Bet ar šis naujas studijos „A24“ filmas be tikrų sinefilų gali pritraukti į kinus masinį žiūrovą, kuris gautų pramogą jo peržiūros metu? Štai, kur svarbiausias klausimas, į kurį nuoširdžiai pabandysiu Jums atsakyti.

Apie ką mes čia…

Emigrantė iš Kinijos, vardu Evelyn, vieną dieną keistu būdu suvokia, jog egzistuoja daug skirtingų visatų, kuriose ji gali būti visai kitokiu žmogumi. Ir nors tokios mintys jai neatrodo pakankamai adekvačios, viskas pasikeičia, kai moteris sužino apie artėjantį blogį, kuris gali sunaikinti pasaulį, kuriame ji gyvena. Ar jai pavyks sustabdyti pasaulio pabaigą? O gal visa tai tik iliuzija, kurią ji pati sugalvojo, norėdama nukreipti mintis nuo realių problemų? Netrukus tiesa išaiškės, o Evelyn gaus visus atsakymus į ją kamavusius klausimus.

Kūrinio turinys

Pačioje šios apžvalgos pradžioje paminėjau Jums labai menką studijos „A24“ filmų sąrašą, kuris turėtų įrodyti, kokia tai yra rimta kino kompanija ir kokiais kietais projektais ji gali pasigirti. Tad tie žmonės, kurie yra matę mano paminėtas juostas ir jos jiems paliko gerą įspūdį, beveik neabejoju, kad ir „Viskas iš karto ir visur“ susižiūrės su labai dideliu džiaugsmu.

Bet, kita vertus, snobiško ir sunkesnio kino vengiantys žmonės galimai peržiūros metu sutriks, nes tai yra vienas iš tokių filmų, kurio metu reikia ne tik įjungti smegenis, bet dar ir su itin dideliu susikaupimu stebėti kiekvieną juostoje rodomą epizodą. Tad lengvos pramogos čia nereikia tikėtis.

Ką galėčiau pasakyti apie siužetą? Žinote, daug ką, bet geriausiai einant į seansą apie jį nieko nežinoti, todėl pasistengsiu kaip įmanoma trumpiau ir glaudžiau pateikti esmę, kuri, mano nuomone, ir turėtų suvilioti Jus apsilankyti kine. Ir taip, kine, nes tai visiškai kino teatrams skirtas reginys, kuris užburia savo siužetiniais sprendimais ir netradiciniais pasakojimo vystymo metodais.

Ir didžiausiu šios naujos juostos pliusu tampa visiškas chaosas bei nežinomybė. Tai, aišku, leidžia transformuotis šiam filmui į nenuspėjamą, suktą bei gudriai sukaltą istoriją. Kitaip kalbant – tai šimtaprocentinis „proto dul***imo“ (angl. „mindfuck“) stiliaus projektas, po kurio pabaigos sunku atsikvėpti, nes norisi sudėlioti visus siužetinius momentus galvoje ir suvokti, kurioje vietoje filmo kūrėjai tave apgavo, o kurioje jiems tiesiog norėjosi pavedžioti už nosies sukeliant abejonę tam, kas vyksta ekrane.

Personažai juostoje puikūs. Vien ko verta pagrindinė veikėja Evelyn, kuri skirtingose visatų variacijose turėjo labai daug įvairių bei įdomių savo asmeninių versijų. Versijų, kurios sugebėjo suteikti jai puikius fizinius sugebėjimus, bet kartu ir intelektą, prisitaikant prie bet kokios ją supančios situacijos. O kur dar pagrindinis antagonistas bei antraplaniai veikėjai, kurie ne tik leido Evelyn patirti ryškią metamorfozę, bet kartu ir pasimėgauti jų buvimu ekrane. Kitaip kalbant – tiek Evelyn, tiek ir jai talkinantys veikėjai nestokojo charizmos ir buvo pakankamai įsimintini.

Veiksmo filme daug, bet ne ką mažiau čia svarbesnė buvo dar ir komedinė dalis, nes be jos šis filmas, mano kuklia nuomone, tikrai prarastų dalį savo žavesio. Tad ir pasižvalgyti į kietas muštynių scenas, kurios vienu momentu pavirsta į tikrą kovos menų baletą, ir gerai pasijuokti iš pakankamai taiklių bei kartais net susimąstyti priverčiančių juokelių, čia tikrai galima.

Ir pabaigai, išvengiant „spoilerių“, noriu pasakyti, kad tai yra protingas, gudrus ir labai originaliai atrodantis filmas su milžiniškomis siužetinėmis paslaptimis, kurias pats žiūrovas ir privalo atskleisti, o kartu, tai dar vienas studijos „A24“ genialumu pasižymintis projektas, kuris asmeniškai man be jokių abejonių tampa vienu iš svarbiausių 2022 metų filmų.

Techninė juostos pusė

Šis filmas, nors ir nepasižymi milžinišku biudžetu, tačiau jo techniniai sprendimai atrodo tiesiog fantastiškai. Vien už originaliai atrodantį ir be galo daug fantazijos turintį produkcijos dizainą galima šiam filmui skirti aukščiausią balą. Meninis apipavidalinimas su dekoracijomis, kostiumais, grimu, šukuosenomis ir tam tikrais specialiaisiais efektais paverčia šią juostą į itin smagiai atrodantį reginį, kuriam neįmanoma atsispirti.

O kokia muzika čia groja... Tai yra nepakartojama, nes filmo atmosfera įgauna tiek daug įvairiausių spalvų, jog sunku išvardinti, kokias emocijas kiekviena muzikinė kompozicija čia sukelia, nes jų ne viena, ir ne dvi.

Be abejo, kameros darbas, garso ir vaizdo montažas irgi tapo vienais iš svarbiausių šio filmo efektingumo įrankių, todėl dinamiškai pateiktas veiksmas ir puikiai sukalta istorija neleido nuobodžiauti nei vienai akimirkai.

Aktorių kolektyvinis darbas

Kino veteranė ir, galima sakyti, kovų filmų žvaigždė Michelle Yeoh išgyvena antrą jaunystę bei tikrą karjeros renesansą. Ir šioje juostoje ji tai įrodo, nes taip šauniai suvaidinti kelis personažus reikia turėti išties neeilinius gabumus. Jau nešnekant apie jos fizinį pasiruošimą Evelin vaidmeniui, kuriame matėsi visa aktorės patirtis vaidinant kovos menais papuoštuose kino projektuose.

Taip pat filme galima pamatyti šaunius personažus įkūnijančius Jamesą Hongą, Jamie Lee Curtis, Ke‘ą Huy‘ų Quaną, Stephanie Hsu ir kitus. Bet, kad ir kaip kiekvienas iš jų gerai atrodė ekrane ir tuo pačiu gerai vaidino, visgi visi komplimentai atitenka pagrindinei aktorei. Tiesiog bravo!

Verdiktas

„Viskas iš karto ir visur“ – genialus savo idėja, nenuspėjamas siužetiniais sprendimais, žvalus veiksmo scenomis, juokingas gerai pateiktu humoru ir priverčiantis pasukti galvą dėl paslėptų užuominų, naujasis kino studijos „A24“ projektas, kuris savo originalumu ne tik, kad pavergia, bet dar ir leidžia nuoširdžiai džiaugtis, kad tokio pobūdžio projektai išvis gali egzistuoti dabartinėje perdirbinių ir tęsinių kino eroje.

Filmo anonsas:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją