Šį šeštadienį „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovus prie ekranų kvies penktąjį sezoną skaičiuojanti laida „Gyvenimas versle“, kurioje uždangas į nematomą savo industrijų pasaulį praskleidžia jau žinomi ir nauji prekiniai ženklai, už kurių sėkmingų verslo istorijų yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai. Šios savaitės laidos herojė – modelis Julija Vosylė, kuri podiumą iškeitė į virtuvę. Žinoma moteris yra dirbusi Niujorko, Paryžiaus ir Milano modelių agentūrose, tačiau dabar visi ją žino kaip „Kitchen Julie“ tinklaraščio bei kulinarinių knygų autorę, skelbiama pranešime spaudai.

„Šiuo metu podiumo vis mažiau lieka kasdienybėje ir jį išstumia maisto gamyba. Man asmeniškai tai sveikintinas pokytis, nes kai dar neturėjau suvokimo apie mitybą, kaip kūnas reaguoja, kai pradedi jam maisto nebeduoti ar su kokiomis problemomis gali susidurti, kai medžiagų apykaita staiga sulėtėja, esu ir kalorijas skaičiavusi, ir taikiusi metodus, skaičiuojant atitinkamus kiekius gramais baltymų, riebalų, angliavandenių. Tas gyvenimo laikotarpis tęsėsi 2-3 metus, bet gero rezultato dėl to vis tiek nebuvo, o žiauriausia, kad visuomet savo kasdienybės fone turi kabantį galvojimą apie maistą, kuris vargina“, – laidoje pasakojo Julija.

Julija Steponavičiūtė-Vosylė

Visgi, nuolatinis galvojimas apie maistą ir atidus stebėjimas to, ką valgo, Julijai peraugo į didelę meilę kulinarijai. Pasirodo, moteris dar vaikystėje smalsiai stebėdavo virtuvėje besisukančius šeimos narius, todėl nuo pagrindų jaukintis maisto gamybos paslapčių jai nereikėjo.

„Aš pradėjau vertinti maistą, jo gamybą ir valgymą kaip ritualą. Man visuomet buvo įdomu stebėti, kaip gamina tėtis, močiutė, mane tai traukdavo, vis norėdavau kuo nors padėti. Kai atsirado modeliavimas, aš buvau įmesta į suaugusio žmogaus gyvenimą, kuriame pats turėdavai pasirūpinti, ką valgysi, o kelionės po pasaulį, gatvės maistas, kavinės, restoranai, skirtingų šalių kultūros davė daug patyrimo ir informacijos, kurią galėjai į save pasiimti ir pritaikyti savo virtuvėje, kas man virto į meditaciją ir ramybę“, – teigė Julija.

Būtent taip moters gyvenime atsirado ir „Kitchen Julie“ tinklalapis, vėliau virtęs į socialinės medijos kanalus, receptų knygą bei elektroninę parduotuvę. Šiandien Julija kasdien dalinasi įvairiausiais receptais – nuo paprastų kasdienių patiekalų iki įmantrių desertų, kurie džiugina ne tik skoniu, bet ir akį malonia estetika.

„Esu dėkinga savo draugams, nes kai gyvenau Londone, organizuodavom vakarienes, aš dažniausiai gamindavau, visi ragaudavo ir sakydavo, kad reikia parašyti tinklaraštį. Taip ir prasidėjo, tapau kitiems įkvėpėja gaminti, o vėliau atsirado ir receptų knyga, kuri atspindi mano mitybą ir suvokimą apie kulinariją. Ir nors neįsivaizduoju savo gyvenimo be didelio kiekio daržovių, aš valgau viską, todėl ir receptų knyga gausi įvairovės, nuo bananinių blynelių be glitimo iki lėtai troškintos ėrienos raudonajame vyne“, – pasakojo Julija.

Julija Steponavičiūtė-Vosylė

Kita laidos tema pakvies susipažinti su vestuvių planuotoja Agata Tom, kuri prieš 10 metų taip susižavėjo šia profesija, jog pati nusprendė norinti su ja sieti karjeros ateitį. Šiandien Agata ne tik lyderiaujanti renginių bei vestuvių planuotoja, bet ir mentorė, vedanti seminarus kolegoms ir jaunavedžiams.

„Kai dirbau su dekoru ir floristika, pamačiau, kaip vestuvių planuotoja bėga, lekia, visa pasišiaušusi, pavargusi ir aš pagalvojau, kad negi tikrai tas darbas toks sunkus? Iš pradžių pradėjau koordinuoti, o po to ir jas planuoti, o šiandien jau suskaičiuoju apie 500 įgyvendintų projektų. Patirčių ir nutikimų yra buvę visokių, bet aš džiaugiuosi, kad pas mane nuotakos ateina jau prisipažindamos, kad bus siaubūnės, tačiau aš atrandu tą gyslelę, tą priėmimą, kur jos atsipalaiduoja, jaučiasi savimi ir su manimi gali būti atviros. O nuo to aš galiu kažką sukurti taip, kaip jos svajojo, kaip jos norėjo“, – pasakojo moteris.

Agata taip pat aktyviai dalijasi savo sukaupta patirtimi, organizuodama seminarus tiek būsimiems vestuvių planuotojams, tiek jaunavedžiams. Kitais metais jos laukia įspūdingas projektas, išsidėstęs per penkias skirtingas lokacijas, kuris suteiks galimybę būsimoms poroms susipažinti su patikimais paslaugų tiekėjais ir palengvins pasiruošimo vestuvėms procesą.

„Aš suprantu, kad darau sau konkurentus, bet dauguma nenori tuo užsiimti patys ir nori palikti profesionalams. Kitais metais jau organizuosim devintąjį seminarą, skirtą nuotakoms, ir dar darysim vieną didelį projektą su 5 lokacijomis, kur jaunavedžiai galės susipažinti su visais paslaugų tiekėjais. Aš nebijau auginti sau konkurentų, nes bet kurioje srityje jų yra, tačiau man svarbu pateikti, kad vestuvių planuotojos profesija yra įvairialypė: kad turi mokėti ir finansus kontroliuoti, ir scenarijų sužiūrėti, ir tiekėjus apšokinėti“, – užkulisius atskleidė Agata.

Agata Tom

Trečiasis laidos siužetas papasakos kaunietės Algimantės Lošytės-Jančės karjeros istoriją. Dar besimokydama mokykloje ji jau žinojo, kad bus odontologė ir nors mokslo kelias nebuvo lengvas, šiandien moteris skaičiuoja 15 sėkmingų metų, kaip rūpinasi, kad pacientų dantys būtų sveiki ir gražūs.

„Šiai dienai pacientai labai daug žino. Ar visa ta informacija yra tikra, tikslinga ir teisinga – tikriausiai ne visada, nes tam reikėtų „padėkoti“ soc. tinklams. Internete yra kalbama apie daug gerų dalykų, kurie pacientus inspiruoja, moko, ugdo, auklėja, supažindina, bet tuo pačiu yra ir daug šurmulio, dėl kurio pasikeitė pacientų įpročiai. Dabar jie ateina jau žinodami, ko nori ir dažnai pradeda mokinti specialistą“, – laidoje pasakojo pašnekovė.

Pasak Algimantės, odontologas turėtų būti kaip šeimos gydytojas, kuriuo pasitikima ir nekeičiama kas metus. Deja, daugelis šį specialistą linkę rinktis pagal kainą ar net susivilioti užsienio šalių pasiūlymais, kurie nors skamba patraukliai, dažnai gali esamą problemą ne išspręsti, o tik dar labiau ją pagilinti, rašoma pranešime spaudai.

„Turkija turi puikių gydytojų, puikių odontologų, dirbančių pagal visus pasaulinius standartus ir viskas su jais yra gerai, bet labai tikėtina, kad gydymas pas tokius specialistus kainuos kur kas brangiau nei Lietuvoje. O kai pamatai reklamą, kurioje reklamuojama krūtinės didinimo operacija ir 20 cirkonio vainikėlių dovanų – tada užgniaužia kvapą. Čia mes galime kalbėti apie komerciją, nes yra pamiršti tam tikri konservatyvūs gydymo metodai, kai nušlifuojami tiesiog žmogaus dantys, kartais net 60 proc. audinių ir uždedamas vainikėlis. Bet jeigu mes nenorime atsisakyti, tarkim, rankos, vien dėl to, kad ji yra negraži, kodėl tą darome su dantimis?“, – klausimus kėlė Algimantė.

Algimantė Lošytė-Jančė, Milita Daikerytė

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją