Tik yra vienas mažytis niuansas, kuris, mano nuomone, nėra itin pozityvus, kalbant apie 2024 m. pasirodžiusius kino projektus, – metai buvo nuobodūs. Nepamirškime, kad prieš metus turėjome jokio precedento neturintį reiškinį „Barbenheimeris“, kuris subūrė milijonus kino mylėtojų ir taip leido abiem filmams pasiekti norimų rezultatų. „Barbė“ užsidirbo stulbinančius pinigus, o „Openheimeris“ triumfavo „Oskarų“ apdovanojimų teikimo ceremonijoje. Nesakau, kad 2024 m. nebuvo nieko verto dėmesio, nes dar ir kaip buvo, bet, be „Kopa. Antra dalis“ ar „Deadpool ir Ernis“, nieko pernelyg ir nelaukiau, jei kalbame apie tuos didžiuosius kino teatrams skirtus reginius.

Be to, sakyčiau, kad šie metai buvo uždominuoti gerais ir intelektualiais siaubo trileriais – pradedant studijos „A24“ perliukais „Heretikas“, „MaXXXine“ ir baigiant kitos nepriklausomos studijos „NEON“ projektais „Sielų kolekcionierius“ ir „Gegutė“.

Išties smagu, kad rimtas ir festivalinis kinas neaplenkė ir Lietuvos kino teatrų, tad buvo galima įvertinti tokių grandų kaip Pedro Almodovaro, Yorgoso Lanthimoso, Luco Guadagnino, Paulo Sorrentino, Ridley’io Scotto ar Kevino Costnerio naujus darbus. O kur dar tokie milžiniški kino renginiai kaip Vilniaus tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“ ar Europos šalių kino forumas „Scanorama“.

Ir šia proga, kad šiais metais vien kino teatre pasižiūrėjau 199 naujus filmus (ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyse, kurias aplankiau), nusprendžiau sudaryti geriausių filmų sąrašą, neįtraukdamas platforminių naujienų. Užtat vietoje įprastų 10 geriausių filmų, TOP’as bus sudarytas iš 20 pavadinimų, kurie, mano nuomone, šiais metais neturėjo sau lygių. Tik nepamirškite, kad nemažai geriausių filmų kaip „Nosferatu“ ar „Maria“ į kino ekranus atkeliaus tik kitąmet.

GERIAUSIŲ 2024 M. KINE RODYTŲ FILMŲ TOP 20

„Kopa. Antra dalis“ (angl. „Dune. Part Two“), rež. Denis Villneuve

Stulbinančio vizualaus grožio, įspūdingų batalijų, nuostabios vaidybos ir epiškumo perpildytas kino reginys, kuris dar ir labai sklandžiai sugeba perteikti Franko Herberto parašytos knygos esmę. O už visai tai tenka dėkoti talentingam

režisieriui Denisui Villeneuve’ui, kurio milžiniška aistra, kūrybinis pasiaukojimas ir perfekcionizmu alsuojanti vizija leido šiai iš pirmo žvilgsnio neįmanomai ekranizacijai pavirsti ne į eilinį filmą, bet į tikrą kino meną.

Visa apžvalga čia:

„Substancija“ (angl. „The Substance“), rež. Coralie Fargeat

Genialiai pateikta, aktualiomis socialinėmis temomis papuošta ir šiurpinanti grožio kulto bei tikrojo Holivudo veido satyra, kuri dar sugeba stebinti makabriškais vizualiais sprendimais, intrigomis ir nenuspėjamumu. O stulbinanti Demi Moore ir Margaret Qualley vaidyba, estetika spinduliuojanti išorė ir siužetinis intensyvumas tampa papildomais šios unikalios juostos koziriais, dėl kurių jai verta skirti savo brangų laiką.

Visa apžvalga čia:

„Eretikas“ (angl. „Heretic“), rež. Scott Beck, Bryan Woods

Tikėjimo klausimą iškeliantis, šiurpą keliantis, nepatogiais siužetiniais sprendimais papuoštas, intriguojantis savo kitoniškumu naujas studijos „A24“ perliukas, kuris taip pat dovanoja įtampos nestokojantį ir ryškų aktoriaus Hugho Granto vaidybinį šou. Be abejonės, vienas geriausių 2024 m. kino projektų, kuriam verta skirti savo brangų laiką.

Visa apžvalga čia:

„Furioza: pašėlusio Makso saga“ (angl. „Furiosa: A Mad Max Saga“), rež. George Miller

Toks pats savo veiksmu įspūdingas, technine dalimi epiškas, brutalumo nestokojantis ir gvildenama istorija pašėlęs reginys, kaip ir 2015 m. pasirodęs George’o Millerio šedevras. Ir nors šis priešistore minėtam projektui tapęs filmas neturi tokio šviežumo jausmo, kuris pavertė originalą į vieną ryškiausių XXI amžiaus žanro atstovų, jis tampa tobulu serijos papildymu, kurį ateityje norėsis dar ne vieną kartą peržiūrėti.

Visa apžvalga čia:

„Sielų kolekcionierius“ (angl. „Longlegs“), rež. Oz Perkins

Šiurpą sukeliantis, nepatogus ir intrigą iki pat finalo sugebantis išlaikyti psichologinis siaubo trileris, kurio pagrindinės serijinio žudiko paieškų temos genialus pristatymas nenusileidžia patiems geriausiems tokio pobūdžio projektams. Vienareikšmiškai – vienas įsimintiniausių pastarųjų kelerių metų žanro atstovų ir vienas iškiliausių 2024 m. filmų, kurį būtina pamatyti.

Visa apžvalga čia:

„Už gretimų durų“ (angl. „The Room Next Door“), rež. Pedro Almodovar

Dar viena stipri, savo tema provokuojanti ir kartu peno apmąstymams suteikianti, nenuspėjamais siužetiniais vingiais intriguojanti, estetiškai pateikta ir stipria pagrindinių aktorių vaidyba papuošta nauja Pedro Almodovaro drama, kurią verta pamatyti kiekvienam save kino gurmanu laikančiam kino žiūrovui.

Visa apžvalga čia:

„Monkey Man“ (angl. „Monkey Man“), rež. Dev Patel

Stilingas savo vizualiais sprendimais, brutalus dėl rodomo turinio, negailestingai tiesmukiškas pateiktu siužetu ir tuo pačiu be galo įtraukiantis veiksmo prifarširuotas keršto temą gvildenantis reginys, kurio didžiausiu turtu tampa aktoriaus Devo Patelio pasirodymas sau nebūdingame amplua bei jo kaip režisieriaus debiutas pilametražiame kine.

Visa apžvalga čia:

„Svetimas: Romulas“ (angl. „Alien: Romulus“), rež. Fede Alvarez

Be jokių abejonių labiausiai prie pirmtako priartintas legendinės serijos filmas, kuris, be kietai ir tuo pačiu grakščiai atrodančių veiksmo epizodų, sugeba padovanoti žiūrovams šiurpą sukeliantį reginį. Taip pat tai yra vizualiai itin gražus ir estetiškumu persmelktas projektas, kurio visi techniniai niuansai suveikia pakankamai efektingai, kad žiūrovas seanso metu gautų ne tik gerą laiką, bet ir būtų pamalonintas įdomiais techniniais sprendimais.

Visa apžvalga čia:

„Laikas gyventi“ (angl. „We Live In Time“), rež. John Crowley

Šiltas, jautrus, gyvenimiškas ir prasmingas temas palietęs pasakojimas, kurio didžiausiais privalumais tampa aktorių Florence Pugh ir Andrew Garfieldo duetas, lengvai vystoma siužetinė linija, techniškas tvarkingumas bei stipri dramaturgija. Tuo pačiu tai filmas, kuris iš labai natūralios bei atitinkamai taiklios perspektyvos parodo sveikus dviejų suaugusių žmonių santykius, kas leidžia pavirsti į tam tikrą pavyzdį visiems, kurie būtent to ir siekia gyvenime.

Visa apžvalga čia:

„Varžovai“ (angl. „Challengers“), rež. Luca Guadagnino

Seksualus, įtraukiantis, romantika prisodrintas, įtikinamai suvaidintas ir sugebantis paliesti rimtas socialines temas naujas režisieriaus Luca’o Guadagnino kino projektas, kurio didžiausiu privalumu tampa provokuojantis siužetinis pamatas, tenisas ir ne ką mažiau provokuojanti nežinomybė.

Visa apžvalga čia:

„Deadpool ir Ernis“ (angl. „Deadpool & Wolverine“), rež. Shawn Levy

Puikiausiu būdu „Marvel“ kino visatą perkraunantis, nostalgiškas dėl kai kurių su „Iksmenais“ susijusių aspektų, brutaliai šmaikštus, energingas ir tiesiog vežantis dėl milžiniškos Hugho Jackmano ir Ryano Reynoldso charizmos komiksais paremtas filmas, kuris dar ir sugeba įžiebti viltį dėl nusiritusios po „Begalybės“ sagos triumfo serijos ateities.

Visa apžvalga čia:

„Pilietinis karas“ (angl. „Civil War“), rež. Alex Garland

Solidus tiek vizualiais sprendimais, tiek siužetine puse veiksmo kupinas distopinio pobūdžio trileris, kuris leidžia pasinerti į galimai netolimos ateities viziją ir tuo pačiu pasibaisėti tam tikromis temomis, kurias galima pritaikyti ir šių dienų aktualijomis. O puikus aktorių kolektyvas, įtampos kupinas siužetas ir ne ką mažiau efektingai atrodančios veiksmo prifarširuotos scenos neleis nuobodžiauti nei vieną akimirką stebint šį naują Alexo Garlando kino reginį.

Visa apžvalga čia:

„MaXXXine“ (angl. „MaXXXine“), rež. TI West

Spalvingas, įdomiai pornografinio ir holivudinio verslo užkulisius atidengiantis bei makabriškumo nestokojantis genialios Ti’aus Westo sukurtos trilogijos finalinis akordas, kurio didžiausiais privalumais tampa ne pati įtempta istorija, o jos vizuali forma ir aktorės Mia Goth fantastiškas pasirodymas pagrindiniame vaidmenyje.

Visa apžvalga čia:

„Kaskadininkas“ (angl. „The Fall Guy“), rež. David Leitch

Patraukliai triukšmingas, smagiai lengvas, gero veiksmo ir puikiai siužetą humoru pripildantis didelio biudžeto komiškas veiksmo kino reginys, kurio didžiausiais privalumais yra Davido Leitcho režisūra, aktoriaus Ryano Goslingo charizma ir vietoje nestovintis siužetas. Trumpai kalbant, idealus, vasariškas blokbasteris, kuriam neturėtų būti gaila skirti savo brangų laiką.

Visa apžvalga čia:

„Malonės rūšys“ (angl. „Kind of Kidness“), rež. Yorgos Lanthimos

Šiek tiek ištęstas ir kai kuriais momentais galintis sukelti nuobodulį, bet tuo pačiu drąsus, juodojo humoro pripildytas ir įdomiai aktualias socialines temas apčiuopęs naujasis Yorgoso Lanthimoso projektas. Antologijų ir keistų istorijų gerbėjams turėtų patikti, nors kartu tai tikrai ne pats geriausias šio penkiems „Oskarams“ nominuoto kino kūrėjo darbas.

Visa apžvalga čia:

„Išvirkščias pasaulis 2“ (angl. „Inside Out 2“), rež. Kelsey Mann

Visiškai nenusileidžiantis savo gilumu ir idėja „Oskarą“ pelniusiam 2015 m. pirmtakui animacinis studijos „Pixar“ filmas, kuris paliečia ne tik aktualias kiekvienam paaugliui temas, bet dar savo lengvu, nenuvalkiotu humoru ir žvaliais siužetiniais sprendimais sugeba prikaustyti prie kino ekrano, suteikdamas žiūrovui be galo smagią pramogą.

Visa apžvalga čia:

„Tylioji brolija“ (angl. „The Order“), rež. Justin Kurzel

Itin rimtą, aktualią ir tuo pačiu baisią temą apžvelgęs, įtampos dėl gerai nufilmuotų susišaudymų ir gaudynių nestokojantis, įtraukiantis savo siužetiniais vingiais ir gerais aktoriais galintis pasigirti kriminalinis tikrais įvykiais paremtas trileris, kuris be abejonės tampa vienu iš įdomesnių 2024 m. į kino ekranus atkeliavusių žanro atstovų.

Visa apžvalga čia:

„Nedžentelmeniško karo ministerija“ (angl. „The Ministry of Ungentlemanly Warfare“), rež. Guy Ritchie

Brutaliai žvalus, nutrūktgalviškai linksmas, karikatūriškai rodomiems įvykiams teisingas, puikiai charizmos nestokojančių aktorių suvaidintas ir firminius Guy’aus Ritchie’io filmams būdingus bruožus turintis karinis veiksmo trileris, kurio pamatu tapo žymi „Postmasterio operacija“.

Visa apžvalga čia:

„Beetlejuice Beetlejuice“ (angl. „Beetlejuice Beetlejuice“), rež. Tim Burton

Stebinančiai įdomus ir vizualiai patrauklus ikoniško 1988 m. Timo Burtono hito pratęsimas, kuris net tik sugeba sukelti nostalgijos jausmą originaliai juostai, bet tam tikrais aspektais ją pranokti dėl dar ryškesnių veikėjų bei juos įkūnijusių aktorių, kartais geriau pateikto juodojo humoro ir tiesiog ryškiau atrodančios išorės. O visa tai vainikuoja nenuobodžiai vystomas siužetas, kuris savo ruožtu dovanoja žiūrovams išties kokybišką pramogą kino salėje.

Visa apžvalga čia:

„Irklais per Atlantą“ (angl. „Paddling Through Atlanta“), rež. Aurimas Valujavičius

Įkvepiančios milžiniško pasiaukojimo, ištvermės ir ryžto pareikalavusios Aurimo Valujavičiaus kelionės per Atlanto vandenyną užkulisiai, kurie ne tik atskleidžia keliautoją kaip įdomią asmenybę, bet dar ir priverčia su nuostaba, pagarba bei pasididžiavimu stebėti šį jokio precedento neturėjusį Lietuvai ypatingą įvykį.

Visa apžvalga čia:

Toks mano šių metų filmų, kuriuos žiūrėjau kine, pasirinkimas, nors žinau, kad sąrašas pasikeis, kai bus parodyti „Oskarams“ skirti projektai, bet tas jau įvyks kitąmet.

Na, o netrukus skelbsiu šių metų geriausių serialų TOP 20, tad nepraleiskite!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)