Iš kur atsirado ši dainelė? Ar tai buvo kažkokio išprotėjusio genijaus ar gudraus kompanijos vadovo proto vaisius? Ar ši dainelė yra sukurta pagal kažkokią specialią formulę, kuria siekiama tikslingai kankinti tėvus visame pasaulyje?

Štai ką mes sužinojome apie „Baby Shark“ dainelę, kuri pagal populiarumą gali aplenkti „Gangnam Style“.

Sukūrė korėjiečių kompanija

„Baby shark“ dainelė neatsirado iš niekur ir neužvaldė Žemės iššokusi iš siaučiančio vandenyno. Tai yra viena iš daugelio dainų ir vaizdo klipų, kuriuos sukūrė korėjiečių kompanija „SmartStudy“, naudojanti „Pinkfong“ prekės ženklą.

Kaip skelbia CNN, ši bendrovė savo kanale skelbia „tonas“ turinio vaikams, tarp kurio yra daug spalvingų vaizdo klipų. Bendrovės kanalą „YouTube“ svetainėje prenumeruoja net 14,5 mln. žmonių, o bendrai visi vaizdo klipai čia buvo peržiūrėti jau 7 mlrd. kartų. Tad jie tikrai žino, ką daro!

Tarp daugybės įvairių ir įvairiomis kalbomis paskelbtų vaizdo klipų yra ir šokti vaikus skatinanti dainelė „Baby Shark“, kuri buvo paskelbta 2016 metais ir greitai tapo žinoma visame pasaulyje.

Nesitikėjo tokio populiarumo

„Pinkfong“ padalinio JAV vadovė Bin Jeong nujautė, kad „Baby Shark“ dainelė bus populiari tarp vaikų. To tikėjosi beveik visi bendrovėje ir tai buvo akivaizdu nuo pat pradžių. „Mes iš karto pamatėme, kad „Baby Shark“ dainelė sulaukia puikios reakcijos, net lyginant su mūsų geriausiai pasirodžiusiais vaizdo klipais kanale, – CNN sakė ji. – Mes tikėjomės, kad ji bus ypatinga.“

Tačiau, kaip kad būna daugelio beprotiško populiarumo sulaukiančių reiškinių atveju, net ir kompanijos vadovai nesitikėjo tokio milžiniško populiarumo, kuris, rodos, atsirado iš niekur. „Tąsyk mes labiau pasigilinome į rinkodarą, tačiau ne dėl to ji taip išpopuliarėjo, – tęsė kompanijos vadovė. – Jei atvirai, nesvarbu, ką mes darome. Populiarumas visada tarsi ateina savaime.“

„Baby Shark“ dainelės „YouTube“ kanale jau pasiklausyta daugiau nei 2,3 mlrd. kartų, ir šis skaičius tebeauga!

Populiarumo banga kilo Indonezijoje

Dainelės „Baby Shark“ populiarumą iš dalies lėmė 2017 metais Indonezijoje socialiniuose tinkluose inicijuotas iššūkis „BabySharkChallenge“: patys įvairiausi žmonės tada turėjo pagal ją pašokti.
Vienas iš amerikiečių publikai žinomų veidų, pasišovusių tai padaryti, buvo socialinių tinklų „influencerė“ Amanda Cerny, atlikusi jį Indonezijos laidoje „Tonight Show“ kartu su žaviais šokėjais.

Dainelė pateko į „Billboard Top 100“ grojaraštį

Rodos, kad nuo dainelės „Baby Shark“ nėra apsaugota nė viena šalis, įskaitant ir Jungtines Valstijas, kur socialinių tinklų dėka ši dainelė taip pat sparčiai išpopuliarėjo. Be to, tokios amerikiečių garsenybės, kaip Ellen DeGeneres ir Jamesas Cordenas „įšoko į „Baby Shark“ traukinį“, ir tai rodo, kokio milžiniško populiarumo ši dainelė susilaukė JAV.

Tad nenuostabu, kad šių metų pradžioje ši dainelė pateko į „Billboard Top 100“ grojaraštį, atsidurdama 32-oje vietoje. Pernai ji pateko į „UK Top 40“ ir „Billboard‘s Kid Digital Song Sales“ sąrašus. Tačiau tai nereiškia, kad „Pinkfong“ ketina užmigti ant laurų.

„Mes neplanuojame apsiriboti tik tuo, kad „Baby Shark“ atsidūrė muzikos grojaraščiuose ar susilaukia dar daugiau peržiūrų kanale „YouTube“, – sakė „Pinkfong“ padalinio JAV vadovė Bin Jeong. – Mes ketiname „Pinkfong“ ir „Baby Shark“ paversti pramogų prekės ženklu, kuriuo mėgausis dar ne viena karta.“

Atneša nemažus pinigus

Dainelės „Baby Shark“ tinkle „YouTube“ galima pasiklausyti nemokamai. Tačiau tai nereiškia, kad ją sukūrusi kompanija iš to nieko neuždirba. Praėjusiais metais kompanijos pajamos siekė 37 mlrd. Pietų Korėjos vonų (apie 32,7 mln. JAV dolerių) ir, lyginant su ankstesniais metais, apyvarta padidėjo nuo 27,2 mlrd. vonų (apie 24 mln. JAV dolerių), skelbia „The Straits Times“.

Visa tai tik „Baby Shark“ dėka. O kompanijos grynasis pelnas, kaip preliminariai skaičiuojama, beveik padvigubėjo iki maždaug 5 mlrd. vonų (apie 4,4 mln. JAV dolerių).

Tad iš kur keliauja pinigai? Maždaug 70 proc. „SmartStudy“ pajamų sudaro skaitmeninių sprendimų, pvz., įvairių programėlių, pardavimai. Likusi dalis atkeliauja iš fizinių, dažniausia – įvairių prekių, pardavimas.

Kalbant apie ateitį, kompanija ketina „Netflix“ kanale rodyti trumpus vaizdo įrašus, įskaitant filmukų seriją, be to, Šiaurės Amerikoje sukurti miuziklą. Bendrovė taip pat ketina bendradarbiauti su „Amazon“ ir „Google“ ir sukurti žaidimų. Tad, rodos, viskas tik prasideda!

Kodėl vaikai nenustoja žiūrėti to vaizdo klipo?

Internete tikrai netrūksta dainelių ir vaizdo klipų mažiesiems. Tad kuo gi ypatinga „Baby Shark“? Kodėl vaikai ją taip mėgsta ir kodėl jie nori jos klausysis vėl ir vėl?

Pasirodo, kad ši melodija yra paremta formule, kuri labai patinka vaikams. Pirmiausia, ją galima lengvai atkartoti, pažymi „The Daily Beast“. „Dainos melodija yra labai paprasta, ji „traukia“ vaikus, ją lengva įsiminti ir dainuoti“, – aiškino USC Thorntono muzikos mokyklos profesorė Beatriz Ilari.

Be to, ji yra labai lengvai įsimenama, kelia teigiamas emocijas ir skatina mažuosius šokti. Galiausiai, juk tai dainelė apie gyvūnus ir šeimą, o tai vaikams itin lengvai suprantamos temos. Toks tad tas paprastas receptas, dėl kurio dainelė žaibiškai išpopuliarėjo.

Perdarė klasiką

„Pinkfong“ nei parašė, nei sukomponavo dainelės „Baby Shark“ klasikine prasme, tačiau jie tikrai žinojo, kaip ją ištobulinti, kad kūrinys paliestų plačiąją visuomenę. „Mes nusprendėme išnaudoti tradicinį monotonišką dainavimą ir sukurti „Baby Shark, – leidiniui „Quartzy“ duotame interviu sakė Jamie Oh. – Štai taip ir atsiranda paveikūs „K-Pop“ akordai („K-Pop“ – tai muzikos žanras, kilęs iš Pietų Korėjos, susidedantis iš populiariosios, šokių, hiphopo, roko, ritmenbliuzo, elektroninės muzikos stilių). Išgirdus tokią muziką, tiesiog neįmanoma atsispirti norui šokti!“

Veikiausiai kilo klausimų dėl šios dainelės įžangos, kuri labai panaši į filmo „Nasrai“ garso takelį. Patikėsite, ar ne, bet iš tiesų girdite visai kitą dainą, kurią sukūrė visai kitas kompozitorius. „Be energingų ritmų ir šviežios melodijos dainos įžangai buvo panaudoti ir Antonino Dvoržako simfonijos „Iš naujojo pasaulio“ motyvai. Taip pavyko sukurti šiokią tokią įtampą, juntamą prieš pasirodant ryklių šeimynai“, – sakė jis.

Štai toks, pasirodo, yra sėkmės receptas!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)