Krauju nuteplioti bankomato mygtukai toli gražu nevilioja liestis ar išsiimti pinigų. Tačiau ištikus ekstremaliam atvejui, toks vaizdas, kurį pamatė vilnietė, galėtų ne juokais supykdyti.
„Kai bandai išsiimti pinigų ir supranti, kad kažkam tai buvo ekstremali operacija. Šis „Swedbank“ išorinis bankomatas yra prie didžiosios „Hyper Rimi Šiaurės miestelyje“. Įdomu, kam priklauso juo rūpintis? Valyti, dezinfekuoti ir užtikrinti, kad klientui bus bent jau ne šlykštu atlikti būtinas procedūras“, – šalia nuotraukos rašė vilnietė (vardas redakcijai žinomas).
Patalpinus šį įrašą socialiniame tinkle, pasipylė komentarai su įtarimais, esą tai galėtų tapti įkalčiu kriminaliniam įvykiui.
„Delfi“ kreipėsi į policijos komunikacijos atstovą, kuris paaiškino, kad pastarosiomis dienomis šalia minėto prekybos centro nebuvo užfiksuota jokių iškvietimų.
„Delfi“ kalbinta vilnietė paaiškino, kodėl ji, pamačiusi tokį vaizdą, nepuolė ieškoti policijos kontaktų.
„Ateini prie bankomato, nori išsiimti pinigų ir randi ten jį tokį. Aš nelabai iš karto sumojau, kam apie tai reikėtų pranešti. Apie policiją nebuvo jokios minties, nes buvo akivaizdu, kad tai yra įsisenėjęs, sukepęs ir sudžiuvęs kraujas. Tad aš tiesiog iš karto pagalvojau apie higieną. Ir prieš mane moteris buvo priėjusi prie bankomato, tačiau prie jo nesilietė. Paskui priėjau pati ir supratau, kodėl.
Kad čia būtų įvykęs kažkoks kriminalas – nė minties nebuvo. Kadangi pastarosiomis dienomis tokia aukšta oro temperatūra, man buvo akivaizdu, kad kraujas buvo ne šviežias ir nuo karščio jau net prikepęs. Aš net nežinojau, kam reikia pranešti apie tai, ir kas tokius atvejus administruoja – ar bankas, ar prekybos centras. Na, o komentatoriai, kurie pradėjo čia ieškoti kriminalo, greičiausiai nesuprato, kad tai nėra šviežias kraujas“, – kalbėjo moteris.
Gali susidaryti įspūdis, kad kraujas – kažkam liūdnai prasidėjusio savaitgalio rezultatas, tačiau moteris paaiškino, kad bankomatas, jos žiniomis, buvo išteptas ir anksčiau.
„Aš pati jį aptikau penktadienį vakare, tačiau žmonės komentaruose rašė, kad matė jį ir dienos metu. Todėl tai gali būti ir visą savaitę užsilikęs kraujas. Galbūt žmogui nuo karščio pasidarė negera ir jis pasipylė iš nosies. O gal tiesiog susižeidė ranką. Nežinia, kas čia galėjo nutikti – gal ir koks kriminalas. Tačiau pirmiausia aš atkreipiau dėmesį į faktą, kad švara tokiose vietose turėtų būti rūpinamasi. O šiuo atveju atrodo, kad tokie dalykai yra neprižiūrimi. Tai juk nėra pirmas kartas – bankomatus randame ir apvemtus, ir kitaip išpurvintus. Tad tiesiog įdomu, kas yra už tą sterilumą atsakingas“, – kalbėjo pašnekovė.
„Delfi“ šeštadienį susisiekė su „Rimi Lietuva“ ryšių su žiniasklaida atstove Gabriele Sereniene, kuri paaiškino, kad įprastai už bankomatų švarą yra atsakingi bankai.
„Bankomatai priklauso bankams, kurie juos valdo ir yra visiškai atsakingi už jų priežiūrą. Tai yra specifinė įranga, todėl mes rūpinamės tik bankomato aplinka. Bet mes esame labai dėkingi už atkreiptą dėmesį ir nedelsiant pranešėme apie šitą nemalonią situaciją, kuri buvo išspręsta. Šiuo metu higienai turi būti skiriamas išskirtinis dėmesys. Mes norėtume, kad mūsų klientams mūsų parduotuvėje būtų tik geriausios patirtys. Net jeigu bankomatai mums ir nepriklauso, mums rūpi bendrai visa aplinka“, – teigė „Rimi“ atstovė žiniasklaidai.
Tą pačią dieną „Delfi“ kreipėsi komentaro ir į „Swedbank“ atstovus, kurie teigė buvę informuoti, jog minimas bankomatas buvo tvarkomas ir penktadienį, ir šeštadienį.
„Suprantame higienos klausimo svarbą ypatingai tokiu metu. Kiek žinau, bankomatai jūsų minimame prekybos centre buvo sutvarkyti dar vakar, papildomai už bankomatų tvarkymą atsakingi žmonės juos valė ir šiandien.
Apskritai bankomatai ir banko padaliniuose esantys paviršiai yra valomi reguliariai, kad būtų užtikrinti visi higienos reikalavimai“, – elektroniniu paštu į kreipimąsi atsakė „Swedbank“ mažmeninės bankininkystės komunikacijos vadovas Gytis Vercinskas.