Filmo premjera Lietuvoje:

Ir štai, atėjo metas dar vienai biografinei ir ganėtinai originaliai atrodančiai dramai, kurios epicentre atsidūrė vienas ryškiausių mūsų dienų šoumenų muzikoje – britų superžvaigždė ir scenos chuliganas Robbie’is Williamsas. Na, o susidoroti su tokia užduotimi buvo pakviestas vieno geriausių XXI amžiaus kino miuziklų „Didysis šou meistras“ kūrėjas Michaelas Gracey’is.

O kodėl šis jo naujas filmas „Better Man: Robbie Williams istorija“ yra toks geras? Atsakymą į šį klausimą gausite visai netrukus.

Apie ką mes čia…

Gimęs nedideliame Stoko prie Trento miestelyje Stafordšyro grafystėje Anglijoje, Robertas Viljamsas jau nuo jaunų dienų buvo muzikai neabejingas ir netgi slapčia svajojo tapti žvaigžde. Vieną dieną ši jo svajonė išsipildė, kai jam buvo duotas šansas tapti naujos vaikinų grupės Take That nariu. Tačiau ar greita šlovė, sunkus charakteris ir potraukis svaigalams jo nenugalės? Štai kur klausimas, į kurį tik Robertas žino atsakymą.

Kūrinio turinys

Vos tik pamatęs šio filmo anonsą supratau, jog tai bus labai išskirtinis žvilgsnis į Robbie’io Williamso biografiją. Ir ne vien dėl to, jog istorijos epicentre yra pavaizduota beždžionė, bet ir dėl miuziklo pavidalo. O taip, tai ne tik tikrais faktais paremta drama, bet ir itin solidų muzikinį pamatą turintis miuziklas, kuris vienu momentu pavirsta į tikrą emocionaliais siužetiniais sprendimais išryškintą spektaklį. Trumpai tariant – tai ne eilinis biografiniam žanrui atstovaujantis projektas, bet originalus žvilgsnis į ryškią asmenybę per labai gudriai suregztą istoriją nuo jaunystės iki ikoniško pasirodymo legendinėje „Royal Albert Hall“ koncertų salėje.

Kas liečia kūrybinį sprendimą pateikti viską iš beždžionės perspektyvos... Na, nes tikriausiai nemaža dalis žiūrovų, kurie nėra susipažinę su Robbie’iu Williamsu, tą sunkiai supras. Bet šiuo atveju viskas yra labai paprasta. Pats dainininkas ne vieną kartą buvo minėjęs įvairiuose interviu, jog jis visą gyvenimą jautėsi kaip beždžionė tiek per savo vidinę būseną, tiek ir per įvairius poelgius bei įvykius, ne vieną kartą pakeitusius jo gyvenimą. Ir filmo režisieriui pavyko visa tai perteikti iš metaforiškos perspektyvos. Todėl žiūrint šį filmą, reikia įsigilinti į iškeltas problemas, su kuriomis teko susidurti pagrindiniam veikėjui.

Temų juostoje irgi nemažai, bet stipriausiomis tampa dvi – priklausomybė svaigalams ir kova su ja bei šeimos svarba. Pastaroji tema yra ir vienu iš esminių siužeto draminių pagrindų, nes jis elementariai sugeba paliesti žiūrovą iš itin emocionalios perspektyvos. Nemeluosiu, teko keliose vietose braukti ašaras, o tai man dar labiau sustiprino bendrą poveikį. Visgi jeigu filmas sujaudina ir paliečia, jis mano akimis yra vykusiu, nes išgauti kokią nors stiprią emociją peržiūros metu nėra jau taip ir paprasta. Tad dramaturgija čia visiškai nešlubavo, o kaip tik, leido mėgautis rodomu reginiu nuo pradžios iki pat finalo.

Be žymaus dainininko, daug dėmesio filme gauna jo tėvas, mama, senelė, mylimoji ir aišku grupės Take That lyderis. Visi jie atsiskleidė ne ką prasčiau už patį dainos „Feel“ autorių, o ir jų pateikimas filme tam tikrose scenose irgi buvo originalus, nes juos išryškino pačios dainos.

Svarbu dar ir tai, jog tai yra labai teisingas žvilgsnis į itin chuliganiško žmogaus gyvenimą, be jokių pagražinimų ir noro parodyti jį iš geros, talentingos ir nepakartojamos pusės. Kai kurios scenos atrodo sunkiai dėl to purvo ir natūralumo paisymo visame kame. Filmas taip pat neprailgsta, nes žvalus siužeto išdėstymas, taiklūs britiški juokeliai ir netikėtai gerai atrodantys muzikiniai intarpai padarė savo darbą, kad žiūrovas iš kino salės išeitų patenkintas tuo, ką pamatė.

Tad iš manęs šįkart tiek. Tai tiesiog geras filmas, kuris turėtų padaryti gerą įspūdį ne tik aršiems Robbie’io Williamso gerbėjams, bet ir muzikinius filmus mėgstantiems žmonėms. Pats gal gavau dar daugiau gero laiko vien dėl to, jog 2024 metais sudalyvavau Take That koncerte ir mane užplūdo prisiminimai, o ir dar ruošiuosi šiemet 3 kartą pamatyti Robbie’į Williamsą Kaune. O po šio filmo peržiūros manau daugelis iš Jūsų irgi norės tą padaryti. Verta, tikrai verta!

Techninė juostos pusė

Vizualiai – tikras saldainis akims ir ausims. Scenografija, produkcijos dizainas, meninis apipavidalinimas – be priekaištų vien dėl tokio preciziško rodomo laikotarpio perteikimo. O kokie čia geri kostiumai, dekoracijos ir aišku grimas su specialiaisiais efektais.

Kameros darbas fantastiškas, nes kiekvienas muzikinis pasirodymas buvo apčiuoptas iš itin išvaizdžios pozicijos ir detaliai perteikiantis vyraujančias ekrane nuotaikas. Vaizdo montažas dinamiškas ir sklandus kiekvienai scenai, o garso montažas tiesiog sustiprino kiekvieną muzikinę sceną.

Ir aišku muzika... Ji be galo gera ir tuo pačiu itin svarbi visai šiai jautriai bei pamokančiai istorijai. Pradedant tokiais Take That hitais kaip „Relight My Fire“ ir „I Found Heaven“ bei užbaigiant Robbie’io Williamso geriausiomis dainomis „Angels“, „Rock DJ“, „Let Me Entertain You“, filmas akimirksniu įgauna savitą žavesį, kuris koreliuoja su nostalgijos jausmu. Aišku tiems, kas augo su mano paminėtomis dainomis.

Aktorių kolektyvinis darbas

Filme visi aktoriai atrodė organiškai. Pagrindinį vaidmenį atliko aišku pats Robbie’is Williamsas, kuris įgarsino save, bet už visus judesius ir emocijas atsakingas buvo Junno’as Daviesas. Jų tandemas pasiteisino ir mes tiesiog gavome įtikinamą reginį ekrane. Antrame plane filme pasirodė Steve’as Pembertonas, Alison Steadman, Kate Mulvany, Damonas Herrimanas, Jake’as Simmance’as ir Frazeris Hadfieldas.

Verdiktas

„Better Man: Robbie Williams istorija“ – originaliu būdu papasakota, purvo, juodo humoro, savikritikos ir natūralumo nestokojanti, ryškiais muzikiniais intarpais papuošta, daug gerų dainų pristačiusi bei stiprias socialines temas paliečianti biografinė drama, kurią neabejotinai galima laikyti kaip viena unikaliausių ir geriausių žanro atstovų.

O tuo pačiu, šis filmas leidžia iš dalies suvokti, kas yra tas Robbie’is Williamsas, kurį visi taip mėgsta, bet kurio gyvenimo detalės galėtų priversti pasibaisėti ne vieną daug ką gyvenime mačiusį žmogų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją