Šeštadienio vakarą čia netrūko emocijų – vienas konkurso dalyvių, Audrius Petrauskas-Gebrasy, pristatęs savo kūrybos dainą, nulipęs nuo scenos neatlaikė įtampos ir apsiašarojo.
Šias emocijas jis išliejo ne veltui – atrankų metu jis buvo vadinamas didžiausiu varžovu grupei „The Roop“. Jam atrankoje atiteko antroji vieta. Toliau susumuoti žiūrovų ir komisijos balsai pasiskirstė štai taip: trečiąją vietą laimėjo Voldemars Petersons-Kupido, ketvirtąją – Martyna Jezepčikaitė, penktąją – Evita Cololo, o šeštąją – Titas ir Benas.
Nugalėtojai „The Roop“ buvo pakviesti dar kartą užlipti ant scenos ir atlikti savo euroovizinį kūrinį „Discoteque“. Tačiau prieš tai – jaudinanti grupės lyderio kalba.
V. Valiukevičius iš pradžių nelengvai rinko žodžius, juokavo: „Tikrai reikia? Nebuvau pasiruošęs, nemačiau scenarijaus“. Tačiau paskui neslėpdamas pergalingo jaudulio, padėkojo gimtinei už palaikymą.
„Iš tikro truputį „Deja vu“. Aš tiesiog labai noriu padėkoti visiems, kurie balsavo – ir komisijai, ir žiūrovams. Žiūrovai, vau, jūs nuostabūs. Aš kai iš pradžių, kai pamačiau rezultatus, pagalvojau, kad balsavo 7400. Bet girdžiu kažkas sako: „Ne, ne, 74 tūkst.“.
Tai yra kažkas neįtikėtino, man labai trūksta žodžių, aš nepasiruošęs kalbos. Bet mūsų grupė yra be galo dėkinga. Tikrai toliau nešime Lietuvos vėliavą“, – kalbėjo V. Valiukevičius.
Praėjusiais metais dėl koronaviruso pandemijos pasirodyti populiariausioje pasaulio laidoje progos netekę „The Roop“ šiemet pristatė dar vieną ryškią dainą „Discoteque“. Kadangi ši grupė sulaukė milžiniško dėmesio ir pagal „Eurovizijos“ dainų konkurso taisykles praėjusiais metais surengtame internetiniame balsavime ženkliai pralenkė antrąją vietą, imta diskutuoti – gal nebesukti galvos ir į 2021-uosius nukeltą šou išsiųsti būtent juos? Taip būtų įvertintas grupės įdirbis, finansinės išlaidos ir kitos pastangos. Vis dėlto po visų diskusijų „The Roop“ sulaukė tik vienos lengvatos – iš karto pakliuvo į atrankos finalą, tad jiems nereikėjo pasirodyti atrankose su kitais „Pabandom iš naujo“ dalyviais.
Nors nei pirmoje, nei antroje laidoje „The Roop“ nepasirodė, antrosios transliacijos metu buvo pristatyta grupės eurovizinė daina ir vaizdo klipas „Discoteque“. Šis kūrinys dar tos pačios dienos rytą sukėlė tikrą audrą internete, kai buvo neteisėtai išplatintas anksčiau laiko. Dar nė nesulaukus pusfinalio, „The Roop“ yra drąsiai vadinami bene stipriausiais kandidatais laimėti kelialapį į „Euroviziją“. Sėkmę jiems prognozuoja ir muzikos apžvalgininkai iš visos Europos.
Pirmą kartą atrankoje šiemet pasirodę „The Roop“ šeštadienį pristatė ir sinchronišką šokį, tad nulipę nuo scenos dar sunkiai kvėpavo. Grupės lyderis Vaidotas Valiukevičius pakvietė žmones už sau patikus pasirodymus balsuoti ne tik mintimis.
„Mūsų Lietuvos istorijoje tai buvo pasitaikę ne kartą – ir politikoje, ir visur. Kviečiu palaikyti savo mėgstamus dalyvius skambučiais“, – kalbėjo Vaidotas.
Paklaustas, kokių komentarų iš visuomenės sulaukė besiruošiant finalui, V. Valiukevičius pasidžiaugė susidomėjimu.
„Tikrai daug žmonių įsitraukė į mūsų pasirodymą, patarė daryti vienaip ar kitaip. Tačiau svarbiausia suprasti, ko mes patys norime. Tuo ir vadovavomės“, – patikino grupės lyderis.
Komisija vieningai grupę „The Roop“ vadino stipriausiais šių metų atrankoje.
„Labai džiugina ir akį, ir ausį. Gera matyti tokį konceptualiai išpildytą ir stilingą pasirodymą“, – komentavo I. Narkutė.
„Ši daina man atrodo labiausiai verta keliauti į Roterdamą“, – patikino R. Zilnys.
„Šis pasirodymas turi viską: puiki idėja, daina, šokis ir energija, kurią pajusti nesutrukdė net TV ekranas“, – komentavo G. Griniūtė.
Dainą išleido su viena didžiausių įrašų kompanijų pasaulyje
„The Roop“ nariai pasakoja, kad nostalgiško skambesio pripildytą dainą jie kūrė galvodami apie šokius ir vidinį išsilaisvinimą. Šie du elementai puikiai apibūdina visus grupės kūrinius – unikalų jų skambesį ir stilistiką. Dainą grupė išleido su viena didžiausių įrašų kompanijų pasaulyje „Warner Music Group“ – jos padaliniu Baltijos šalyse.
„On Fire“ parodė kaip stipriai muzika ir šokis veikia žmones. Ši kombinacija išlaisvina. Nėra žmogaus, kuris nemoka šokti, tai yra įgimta. Šokis yra ir įrankis, kuris gydo žaizdas. Net galvos linksėjimas jau yra šokis, – šypsodamasis sako „The Roop“ lyderis Vaidotas Valiukevičius.
„Discoteque“ mes kalbame apie vidinį išsilaisvinimą. Dažnai sakome, kad esame laisvi ir gyvename laisvame pasaulyje. Bet daugiausia suvaržymų turime savo viduje. Todėl šia daina ir judesiu norime išjudinti kiekvieno vidų, kuriame yra per daug kritikos sau, baimės atrodyti keistai. Kartais nenorime priimti savo kūno, netgi varžomės savo patrauklumo.“
Dainos unikalumą atskleidžia ir kiek neįprasta pagrindinė melodijos linija. Ji primena senas lietuvių liaudies dainas. „Kūrinio priedainį atliekame staccato formoje, jei pakeistume jį į legato, būtų labai aiškus tradicinių dainų motyvas. Liaudies muzikos skambesį pritaikėme šiuolaikiniam skoniui“, – apie dainos struktūrą pasakoja V.Valiukevičius.
Klausydami kūrinį klausytojai pastebės, kad „Discoteque“ turi ne tik šviesiąją, bet ir tamsiąją pusę. Tamsusis skambesys dainai ne tik suteikia gilumo, bet ir labiau priartina prie klausytojų.
„Visi turime dvi skirtingas puses. Jeigu nematai savo šešėlio, reiškia, nestovi šviesoje“, – teigia Vaidotas.
„The Roop“ prodiuseris Lauras Lučiūnas pasakoja, kad dar visai žalia „Discoteque“ versija daug žadančiu kūriniu virto Helsinkyje, grupei „The Roop“ įrašinėjant dainas „Warner Music Group“ Suomijos padalinio studijose: „Skrisdami pirmiausiai mąstėme apie kitų dainų įrašus. Šis kūrinys buvo pats šviežiausias. Bet po pirmos dienos įrašų susėdome juos aptarti ir Vaidotas parodė „Discoteque“.
Dar nebuvo priimtas sprendimas dalyvauti nacionalinėje „Eurovizijos“ atrankoje. Tačiau tą naktį tapo aišku, kad turime dainą, kurią verta pateikti klausytojams. Helsinkyje įvyko jos pirmieji įrašai, o galutinis rezultatas pasiektas jau Lietuvoje.“
Vilniuje buvo nufilmuotas ir originalus eurovizinės dainos „Discoteque“ vaizdo klipas. Jo režisieriumi tapo kino režisierius Saulius Baradinskas. Tai buvo pirmas bendras grupės ir režisieriaus darbas. Sauliaus vardas skamba filmų festivaliuose ir vaizdo klipų apdovanojimuose, o naujausias laurus skinantis trumpametražis filmas „Auksinės minutės“ intriguoja režisieriaus darbu su škotų aktoriumi Billy Boydu, pažįstamu iš „Žiedų valdovo“ trilogijos.
„The Roop“ sako, kad „Discoteque“ vaizdo klipas yra tarsi sugrįžimas į vaikystę. Jame žiūrovas perkeliamas į 8-9-ą dešimtmečius. Ekrane atgyja aliuzijos iš filmo „Alisa stebuklų šalyje“, serialo „Tvin Pyksas“.
„To laikmečio stilistika ir nuotaika persmelktas visas klipas. Pradedant vizualiais dalykais, rūbais, koloritu ir baigiant judesiais, kurie yra iš mūsų vaikystės. Prisiminėme pirmuosius plaukų pasileidimus – tai, kaip šokdavome vieni namuose, kai niekas nemato. Vieną judesį netgi pasiskolinome iš Arvydo Sabonio – tai jo legendinis ančiuko gestas, kurį visi atsimename“, – atskleidžia V. Valiukevičius.