Dėl koronaviruso grėsmės praėjusių metų „Eurovizija“ Nyderlanduose, deja, neįvyko. Ne vienam šio dainų konkurso gerbėjui liūdna ir dėl to, kad tuomet lietuviai su daina „On Fire“ buvo įvardijami kaip realūs pretendentai laimėti pirmąją vietą.
Nepaisant to, „The Roop“ nenuleido galvos ir pristatė naują hitu pretenduojantį tapti kūrinį, kurį klausytojai džiugiai sutiko ir gimtinėje, ir už jos ribų.
„Wiwibloggs“ sužavėjo dainos žinutė ir šokis
Tie, kas domisi „Eurovizija“, veikiausiai žino ir populiariausią, nepriklausomą tinklaraštį „Wiwibloggs“, kuris kasmet skelbia karščiausias naujienas apie vieną populiariausių dainų konkursų pasaulyje.
Vienas didžiausių „Eurovizijos“ tinklaraščių jau spėjo apžvelgti šių metų „The Roop“ kūrinį, pretenduojantį tapti Lietuvos pasirinkimu. Delfi primena, kad grupei kovoti atrankose nebereikia – ji iškart pateko į finalą, tačiau ar Vaidotas Valiukevičius su kolegomis pasirodys didžiojoje „Eurovizijos“ scenoje – spręs komisija ir žiūrovai vasario 6-ąją.
„Šiandien yra didžiulė diena ne tik lietuviams, bet ir visiems „Eurovizijos“ gerbėjams, kadangi „The Roop“ – vieni iš praėjusių metų favoritų, galėjusių laimėti konkursą, – išleido 2021-ųjų metų dainą „Discoteque“, – taip savo vaizdo įrašą pradėjo tinklaraščio „Wiwibloggs“ autorius Williamas Lee Adamsas.
Žinomas amerikietis prisipažino nekantraujantis įvertinti lietuvių vaizdo klipą ir pasidalinti savo reakcija.
„Kas kontroliuoja jo akis? – nusistebėjo vaizdo klipe V. Valiukevičių persirengimo kambaryje išvydęs komentatorius. – Nežinau, kas čia vyksta, bet man patinka. Jis jaučiasi esantis saugus, kad šoktų vienas. Savęs priėmimas, tikėjimas savimi ir labai daug geltonos spalvos.“
„Laisvė tamsoje, būnant tik su savimi. Aš tikrai šoksiu vienas. Mielai šoksiu su šia daina“, – kūrinio idėją šifravo W. L. Adamsas.
Tinklaraštininkas prisipažino, kad jam patinka, kaip kūrinyje persipina diskoteka ir tarsi atlikėjos Billie Eilish tamsumas.
„Štai ir vėl jie turi virusinio tipo elementą – įsimintiną choreografiją. Mąstoma ir apie vaizdą, ir apie tai, kas girdima“, – pastebėjo jis.
„Wow. Tai gerai. Tai labai gerai. Apima jausmas, kad šis jų pasirodymas atrodo labiau sofistikuotas, nei praėjusių metų pasirinkimas“, – tęsė „Eurovizijos“ gerbėjas.
„Tai tiesiog puiku. Judesiai daug labiau įvairūs, nei praėjusiais metais“, – pridūrė W. L. Adamsas.
Galutinai klipą peržiūrėjęs tinklaraštininkas nusprendė pasidalinti galutiniais komentarais.
„Turiu atgauti kvapą, – prisipažino jis. – Tai buvo labai gerai. Nemanau, kad reikia vertinti, ar tai geriau, ar blogiau nei „On Fire“. Manau, kad tai du labai skirtingi kūriniai. Taip, jie abu turi keisto skambėjimo ir šokių elementų žanro. Bet šįkart viskas jaučiasi kitaip“.
Williamas pridūrė labai laukiantis gyvo grupės pasirodymo scenoje ir negailėjo pagyrų narių stiliui.
„Kai gyvenime išmoksti šokti vienas, gali šokti ir su kitais – ši dainos žinutė yra tiesiog nuostabi. Esu labai paveiktas“, – tikino jis.
„Nekantrauju tai pamatyti, ko gero, ir pačioje „Eurovizijoje“, – potencialą laimėti nacionalinėse atrankose įžvelgė komentatorius. – Tai stipru.“
W. L. Adamsas savo reakcijos vaizdo įrašu pasidalino prieš mažiau nei parą ir jau sulaukė 30 tūkst. peržiūrų. Apie simpatijas Lietuvai byloja ir komentarų sekcija, kurioje internautai iš viso pasaulio siunčia savo meilę ir palaikymą „The Roop“.
Gerų žodžių negaili ir kiti
Savo reakcijos vaizdo įrašus į jau dabar favoritais laikomus „The Roop“ spėjo susukti ir kiti didieji „Eurovizijos“ gerbėjai. Štai Luke'as White'as iš Jungtinės Karalystės pareiškė: „Gal galiu būti atviras? Gal tiesiog leiskite jiems keliauti tiesiai į „Euroviziją“? Kam jiems dar reikia pereiti nacionalines atrankas? Jau dabar galiu pasakyti, kad ši daina tiesiog sutriuškintų kitus konkurse“.
„Kaip jie galėjo sugalvoti dar labiau keistą šokį, nei praėjusiais metais?“ – akių nuo grupės narių negalėjo atitraukti videokūrėjas, kuris dėl „The Roop“ premjeros kėlėsi anksti ryte, kad kuo skubiau galėtų įvertinti vieną iš Lietuvos pasirinkimų šiemet.
Sausio 22-ąją patalpintas įrašas jau peržiūrėtas daugiau nei 40 tūkst. kartų.
„Nors „The Roop“ dar turi kovoti nacionalinėje atrankoje, visų akys – į juos, kadangi jie buvo labai populiarūs praėjusiais metais“, – reziumavo taip pat dėl „Eurovizijos“ galvą pametusi ir reakcijos vaizdo įrašus kurianti pora Timas ir Dennis.
Taip pat 22-ąją dieną paviešintas vaizdo įrašas peržiūrėtas jau virš 17 tūkst.
Luka Stojanović iš Serbijos taip pat laikėsi tos nuomonės, kad jis mielai norėtų „The Roop“ matyti kaip Lietuvos pasirinkimą didžiajame dainų konkurse.
Nuotaikingą jo reakciją į lietuvių grupę pamatė jau 18 tūkst. internautų.
„The Roop“ paaiškino kūrinio idėją
„The Roop“ nariai pasakojo, kad nostalgiško skambesio pripildytą dainą jie kūrė galvodami apie šokius ir vidinį išsilaisvinimą. Šie du elementai puikiai apibūdina visus grupės kūrinius – unikalų jų skambesį ir stilistiką.
Dainą grupė išleido su viena didžiausių įrašų kompanijų pasaulyje „Warner Music Group“ – jos padaliniu Baltijos šalyse.
„On Fire“ parodė kaip stipriai muzika ir šokis veikia žmones. Ši kombinacija išlaisvina. Nėra žmogaus, kuris nemoka šokti, tai yra įgimta. Šokis yra ir įrankis, kuris gydo žaizdas. Net galvos linksėjimas jau yra šokis, – šypsodamasis sako „The Roop“ lyderis V. Valiukevičius.
„Discoteque“ mes kalbame apie vidinį išsilaisvinimą. Dažnai sakome, kad esame laisvi ir gyvename laisvame pasaulyje. Bet daugiausia suvaržymų turime savo viduje. Todėl šia daina ir judesiu norime išjudinti kiekvieno vidų, kuriame yra per daug kritikos sau, baimės atrodyti keistai. Kartais nenorime priimti savo kūno, netgi varžomės savo patrauklumo.“
Dainos unikalumą atskleidžia ir kiek neįprasta pagrindinė melodijos linija. Ji primena senas lietuvių liaudies dainas. „Kūrinio priedainį atliekame staccato formoje, jei pakeistume jį į legato, būtų labai aiškus tradicinių dainų motyvas. Liaudies muzikos skambesį pritaikėme šiuolaikiniam skoniui“, – apie dainos struktūrą pasakoja V.Valiukevičius.
Klausydami kūrinį klausytojai pastebės, kad „Discoteque“ turi ne tik šviesiąją, bet ir tamsiąją pusę. Tamsusis skambesys dainai ne tik suteikia gilumo, bet ir labiau priartina prie klausytojų.
„Visi turime dvi skirtingas puses. Jeigu nematai savo šešėlio, reiškia, nestovi šviesoje“, – teigia Vaidotas.
„The Roop“ prodiuseris Lauras Lučiūnas pasakoja, kad dar visai žalia „Discoteque“ versija daug žadančiu kūriniu virto Helsinkyje, grupei „The Roop“ įrašinėjant dainas „Warner Music Group“ Suomijos padalinio studijose: „Skrisdami pirmiausiai mąstėme apie kitų dainų įrašus. Šis kūrinys buvo pats šviežiausias. Bet po pirmos dienos įrašų susėdome juos aptarti ir Vaidotas parodė „Discoteque“.
Dar nebuvo priimtas sprendimas dalyvauti nacionalinėje „Eurovizijos“ atrankoje. Tačiau tą naktį tapo aišku, kad turime dainą, kurią verta pateikti klausytojams. Helsinkyje įvyko jos pirmieji įrašai, o galutinis rezultatas pasiektas jau Lietuvoje.“
Vilniuje buvo nufilmuotas ir originalus eurovizinės dainos „Discoteque“ vaizdo klipas. Jo režisieriumi tapo kino režisierius Saulius Baradinskas. Tai buvo pirmas bendras grupės ir režisieriaus darbas.
Sauliaus vardas skamba filmų festivaliuose ir vaizdo klipų apdovanojimuose, o naujausias laurus skinantis trumpametražis filmas „Auksinės minutės“ intriguoja režisieriaus darbu su škotų aktoriumi Billy Boydu, pažįstamu iš „Žiedų valdovo“ trilogijos.
„The Roop“ sako, kad „Discoteque“ vaizdo klipas yra tarsi sugrįžimas į vaikystę. Jame žiūrovas perkeliamas į 8-9-ą dešimtmečius. Ekrane atgyja aliuzijos iš filmo „Alisa stebuklų šalyje“, serialo „Tvin Pyksas“.
„To laikmečio stilistika ir nuotaika persmelktas visas klipas. Pradedant vizualiais dalykais, rūbais, koloritu ir baigiant judesiais, kurie yra iš mūsų vaikystės. Prisiminėme pirmuosius plaukų pasileidimus – tai, kaip šokdavome vieni namuose, kai niekas nemato. Vieną judesį netgi pasiskolinome iš Arvydo Sabonio – tai jo legendinis ančiuko gestas, kurį visi atsimename“, – atskleidžia V. Valiukevičius.
Dėmesio susilaukė ir anksčiau
Grupė „The Roop“ jau ir anksčiau sulaukė užsieniečių pastebėjimų, kurie kūrė reakcijų į jų pasirodymą vaizdo įrašus. Minėtojo tinklaraščio autorius praėjusiais metais taip pat įvertino tuometinį Lietuvos pasirinkimą.
„Šie metai Lietuvai yra kur kas stipresni, nei praėję“, – vertindamas praėjusių metų nacionalinės atrankos finalininkus pabrėžė amerikietis.
„Matau ugnį tavo akyse, brolau!“ – pirmosiomis „The Roop“ pasirodymo minutėmis patikino W. L. Adamsas.
„Tai tikrai bohemija. Jis moka judėti! Jis tikrai moka judėti! Be to, tai labai unikalus įvaizdis. Tai nėra tai, ko tikėčiausi iš Lietuvos“, – tęsė jis.
Prasidėjus garsiajam grupės šokiui su iškeltomis rankomis virš galvos tinklaraštininkas liko sužavėtas.
„Tai beprotiška! Man labai patinka. Net kiti muzikantai scenoje daro keistus dalykus“, – pastebėjo „Eurovizijos“ aistruolis.
„Šiame pasirodyme daug laimės, kažkiek keistoka, bet tai geras jausmas, puikus šokis. Tai keista ir modernu. Negaliu nustoti į tai žiūrėjęs. Puikūs efektai, primenantys Loreen pasirodymą. Pastebiu jausmingumą“, – pliusus vardijo jis.
„Man labai patiko. Dievinu tai. Vienintelis žodis – originalumas. Šis pasirodymas yra unikalus. Buvo linksma, bet nėra juokinga <...>. Žmonės tikrai atsimins šį šokį. Be to, pasirodymas turi melodingą muziką, tai tikrai muzikalu. Šis pasirodymas suteikia urbanistinės, elektroninės muzikos įspūdį“, – tęsė wiwibloggs.com autorius.
Tinklaraštininkas turėjo gerų žodžių ir konkrečių pastabų grupės lyderiui. Pasak jo, Vaidotas dėl savo sceninių gabumų ir išvaizdos drąsiai galėtų būti tarptautine popmuzikos žvaigžde.
„Balsas – savo vietoje, charizma – o, Dieve, ji tikrai ten yra, muzikos judesiai – taip pat yra. Tai tiesiog puiku“, – sakė jis.
„Lyderis labai lengvai pamilstamas. Jis – šarmingas. Tai šarmo turintis atlikėjas su lengvai pamėgstama daina“, – tikino žinomas amerikietis.