vincento Mitchello kūrinys

Kiekviena menininko paroda – ištisa vizualinė kelionė ne tik per parodos kūrinius, bet ir juos supančią aplinką. „Vilniaus parodoje paveikslai tikrai vien nekabės ant sienų. Ši paroda – tai kompleksinė patirtis. Čia naudosiu šventą Tibeto geometriją ir paleisiu žiūrovus į meno labirintą. Per judėjimą šiuo labirintu ir vyks parodos patyrimas. „Patirtis” – esminis raktažodis, o detales, įdomumo dėlei, kol kas palaikysiu paslaptyje“, - tęsia darbų autorius.

S.V.Mitchello darbai buvo eksponuojami žymiausiose galerijose pagrindinėse Europos sostinėse. 15 metų patirtis studijuojant šamanų, žynių meną JAV, Kanadoje, gyvenimas su indėnų gentimis davė itin daug įtakos jo kūrybai.

Siurrealistas, magiškojo realizmo, fantastikos ir eksperimentinio meno atstovas S. V. Mitchell kūrybinį kelią pradėjo kaip tatuiruočių meistras, - „Tatuiruotės yra atskira meno forma. Ji padeda žmogui išreikšti savo viziją ir įamžinti ant savo odos. Tai taip pat ir puiki šamanizmo praktika. Jaučiu didelę pagarbą šiam menui. Jis buvo didžiulė dalis mano gyvenimo - iš abiejų adatos pusių“. Šiuo metu menininkas garsėja savo preciziškomis skulptūromis ir darbais, sukurtais specialia purškimo technika aerografu - taip kiekvienas vaizdas kuriamas sluoksnis po sluoksnio.

„Mes negalime paliesti savo svajonės, bet galime ją išgyventi ir jausti. Dėl to aš neliečiu savo paveikslų nei ranka, nei teptuku. Visi jie sukurti be fizinio kontakto. Tai sukuria magišką svajonės jausmą piešiant. Įvaldyti ir ištobulinti šią techniką užtruko apie 5 metus – dabar tai tarsi mano kūno dalis“, - procesą nupasakoja autorius.

S.V. Mitchell „Bardo“ parodos premjerai Vilnių pasirinko neatsitiktinai: „Lietuvą pasirinkau pirmąją Europos šalimi, kur eksponuosiu parodą. Norėjau pagerbti šios šalies žmones, tad didžioji dauguma „Bardo” kūrinių yra sukurti čia. O po netikėtos pažinties su muzikantu Viktoru Diavara menų fabrike „Loftas”, iškart žinojau, kad tai bus ta vieta, kur paroda bus pristatyta”. Tai bus ir pirmoji meno paroda surengta menų fabrike „Loftas”.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją