Lietuvos muzikos verslo asociacijos organizuojamas renginys buvo atidarytas ypač aktualiu klausimu – ar Lietuva tampa didelių koncertų šalimi?
„Optimizmo rinkoje – daug, o pardavimai auga. Pagal parduodamų bilietų skaičius Lietuva lyderiauja Baltijos regione“, – pranešime spaudai sakė „Bilietai.lt“ komercijos direktorius Simonas Sudaras.
Kalbėdami apie didelių koncertų rinką Lietuvoje, diskusijos dalyviai vieningai pritarė – dideli renginiai bei koncertai kelią ekonomiką, užpildo miestų viešbučius bei barus, didina Lietuvoje apsilankančių turistų skaičių.
Kaip pabrėžė atlikėja GJan, įgyvendindami savo koncertus, ruošdami įspūdingas scenografijas, išsigrynindami atlikimo technikas, lietuviai kartais stengiasi net kiek labiau nei užsienio žvaigždės.
„Kartais šiek tiek netgi pikta, kad tuo, ką sukuria Lietuvos atlikėjai, su mūsų vietiniu produktu dėl ribotos auditorijos negalime konkuruoti užsienyje”, - pridūrė atlikėja.
„Mūsų bendrų darbų pagalba turim sukurti užburtą ratą, kuriame žmonėms taptų įprasta eiti į koncertus. Nebepardavinėkim lazerių, šviesų ir didžiausio garso. Parduokim savo muzikinį produktą ir ryšį su klausytoju taip, kad žmonės išėję iš koncertų būtų tiesiog laimingi“, – kalbėjo asociacijos „Metų muzikos apdovanojimai” vadovas Martynas Tyla.
Konferencijoje aptarti ir kitos temos – kaip dirbtinis intelektas paveiks muzikos ateitį? Kaip atlikėjų komandoms sekasi kurti jų prekės ženklą? Taip pat bilietavimo, muzikos agentų, muzikos filmams temos, aptarti rinkos pasikeitimai po COVID pandemijos – pasirinkimus žmonės dabar gerokai dažniau daro emociškai nei logiškai.
Tačiau ne visos diskusijos kėlė vien galvą laužančius klausimus – susirinkusiųjų taip pat laukė interviu su muzikos industrijos veteranu iš Kanados Elliott Lefko, kuris dalijosi savo patirtimi bei istorijomis, užgyventomis dirbant drauge su tokiomis grupėmis ir atlikėjais kaip Leonard Cohen, Kraftwerk, Nick Cave and The Bad Seeds, „Nirvana“ ir „Sigur Ros“.
Be to, paskutinę dieną uždarė muzikos klausymosi sesija, kurioje dalyvavo muzikos žurnalistai iš Jungtinės Karalystės bei Vokietijos.
Atsitiktinai atrinktos dainos skambėjo iš „What’s Next In Music?“ festivalio programos, tad žurnalistams teko pasiklausyti ukrainiečių „Love’n’Joy“, latvių „Tautumeitas“ bei lietuvių „Local Blood“, Adas, Gintė, Godo Yorke ir GON.
„Lietuvių moterų atlikėjų balsai – lyg iš kito pasaulio, tokie švelnūs, tačiau turintys daug galios“, – sakė žurnalo „CLASH“ žurnalistė Rebecca Galian Castello.
Daug gražių komentarų sulaukė ir „Tautumeitas“, kurių užkrečianti energija bei folkloro elementai tiek nustebino, tiek užbūrė visus besiklausiančiuosius.
Ši grupė – Europos talentų mainų programos „ESNS Exchange” narė. Programa vienija virš šimto festivalių ir ,kartu su Europos Sąjungos kultūros programa, palaikant Europos transliuotojų sąjungai bei tarptautinei žiniasklaidai, siūlo išskirtines galimybes jaunųjų kūrėjų karjeros vystymui.
Vakarais festivalio organizatoriai kvietė susipažinti su atlikėjais gyvai, dviejose „Loftas Fest” teritorijoje įsikūrusiose „What’s Next in Music?” scenose. Susipažinti su naujais muzikos talentas pasinaudojo ne tik vilniečiai, atkeliavę į festivalaį, bet ir konferencijos delegatai.
Vietinio palaikymo ir užsienio delegatų pagyrų sulaukusius pasirodymus surengė ukrainiečiai „Love’n’Joy”, estė Kitty Florentine, latvės „Tautumeitas”, lenkas Baasch, lietuviai „Homechestra”, AISTÈ, Godo Yorke, „Local Blood“, GON ir kiti.
Renginio akimirkos: