Leidinyje „Evolution and Human Behavior“ skelbiami mokslininkų iš Vakarų Australijos universiteto atlikto tyrimo rezultatai. Akademikai analizavo 154 primatų rūšių atstovus – pagrindinė užduotis buvo išsiaiškinti, kaip jie naudojasi puošybos elementais dėmesiui atkreipti. Paaiškėjo, kad didesnėse ir įvairesnėse bendruomenėse gyvenantys vyriškos lyties primatai naudojasi ryškiais skiriamaisiais ženklais, kurie simbolizuoja jų “tapatybę, rangą bendruomenėje, dominavimą ar patrauklumą“ patelėms.

Mokslininkai tvirtina, kad toks elgesio modelis galioja ir kalbant apie žmones. Barzdos ir tatuiruotės – skiriamieji ženklai, kuriais vyrai naudojasi kovodami dėl priešingos lyties dėmesio. Aršesnė konkurencija pasimatymų rinkoje – viena iš priežasčių, kodėl vyrai stengiasi bet kokia kaina išsiskirti vieni iš kitų. Jie įsitikinę, kad tokie papildomi balai kaip barzda, auskaras ar tatuiruotė – pliusas, bandant atkreipti patikusios merginos ar moters dėmesį.

Didelėse bendruomenėse, kur individus supa nepažįstami žmonės, būtinas greitai pastebimas ir ryškus elementas, padedantis skubiai įvertinti kieno nors galią ir kokybę. Štai kodėl tokie puošybos elementai atlieka itin svarbų vaidmenį. Turime omenyje kūno puošybos elementus, papuošalus, prestižą bylojančius aksesuarus“, – teigia Vakarų Australijos universiteto akademikas Cyrilas Grueteris.

Šie mokslininkų teiginiai puikiai paaiškina dabartines tendencijas: moterų ir merginų susižavėjimas vyrų puošmenomis vis auga. 2010 metais atlikta apklausa atskleidė, kad tatuiruotę turi kas ketvirtas stipriosios lyties atstovas, praktiškai kas ketvirtas vienoje ar kitoje kūno vietoje turi auskarą.

Noras išsiskirti dar niekada nebuvo toks ryškus. Tai vienas iš galimų paaiškinimų, kodėl vis daugiau vyrų renkasi spalvotas kojines, juokingus aksesuarus ir juvelyrinius dirbinius.

Aišku, keičiasi mados – keičiasi ir būdai išsiskirti. Tyrimo autoriai taip pat išsiaiškino, kad veido plaukų mados taip pat ateina ir praeina.

Jungtinėje Karalystėje ūsų ir barzdų populiarumas piką išgyveno 1842-1971 metais. Tai buvo metas, kai moterų buvo mažiau, ir reikėjo kovoti dėl jų dėmesio. Barzdos ir ūsai buvo vertinami kaip savotiškas pliusas“, – teigia tyrimo autoriai.

Kalbant apie barzdas, šis ginklas veiksmingiausias tik tada, kai nelaikomas mada. 2014 metais atliktas dar vienas tyrimas, kurio rezultatai atskleidė: kuo barzda populiaresnė, tuo jos vertė mažesnė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (183)