„Neslėpsiu, tikrai geras jausmas buvo stebėti nuostabą visko mačiusių užsienio svečių veiduose, matant tai, ką kuria „Audra“. Šie „trūksta žodžių, bet akys viską išduoda“ momentai man buvo patys saldžiausi. Nesunku pastebėti, kad „Audra“ vis labiau tampa tikru miesto festivaliu, sudarytu iš daugybės skirtingų, bet tarpusavyje įvairiais būdais sąveikaujančių renginių. Labai džiaugiuosi, kad programą kuriame nesistengdami aklai įtikti publikai, o siūlydami aukščiausios kokybės drąsų ir eksperimentinį turinį“, – pranešime spaudai teigia festivalio meno programos vadovas Tautvydas Urbelis.

Kartu su architektu Vladu Suncovu jis „Audros“ dalyvius kvietė į viso festivalio metu M. Žilinsko galerijoje veikusią Lietuvos ir užsienio menininkų pop-up parodą. Ne mažiau dėmesio sulaukė ir galerijoje bei „Pergalės“ plieno gamykloje vykę performansai, žadinę publikos smalsumą ir užpildę pilnas auditorijas.

„Smagu, kad terminas „performansas“ tapo neatsiejama festivalio dalimi. Klausimas „kur šiais metais vyks performansai“ skambėjo ne tik iš publikos, bet ir techninio personalo ar savanorių lūpų,“ – pastebi T. Urbelis.

Šiuolaikinės muzikos atradimai

Kaip visuomet, svarbi „Audros“ festivalio dalis buvo skirta šiuolaikinės muzikos atradimams. Muzikinė programa ir užsienio bei Lietuvos atlikėjų kuriami vakarėliai išsiplėtė visame mieste – įvairūs ritmai festivalio metu skambėjo Ąžuolyne, „Pergalės“ plieno perdirbimo gamykloje, VDU Didžiojoje salėje, M. Žilinsko dailės galerijoje ir kitur.

„Audrą“ atidarė magiškas, net visko mačiusią publiką nustebinęs didžėjaus ir kompozitoriaus David August pasirodymas. Į žiūrovus nukreiptos projekcijos, dūmai, šokėjų kuriama choreografija VDU Didžiojoje salėje įtraukė į unikalią audiovizualinę patirtį. Itin daug dėmesio sulaukė ir penktadienį vykęs „Space Afrika“ užkurtas vakarėlis ambientinės ir alternatyviosios muzikos gerbėjus subūręs į M. Žilinsko galerijos salėje įsikūrusį klubą „Auditorija“.

Šeštadienio dieną kone dvigubai nuo praėjusių metų išaugusį klausytojų srautą į Ažuolyną subūrė nemokamas koncertas. Ant scenos lipo atlikėjas Lukas Pilkauskas, grupė „Kamanių šilelis“ ir milijonus klausytojų įvairiose muzikos platformose turintis „Jitwam“.

Vakarėjant dėmesio centre atsidūrė Indonezijos menininkų duetas „Gabber modus operandi“.

„Jų alternatyvi, tranki muzika ir revoliucionieriškas pasirodymas gerokai išsiskyrė programos kontekste. Išgirdau komentarą, kad su tokia muzika yra griaunamos totalitarinės valdžios“, – pasakoja festivalio vadovas Žilvinas Širka.

70 valandų kultūrinių veiklų

Per 70 valandų kokybiško kultūrinio vyksmo pasiūliusi „Audros“ jaunimo veiklų programa šiais metais miestą tyrinėti kvietė kaip minčių, idėjų ir bendruomenių salas.

Kaip ir kasmet, daugybę jaunų žmonių, net ir prasidėjus liūčiai, pritraukė festivalio vizitine kortele tapęs Pusės dainos festivalis, kurį šįkart sušildė atlikėjai iš Klaipėdos – Morre ir Yyori. Dažnai vadinamas pradedančiųjų kūrėjų platforma, Pusės dainos festivalis kvietė ant scenos pasirodyti internetinės muzikos atlikėjus, kuriems dar nėra tekę išbandyti tikros scenos. Nemažiau dėmesio sulaukė ir ekskursijos reivo salomis bei išskirtinėje lokacijoje – Lietuvos banko Kauno skyriuje – pristatytas audiovizualinis performansas „OvertoNE“, kuriame suskambo judantis ir senosiomis tarmėmis uždainavęs choras.

Svarbia festivalio dalimi kelioms dienoms tapo ilgamečiai „Audros“ partneriai – Kauno menininkų namai. Čia jaunosios kartos kūrėjų pristatomas instaliacijas pamatyti plūdo minios lankytojų, o vykusį performansą menininkai kartojo net keturis kartus. Lankytojus traukė ir Ąžuolyno bibliotekoje veikusios ekskursijos po lankytojams įprastai neprieinamą knygų saugyklos bokštą bei ant bibliotekos laiptų įsikūręs tvarią madą kuriančių kūrėjų madų šou.

Iš viso festivalio jaunimo veiklų lankytojai galėjo patirti net 16 kultūrinių renginių ir aplankyti 10 skirtingų lokacijų.