Žinomą žurnalistę kine labiausiai domina „psichologinis siužeto vardiklis, filmavimo maniera, montažo variacijos, viską paverčiančios didžiuoju stebuklu, kuris užburia taip, kad pamiršti viską pasaulyje.“
Violetos Baublienės rekomenduojamų filmų sąrašas:
1. „Didis grožis“ – Paolo Sorrentino šedevras, tarsi atgaivinęs F. Felinio atmosferą ir kerintis dekadentiškomis nuotaikomis. Žiūrėjau gal tris kartus. Sluoksniuotas, efektingas, stilingas darbas, o kaip nufilmuotas! Sukelia geriausias tobulo itališko filmo asociacijas.
2. „Neliečiamieji“ – Erico Toledano ir Oliverio Nakache nerealiai reali gyvenimo drama. Sužavėjo komizmo ir beviltiškumo santykis. Filmo paveikumas garantuotas, nes juokas pro ašaras, ko gero, pati pagaviausia emocija. Be to, filme akivaizdu tai, kas mūsų gyvenime vargiai ar galėtų įvykti.
3. „Savų darbas“ – Charleso Fergusono dokumentika, kurios seanso metu atrodė, jog salėje niekas nekvėpuoja. Dievinu dokumentiką, o šioje buvo tobulai išnarpliotas moralinių vertybių krachas, atrodytų, kas gi čia nauja? Bet kai kelių žmonių godumas sukelia vieną iš didžiausių pasaulio finansų krizių, supranti, kad nėra nieko atsitiktinio. Filmą įgarsinęs Mattas Damonas buvo dar viena įtaigumo žymė.
4. „Meilė“ – Michaelo Hanekeso filmas, sudrebinęs tragizmu ir meilės tvarumu. Jean Louis Trintignant ir Emmanuelle Rivos duetas sukrečia, nors siužeto linija numanoma – gerai būti negali, tačiau finalas sudrebina. Iš tiesų viskas šiame darbe palieka neišdildomą įspūdį ir dar ilgai lieki toje istorijoje su amžina dėlione – kokią yra gyvenimo prasmė.
5. „Pasiklydę vertime“ – žavus Sophios Coppolos darbas, kuriame visa ko grožį sulošia Billo Murray ir Scarlett Johansson duetas. Siužeto formulė gana banali – jauna moteris ir brandus vyras. Tačiau klasikinio žmonių santykio vingiai tokie subtilūs, kad jų grakštumas įsirėžia ilgam.O dar ties stambūs planai, aktorių veidų mimika, kultūrinių skirtumų žaismė. Su malonumu žiūrėčiau ir dar kartą.
6. „Videokratija“ – Eriko Gandini dokumentika apie Silvio Berlusconio imperijos „perlus“. Kadangi esu TV žmogus, buvo labai smalsu pamatyti kaip veikia TV mašina, paklūstanti interesams. Didžiąja prasme interesai yra visur ir visada, skiriasi tik jų mastai. Tik tokius berluskoniškus mastus gana sunku ir įsivaizduoti.
7. „Sugarman“ – Maliko Bendjelloulo dokumentika apie muzikantą Rodriguezą. Mane absoliučiai pavergė drama, kurią išgyveno menininkas, kūręs fantastišką muziką, tačiau likęs už muzikos istorijos ribų. Graudu iki ašarų, nes Rodriguezo gyvenime ir po filmo viskas lieka kaip ir buvę, toje pat minoriškoje gaidoje. Bet muzika, kraštovaizdžiai ir operatoriaus darbas nuostabūs.
8. „Kelyje su „Dardžylingu“ – fantastiškai subtili Weso Andersono komedija, stilinga, elegantiška, šmaikšti, ironizuojanti.