Šį šeštadienį „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovus prie ekranų kvies penktąjį sezoną skaičiuojanti laida „Gyvenimas versle“, kurioje uždangas į nematomą savo industrijų pasaulį praskleidžia jau žinomi ir nauji prekiniai ženklai, už kurių sėkmingų verslo istorijų yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai. Šios savaitės laidos herojė – krepšininko Dariaus Songailos žmona Gintarė, su inžinerijos diplomu pasukusi į rinkodaros verslą, o dabar stačia galva nėrusi į prabangios avalynės pasaulį, kurdama savo vardo „By Songaile“ prekės ženklo batelius.
„Kaip mano vyras sako, esu praktiškas žmogus, tik ne vienoje vietoje – tik ne apie batelius. Jie gali būti nepatogūs, nepraktiški, gali būti vienam kartui ar tik drabužinėje pasivaikščioti, tačiau juos perku kaip kokį meno kūrinį, kaip peną savo sielai“, – apie tikrą silpnybę ir puoselėjamą aistrą laidoje pripažins Gintarė.
Moteris tikina savo spintoje turinti begalę kitų avalynės dizainerių kūrinių, tačiau ieškodama konkrečių dizainų, parduotuvėse jų nerasdavo. Taip, paskatinta vyro, ji nusprendė pati realizuoti savo vizijas, išmokti šio amato ir tapti batelių dizainere.
„Aš ieškodavau tokių batų, kokių nėra. Norėjau plunksninių batelių. Tokius tik retas dizaineris gamina, o kokius aš įsivaizdavau, išvis nepavyko rasti. Vyras padrąsino imtis kūrybos pačiai ir viskas klostėsi automatiškai. Įstojau į Hiustono meno akademiją, ten turėjom vos kelias paskaitas apie aksesuarus, į kuriuos įėjo batų dalis, bet kaip būdama akademijos studentė, įsiprašiau į praktiką pas Selena McCartney, kuri dirbo su Calvin Klein ir yra pagrindinė dainininkės Katy Perry batų linijų dizainerė. Taip pradėjau pas ją dirbti su rankų darbo avalyne, daug ko išmokau ir net prisiliečiau prie pačios Katy Perry kolekcijų kūrimo, būdama asistuojančia dizainere“, – pasakos moteris.
Nors Gintarė baigusi inžineriją bei ilgus metus sukosi rinkodaros srityje, ji sako, kad batelių kūrimas – kupinas techninio darbo, nuo brėžinių ir formulių, iki tikslių skaičiavimų. Rankų darbo avalynė reikalauja ypatingo kruopštumo ir nors klasikinius aukštakulnius galėtų pagaminti per keletą dienų, tai vis tiek išlieka prabangos preke.
„Rankomis gamintų batelių pora yra brangi, nuo 800 dolerių iki 4 tūkstančių. Nėra ko slėpti, visi žino, kokiame rate aš sukuosi. Tai yra NBA žaidėjai, yra jų žmonos, kurios visos gali turėti Christian Louboutin ar Jimmy Choo, todėl jos ieško to, ko kitos neturės. Visgi, gražių ir patogių batų nėra. Šios dvi sąvokos kartu nevaikšto“, - atvirai kalbės Gintarė.
Kita laidos tema pakvies susipažinti su Laura Rupšienė, kuri paklususi mamos valiai, įstojo studijuoti į ekonomikos studijas, nors jos širdis visuomet linko į grožio sritį. Galiausiai nusprendusi paklausyti savęs, moters gyvenime įvyko esminis lūžis ir šiandien ji gali didžiuosi dvejomis sėkmingai veikiančiomis grožio studijomis.
„Žinojau, kad mama linki man viso ko geriausio ir tiesiog paklausiau suaugusio žmogaus patarimų. Pasibaigiau buhalterinę apskaitą, pradėjau dirbti Snoro banke, kur iš tiesų, man labai patiko bendravimas su klientais, puikiai mokėjau daryti pardavimus, vėliau perėjau dirbti į skyrių, bet tuomet bankas bankrutavo“, – karjeros kelio vingiais dalinsis moteris.
Praverdama darbo biržos duris, Laura jau žinojo, kad nori keisti specialybę ir savo ateitį sieti su grožio sritimi. Pramokusi pagrindų, moteris iš tetos pasiskolino pinigų priemonėms, įdėjo skelbimą internete ir visą vasarą važinėjo pas klientes. Pasisekė, nes uždarbio pakako ne tik skolai grąžinti, bet ir pradėti teikti manikiūro paslaugas, galiausiai viskam išaugant ne tik į dvi savo vardo grožio studijas, bet ir į mokymus, rengiamus kitoms moterims.
„Buvo laikas, kai nenorėjau dalintis savo žiniomis. Man atrodė, kad kiti išmoks daryt kaip aš, tačiau su metais atėjo suvokimas, kad yra daugybė meistrių, kurios manikiūrą daro prastai. Naujos klientės įkvėpė man to noro dalintis žiniomis, nes jos visos būdavo tokios laimingos, kad atrado mane, tai pagalvojau, kad kodėl kitos meistrės negali patirti tokio paties laimingų klientų džiaugsmo. Rengiu vienos dienos mokymus, kurių metu mokinės gauna visą informaciją ir žinias, sukauptas per mano 11 metų patirtį“, - pasakos Laura.
Trečiajame laidos siužete – brolio ir sesės verslo istorija. Suvieniję savo jėgas, Paulius ir Lina nusprendė užkariauti pasaulį su prabangiomis rankų darbo kvepiančiomis žvakėmis, namų kvapais bei kvepalais. Taip gimė prekės ženklas „AmourD’evil“.
„Kai mes kūrėmės 2013 metais, buvo vos keletas įmonių, kurios Lietuvoje siūlė tokias prekes. Anglijoje aš dirbau „L’Occitane“ kompanijoje ir pastebėjau, kad žmonės labai vertina išskirtines žvakes ar namų kvapus. Sesė Prancūzijoje mokėsi chemijos ir buvo susidomėjusi kvapais, todėl žingsnis po žingsnio ėjome šia linkme. Metus tyrinėjome rinką, kūrėm prekės ženklą, strategiją, logotipą. Iš pradžių pavadinimas daug kam atrodė iššaukiantis, net man pačiam jis kėlė nerimą, nors šiandien, žiūrint parfumerijos pasaulį, tai pavadinimai labai intriguojantys ir net erotiniai, tad sakom, kad buvo geras sprendimas pasirinkti tokį pavadinimą“, - laidoje pasakos Paulius Smolskas.
Šiandien šis šeimos verslas gyvuoja jau dešimtmetį, atradęs savo pirkėjų auditoriją ir keliantis tikslus plėstis į užsienio rinkas. Verslininkai atviri – pradžioje turėtos vizijos nesipildė iš karto, tačiau pasirinktą verslo modelį jie išlaikė iki šiol, savo produktų nepardavinėdami didžiuosiuose prekybos centruose.
„Kuomet pradėjom verslą, tikėjom, kad mūsų visi norės ir savo gaminius atiduosim į butikus, grožio ar gėlių salonus, viešbučius. Užsienyje tai buvo populiaru, tačiau Lietuvoje šią praktiką dar tik pratinosi. Po ketverių metų jie jau patys kreipdavosi, bet mes esame pasirinkę tokį verslo modelį, kad gaminių neatiduodame į didžiuosius prekybos centrus. Tai yra prabangos prekė, išskirtinis produktas, rankomis gaminamas iš retų žaliavų ir turi sukurti poreikį jį gauti ir bei turėti“, - verslo paslaptimis dalinsis Paulius.