Kadangi meilės vaizdavimas yra labai intymus procesas, kuriant šias scenas naudojamos įvairiausios slaptos technikos, taikomos gudrybės, kad žiūrovai būtų įtikinti, o aktoriai filmavimo metu nesijaustų nejaukiai, rašoma „Business Insider“ parengtame straipsnyje.
Sutartyse su aktoriais visada įtraukiami punktai apie nuogumo ir sekso scenų filmavimą – šie klausimai aptariami prieš pasirašant sutartį.
Jei ekrane matote nuogą aktorių ar aktorę, galite būti tikri, kad jis arba ji prieš filmavimąsi pasirašė teisinę sutartį, kurioje apibrėžtas nuogumo pobūdis ir filmavimosi apsinuoginus sąlygos.
Amerikos pramogų industrijos profesinė sąjunga SAG-AFTRA („Screen Actors Guild‐American Federation of Television and Radio Artists“) nurodo, kad prie sutarties dėl vaidmens, kuriame reikės apsinuoginti, iš dalies apsinuoginti ar suvaidinti sekso sceną, būtinai turi būti pridedamas priedas, apibrėžiantis nuogumą.
Šį dokumentą aptaria aktorius (-ė), jo (jos) atstovai ir filmavimo komanda. Į jį įtraukiamos sąlygos, ką aktorius (-ė) sutinka, ir ko nesutinka daryti prieš kameras. Nurodoma informacija apie konkrečią apsinuoginimo reikalaujančią sceną, kiek tiksliai reikės apsinuoginti, apibrėžiamos filmuotos medžiagos naudojimo ribos ir kitos detalės bei sąlygos, dėl kurių susitaria aktorius (-ė) ir prodiuseriai.
Nuogybes aptariančiame punkte dažnai smulkiai aprašoma, kokios konkrečiai kūno dalys bus rodomos, kiek nuogo kūno bus rodoma, ir kiek laiko filme bus rodoma kiekviena aptarta apnuoginta kūno dalis.
Nors aktorius (-ė) ir pasirašo sutartį su į ją įtrauktu nuogybių punktu, vis dėlto SAG-AFTRA pabrėžia ir abipusio sutikimo svarbą: „Atminkite, net jei ir pasirašėte nuogybių punktą, prieš scenos filmavimą jūs turite teisę apsigalvoti“.
Tačiau jei aktorius (-ė) filmuojasi ne profsąjungos filme, profsąjunga jo teisių neapsaugo. Todėl dauguma aktorių atsisako filmuotis tokių filmų sekso scenose.
Vieni režisuoja, kiti improvizuoja
Filmuojant juostą, visų pirma suplanuojamos scenos. Režisierius peržiūri visą scenarijų su aktoriais ir aptaria, ką kurios scenos metu reikėtų daryti ir sakyti, kaip ir kada judėti.
Sekso scenos ne išimtis. Kai kurie Holivudo režisieriai, kaip antai Davidas Fincheris („Dingusi“, „Kovos klubas“, „Septyni“) išskaido visą sekso sceną kadrais.
Duodamas interviu leidiniui „Out“, Neilas Patrickas Harrisas papasakojo apie savo vaidmenį filme „Dingusi“: „Mudu su Davidu turėjome surepetuoti sekso sceną sekundžių tikslumu – „Tada tu apžioji jo penį, tada jis padaro tokį kiekį judesių ir tada ejakuliacija.“ Tai buvo keista, nes mes techniškai išskaidėm visą sekso sceną. Jis norėjo, kad viskas vyktų techniškai, kad tiksliai žinotume, ką kada darome ir kokia tvarka.“
Tačiau kai kuriems režisieriams labiau patinka improvizuotos sekso scenos. Pavyzdžiui, Jeanas-Marcas Vallée („Dalaso klubas“, „Laukinė“, „Nekaltas melas“) mano, kad griežtas scenų planavimas sutrikdo natūralų meilės scenos ritmą.
Interviu „The New York Times“ paklaustas, ar jam labiau patinka sekso scenas suplanuoti iš anksto, ar leisti aktoriams improvizuoti, jis pasakė: „Šių scenų aš niekada smulkiai neplanuoju, tiesiog nurodau toną ar kryptį. Filmuojant tokią sceną dalyvauja kuo mažiau filmavimo komandos narių, apšvietimas sutvarkomas taip, kad galime judėti su kamera 360 laipsnių kampu – ir tada žiūrime, kur link viskas pakryps. Filme „Laukinė“ nebuvo suplanuota, kad tas vyrukas griebs Reese [Witherspoon] ir įsiskverbs į ją iš nugaros, taip tiesiog nutiko befilmuojant. O „Dalaso klube“ Matthew [McConaughey] vienoje scenoje ėmė mylėtis su dviem merginomis savo name ant ratų, stebint draugui – ir jis tiesiog pašėlo.“
Tai, ar aktorius (-ė) nori vaidinti sekso scenoje, kurioje improvizuojama, taip pat gali būti aptariama SAG-AFTRA priede dėl nuogybių.
Sekso scenose aktoriai filmuojasi prisidengę genitalijas
Ar kada stebėdami filmo veikėjus intymioje scenoje esate susimąstę, kiek iš tiesų jie buvo apsinuoginę filmavimo aikštelėje? Iš tiesų, aktorės ant intymių vietų dažniausiai būna užsiklijavusios specialius kūno spalvos pleistrus ar audinio atraižas, ir yra filmuojamos tokiu kampu, kad jų nesimatytų.
„Tai tarsi didelis tarpkojį dengiantis pleistras, iš šono neatrodo, kad su juo būtų labai patogu! – žurnalui „Glamour“ pasakė serialo „Sekso magistrai“ kūrėja Michelle Ashford.“
O kaip vyrai aktoriai prisidengia penį?
„Jie užsimauna kojinę. Nejuokauju. Ant penio išties užmaunama kojinė“, – paaiškino M. Ashford.
Tam tikras kūno dalis nuo kameros paslepia kūno spalvos apatiniai, maskuojanti priemonė, kuria ištepamas visas kūnas ir pan.
Filmuojant sueitį, aktorių genitalijos atskiriamos, pavyzdžiui, pagalvėmis, o siekiant sukurti sekso iliuziją, gali būti naudojami protezai.
Jei aktorius (-ė) nesutinka apsinuoginti prieš kameras, pasitelkiami dubleriai arba kompiuterinė grafika.
Į SAG-AFTRA priedą įtraukiamas aktoriaus (-ės) sprendimas dėl to, kiek nuogumo jis (ji) sutinka demonstruoti, ir kokiose sekso scenose sutinka/nesutinka filmuotis.
Jei filmuotis pakviečiamas (-a) aktorius (-ė), kuris (-i) dėl kažkokių priežasčių nesutinka apsinuoginti prieš kameras, o vaidmuo šito reikalauja, samdomi dubleriai. Kūno dubleriai į savo sutartį taip pat gali įtraukti punktą apie apsinuoginimą, kuriame išsamiai aptariama, kiek ir kaip jie sutinka apsinuoginti prieš kameras.
Vieną veikėją gali vaizduoti netgi keli dubleriai. Pavyzdžiui, Isla Fisher papasakojo „Entertainment Weekly“, kad filme „Slėpkit pamerges!“ sekso scenose jos veikėją vaizdavo nemažai dublerių: „Turėjau rankos dublerę scenoje po stalu, krūties dublerę scenoje „krūtis į veidą“, ir sėdmenų dublerę.“
Sudėtingiau, kai scenoje turi būti vienu metu matomas ir aktoriaus (-ės) veidas, ir nuogas kūnas. Tokiais atvejais nufilmavus aktorių (-ę) ir jo dublerį (-ę) pasitelkiama kompiuterinė grafika ir aktoriaus (-ės) veidas bei dublerio (-ės) kūnas sulipdomi į vieną vaizdą.
Toks metodas buvo pasitelktas garsiojoje „Sostų karų“ penktojo sezono paskutinėj serijoje, kai Lenos Headey vaidinama Cersei Lannister nuoga ėjo atgailos kelią. „Entertainment Weekly“ duomenimis, šioje scenoje nufilmuota ne L. Headey, bet jos kūno dublerės Rebeccos Van Cleave kūnas.
Kad aktoriams būtų lengviau atsipalaiduoti
Daugumos filmų ir serialų filmavimo aikštelėse dirba šimtai žmonių, o filmuojant intymias scenas paliekamas tik būtinasis personalas – absoliučiai minimalus skaičius žmonių, kurių reikia scenai nufilmuoti.
SAG-AFTRA nuogybę apibrėžiančiame punkte aktoriai gali reikalauti, kad intymi scena būtų filmuojama uždaroje filmavimo aikštelėje, taip pat gali įtraukti kitas ypatingas sąlygas, dėl kurių susitarė su prodiuseriais – pavyzdžiui, dėl tam tikros temperatūros užtikrinimo filmavimo metu arba reikalavimą, kad filmuojant intymią sceną ne pagrindiniai filmavimo komandos nariai nusisuktų.
Nemažai aktorių filmavimo aikštelėje stengiasi juokauti
Kartu su Dakota Johnson filmuodamasis filme „50 pilkų atspalvių“, Jamie Dornanas, kaip pats prisipažįsta, pasitelkė humorą – tam, kad visiems būtų jaukiau.
Apie tai aktorius papasakojo laidoje „The Graham Norton Show“: „Visada stengdavausi prajuokinti Dakotą, tad kartais, kai man reikėdavo suvaidinti orgazmą, aš skleisdavau fanfarų garsą.“
Dauguma prodiuserių ir režisierių supranta, kad žiūrovams gali būti nejauku žiūrėti sekso sceną. Todėl kai kurie režisieriai, pavyzdžiui, Adrianas Lyne‘as („Fatališkas potraukis“), stengiasi paskatinti humorą intymiose scenose, kad jos atrodytų natūralesnės, žiūrovai su jomis galėtų susitapatinti.
A. Lyne‘as pasakė „The New York Times“: „Visada stengiuosi sukurti situaciją, kurioje yra kelios galimybės. Visada maniau, kad impulsyvus, improvizuotas seksas yra smagiau nei skulptūriškas seksas miegamajame. Todėl „Fatališkame potraukyje“, scena, kai jie mylisi atsirėmę į kriauklę, gali būti interpretuojama su humoru, nes kriauklėje yra lėkščių ir puodelių. Jei scena vaizduojama pernelyg rimtai, jei nėra erdvės humorui, žiūrovai juoksis iš tavęs, nes jiems nejauku žiūrėti tokią sceną.“
Aktoriai nėra tokie susijaudinę, kaip atrodo ekrane
Žiūrovams, kurie stebi atvirą sekso sceną ekrane, sunku įsivaizduoti, kad filmuodamiesi joje aktoriai nebuvo tokie susijaudinę, kaip atrodo. Aktoriai yra profesionalai, dirbantys savo darbą, o įtikinamai suvaidinti sekso sceną nėra lengva – dažniausiai tai yra smulkiai suplanuota, nejauki ir beasmenė patirtis. Be to, filmavimo aikštelėje toli gražu nėra privatumo. Net „uždaroje“ aikštelėje sukiojasi ir filmavimą stebi šeši ar daugiau darbuotojų.
Aktoriai paprastai gauna konkrečius nurodymus, jie susikoncentruoja į kadruotę ir stengiasi kuo įtikinamiau suvaidinti, tad nebelieka kada ir kaip įsiaudrinti.
Vis dėlto, kaip sako Jeanas-Marcas Vallée, visi mes žmonės, todėl kartais tarp aktorių gali įsižiebti tikras, fizinis potraukis: „Filmavimo aikštelėje filmuodamas visas tas intymias scenas nė karto nesu matęs aktoriaus su erekcija, bet nesakau, kad nemačiau susijaudinusio vyro. Filmavimo aikštelėje viskas per daug techniška, nuasmeninta, bet visi mes žmonės, aktoriai taip pat, ir jie liečia vienas kitą nuogi.“
Be to, nors ir nedažnai, bet pasitaiko, kad intymios scenos filmuojamos pačioje filmavimo pradžioje, ir joje pagrindinius vaidmenis atliekantys aktoriai susitinka pirmą kartą.
Scenos dažniausiai filmuojamos ne chronologine tvarka – jos planuojamos pagal tai, kada atvyksta aktoriai, ar kokia filmavimo vieta tą dieną laisva ar užsakyta. Tai reiškia, kad teoriškai meilės scena gali būti filmuojama pačioje filmavimo pradžioje, kai partnerius vaidinantys aktoriai dar nėra užmezgę ryšio ar netgi nėra susipažinę.
Duodama interviu žurnalui „New York“, Jenna Fischer papasakojo, kad vestuvių nakties scena su Johnu C. Reilly buvo numatyta pačioje juostos „Sunkus kelias. Djui Kokso istorija“ filmavimo pradžioje. „Tą sceną planuota filmuoti trečią filmavimo dieną, tačiau aš nuėjau pas režisierių [Jake‘ą Kasdaną] ir paprašiau: „Manau, prieš šią sceną man reikėtų jį kiek geriau pažinti.“
Daugumai nejauku stebėti sekso sceną, kurioje nusifilmavo
Aktoriai taip pat yra žmonės. Dauguma prisipažįsta, kad prieš filmuojantis sekso scenose jaučiasi nejaukiai, abejoja savo kūno patrauklumu. Pavyzdžiui, apie tai prisipažino Allison Janney, seriale „Sekso magistrai“ suvaidinusi savo pirmojoje sekso scenoje.
Kalbėdama interviu „The New York Times“ apie šią patirtį, ji pasakė: „Aš esu iš tų aktorių, kurie niekada nenori žiūrėti filmuotos medžiagos, kurioje yra užfiksuoti. Todėl niekada jų ir nežiūriu, nes aš esu aršiausia savo pačios kritikė. Apsimesti prieš kameras, kad patiriu orgazmą, buvo sunkiausias dalykas mano gyvenime.“