Man buvo labai įdomu, ar įmanoma per tą patį laiką, per kurį vyks rytoj prasidėsianti kino šventė didžiausiuose Lietuvos miestuose, pamatyti dirbančiam ir asmeninį gyvenimą turinčiam žmogui tokį nemenką skaičių filmų. Įdomu buvo ir tai, kaip tokio pobūdžio filmai paveiks psichiką, nes dažniausiai festivalių metu yra rodomi slegiantys ir labai pretenzingi projektai, kuriais galima privesti ir iki beprotybės. Patikėkite, silpnų nervų ir labai jautriam žmogui pakaktų kelių šokiruojančių kino projektų, kad po to mėnesį jis naktimis negalėtų miegoti dėl susapnuotų košmarų.

Mano eksperimentas prasidėjo ketvirtadienį, kovo 1 dienos rytą ir baigėsi kovo 13 dieną vakare. Per 13 dienų įgyvendinau sau iškeltą užduotį – peržiūrėjau 50 pilnametražių festivalio filmų. O tai reiškia, kad dirbančiam ir daug įvairių veiklų turinčiam žmogui tai yra įmanoma.

Žinoma, jaučiau nuovargį, nes kiekvienas mano matytas filmas paveikė skirtingais būdais. Vienos juostos privertė šypsotis dėl taiklaus humoro ir ne ką mažiau lengvai vystomo veiksmo, kitos atvėrė mano jausmingąją pusę, suteikdamos graudinančių akimirkų iš šono stebint romantines dramas, o trečios kėlė pyktį dėl žiauriai pateiktos ir tuo pačiu tikroviškai atrodančios realybės, kuri, deja, supa mus kiekvieną dieną.

Todėl galiu pasakyti, jog kiekviename filme atradau kažką įdomaus, savito ir kažką man, kaip kino mylėtojui, naujo. Ir nors keli filmai mane labai sutrikdė, mano psichika nebuvo pažeista taip, kad po šitų filmų pradėčiau nekęsti pasaulio, bet kartu buvau priverstas į savo gyvenimą žiūrėti per visiškai kitokią prizmę.

Šių metų repertuaras taip pat labai nudžiugino. Čia netrūko ir žinomų kino kūrėjų darbų, filmų iš įvairiausių pasaulio regionų ir juostų, kurios tapo tikrais atradimais. Šiais metais įvairaus amžiaus žiūrovai tikrai turės puikią progą rasti sau artimus filmus.

Šiame tekste aš pasidalinsiu labai trumpomis įžvalgomis apie kiekvieną iš 50 matytų filmų, o platesnę nuomonę apie savo asmeninį TOP 10 paskelbsiu ateinantį savaitgalį, kai „Kino pavasaris" bus jau įpusėjęs Lietuvos kino teatruose.

Visi mano pamatyti filmai pagal penkias šiais metais pristatytas „Kino pavasario" programas atrodo taip:

Europos debiutų konkursas

1. „Čarlstonas" (angl. „Charleston"), Rumunija – filmas apie neviltį ir savęs praradimą, ydas ir pasirinkimus, draugystę ir gyvenimo klaidas, kurias žmonės daro nepagalvodami apie kitus. Šiek tiek nuobodus, bet artėjant pabaigai įtraukiantis; - 6,5/10

2. „Ankštumas" (angl. „Closeness"), Rusija – stipri drama apie merginą iš geros šeimos, kuri visais įmanomais būdais bando maištauti ir gyventi visiškai kitaip nei jos šeima. Dėl to šis filmas, jos pasirinkimų dėka, šokiruoja ir apnuogina labai daug svarbių tiesų, susijusių su religija ir šeimos vertybėmis; - 7,5/10

3. „Laukiniai berniukai" (angl. „The Wild Boys"), Prancūzija – įsimintinas režisieriaus Pertrando Mandico eksperimentas, kuris savo energija ir žvaliai papasakotomis mintimis įtraukia į rodomą pasaulį bei nepaleidžia iki pat pabaigos; - 8/10

4. „Sugrįžimas" (angl. „The Return"), Danija – aktuali emigrantų ir skirtingų kultūrų žmonių kasdienybė atsiduriant šalyje, su kuria neturi nieko bendro. Tai kartu ir pamokantis filmas apie tai, kaip reikia išlaikyti ribą tarp buvimo savimi ir prisitaikymo prie kitokio gyvenimo ritmo; - 7/10

5.Tyli naktis" (angl. „Silent Night"), Lenkija – komiška ir labai artima mums, Lietuvos gyventojams, juosta apie vieną paprastą šeimą ir ją supančias paslaptis. Tai taip pat ir filmas, kurio vienoje patalpoje vystomas veiksmas išlaiko įtampą, suteikdamas peržiūrai intrigos; - 9/10

6. „Taksimo pokeris" (angl. „Taksim Hold'em"), Turkija – azartiškai absurdiškas ir labai taiklus dilemos temą gvildenantis filmas, kuriame pagrindinis herojus iki filmo pabaigos privalo apsispręsti dėl vieno svarbaus dalyko. Tai paperka, nes iki filmo pabaigos nežinai, kaip jis pasielgs ir kaip jo poelgis atsilieps tolimesniam gyvenimui; - 6,5/10

7. „Žiemos broliai" (angl. „Winter Brothers"), Danija – įdomiai papasakota drama apie dviejų brolių santykius, tarpusavio nesutarimus ir bendrą meilę, kuri gali sunaikinti viską, ką jie pasiekė per tiek metų. Filmas turi pakankamai taiklų moralą, kuris pabaigoje išryškėja; - 7,5/10

8. „Virš galimybių ribos" (angl. „Over the Limit"), Lenkija – sportinė ir pernelyg drąsiais sprendimais įkvepianti drama, kurios tikslas yra pateikti gyvai atrodančius ir atvirus sportininkų gyvenimo užkulisius. Filmas žavi savo režisūriniais sprendimais ir puikia pagrindinės aktorės vaidyba; - 8/10

9. „Laiminga žiema" (angl. „Happy Winter"), Italija – kas gali būti gražiau už atostogas Italijoje? Tai filmas būtent apie tą idilišką ir nuoširdžiai atrodančią itališką kasdienybę. Gražus ir spalvingas kūrinys, kuris privers dar labiau laukti vasaros; - 7/10

10. „Baugi mama" (angl. „Scary Mother"), Gruzija – rimtas ir šiek tiek nuobodus filmas, kuris atskleidžia tam tikras tiesas apie gruzinų požiūrį į šeimą ir moters vietą šeimoje. Kartu tai filmas apie savo svajonės siekimą nepaisant amžiaus ir visokių trikdžių, kurie gali pasipainioti po kojomis net ir pačiam stipriausiam žmogui; - 6/10

Kritikų pasirinkimas

1. „Aritmija" (angl. „Arrhythmia"), Rusija – pernelyg tikroviškas ir žiaurus filmas apie paramedikus ir jų požiūrį į sergančius žmones, kuriems jie yra tik našta, už kurią mokami pinigai. Šis nemalonus ir atgrasantis filmas man tapo geriausiu 2017 metų rusų filmu, kurį teko matyti; - 9/10

2. „Dievo kraštas" (angl. „God's Own Country"), Jungtinė Karalystė – filmas apie netradicinę meilę bei žmogaus norą pasikeisti dėl pernelyg dažno alkoholio vartojimo ir sielvarto skandinimo su atsitiktiniais meilužiais artėjant prie bedugnės krašto. Šiame filme galime pamatyti, kaip atrodo moralė ir kur yra jos ribos. O tai tikrai įtraukia į visiškai pilką jaunojo žmogaus gyvenimo etapą; - 7,5/10

3. „Terapija" (angl. „The Work"), JAV – psichologinis ir pernelyg atviras filmas, po kurio peržiūros buvo labai sunku atsitokėti. Tik stiprių nervų žiūrovams, kurie nebijo susipažinti su kalinių gyvenimu ir jų nemalonia praeitimi; 8/10

4. „Sūnaus globa" (angl. „Custody"), Prancūzija – drama, kuri labai primena geriausias kovos dėl vaikų globos temos juostas. Šaltas ir teisingas, tikras ir artimas, nemalonus, bet įtraukiantis. Filmas yra vertas kiekvienos jam skirtos minutės; - 9,5/10

5. „Nuostabi šalis" (angl. „Sweet Country"), Australija – tikrų tikriausias vesternas, kuris žavi savo atvirumu ir tiksliai atkurtu laikotarpiu. Pabrėžiamas ir Australijos grožis, todėl šią juostą žiūrėti yra dar smagiau; - 7,5/10

6. „Hana" (angl. „Hannah"), Italija – įspūdį paliko nuostabi aktorės Charlotte Rampling vaidyba, kuri ir ištempia šį pretenzingą ir labai lėto tempo filmą; - 5,5/10

7. „Gyvenimas ir nieko daugiau" (angl. „Life & Nothing More"), Ispanija – ši puiki socialinio pobūdžio drama, kurioje pateikiamos visos žiaurios tiesios, susijusios su gyvenimu gatvėje ir pritapimu prie civilizuotos visuomenės, priverčia pakraupti. Filmas yra be galo natūralus, todėl jį yra dar maloniau žiūrėti; - 8/10

8. „Fokstrotas" (angl. „Foxtrot"), Izraelis – žiauri drama apie netektį ir tai, kaip reikia vertinti kiekvieną akimirką su savo mylimais žmonėmis, kuriuos gali labai greitai prarasti; - 7,5/10

9. „Palaimintieji" (angl. „The Blessed"), Prancūzija – juosta apie dvi skirtingas ir gyvenimo kryžkelėse atsidūrusias žmonių kartas, kurie per trumpą laiką suvokia gyvenimo prasmę; - 7/10

10. „Pavyzdingas elgesys" (angl. „Good Manners"), Brazilija – tikras žanrų kokteilis, kuris paperka režisierių sprendimais šokiruoti ir kartu stebinti žiūrovą. Tai išties įdomus ir neeilinis projektas, praplečiantis visas įmanomas fantazijos ribas; - 8/10

Festivalių favoritai

1. „120 dūžių per minutę" (angl. „BPM"), Prancūzija – neužkabinantis, nors turintis labai aiškią žinutę apie aktyvistų gyvenimą ir jų pastangas įgyvendinant savo užsibrėžtus siekius. Jei ne geras kameros darbas, filmas prarastų bet kokį kontaktą su žiūrovu; - 5/10

2. „Meilės širdis" (angl. „A Heart of Love"), Lenkija – jautriai jausminga ir atvira meilės istorija apie du artimus žmones, kurių gyvenimas nebuvo rožėmis klotas, tačiau buvo ryškus ir spalvingas; - 7,5/10

3. „Floridos Projektas" (angl. „The Florida Project"), JAV – lengvą toną turinti socialinė drama, kurioje nagrinėjamas vaikų auklėjimas ir požiūris į jaunas mamas, kurios neatitinka visuomenės nustatytų normų. Vaidyba, operatoriaus darbas ir muzika čia irgi turi svorio, dėl ko šis filmas tampa toks malonus ir šiltas; - 8,5/10

4. „Silvana" (angl. „Silvana"), Švedija – muzikalus ir biografinis filmas apie lietuvių kilmės reperę ir aktyvistę iš Švedijos. Po šio filmo pradėjau sekti jos kūrybą, nes tai išties dėmesio verta artistė; - 8/10

5. „Kapitonas" (angl. „The Captain"), Vokietija – filmas, kuris padaro labai didelį įspūdį jau nuo pat pirmų akimirkų. Tai žiaurus ir kartu brutalus projektas, kuriame visu gražumu išryškinamas nacių nužmogėjimas pralaimint Antrąjį pasaulinį karą; - 8,5/10

6. „Lenktynininkė ir gangsteris" (angl. „Racer and the Jailbird"), Belgija – netipinės meilės istorija, kurioje nusikaltėlis ir turtinga labai pavojingos sporto šakos sportininkė leidžiasi į jų gyvenimo nuotykį. Be galo smagu visa tai stebėti. Vienas iš geresnių praėjusių metų filmų, kurį atradau tik festivalio dėka; - 8/10

7. „Dovlatovas" (angl. „Dovlatov"), Rusija – lėto tempo filmas, kuris žiūrisi gana paprastai, bet kartu įdomiai ir informatyviai. Idiliška buitis, geri dialogai, puikūs aktoriai ir tikrovės jausmas. O ko daugiau reikia gerai biografinei dramai?; - 8/10

8. „Lyčių kova" (angl. „Battle of the Sexes"), JAV – pozityvi, šiek tiek juokinga ir labai šviesi sportinė drama apie vieną ryškiausių įvykių teniso istorijoje. Tai filmas, kurį gali žiūrėti tiek pramoginio kino gerbėjas, tiek snobiško kino mylėtojas. Visi gaus pasitenkinimą; - 8,5/10

9. „Šventa vieta" (angl. „The Place"), Italija – paslaptingas filmas, kuris sugeba patikti dėl itin įdomiai vystomo siužeto ir neaiškios pabaigos, kuri nustebins daugelį šiame filme apsilankiusių žiūrovų; - 7,5/10

10. „Kaniba" (angl. „Caniba"), JAV – gąsdinantis ir nemalonus filmas apie kanibalizmą. Geriau jau šio filmo nebūtų mano sąraše, nes po peržiūros dar ilgai negalėjau išmesti iš galvos tam tikrų filme pamatytų vaizdų; - 4/10

Metų atradimai

1. „Ką žmonės pasakys" (angl. „What Will People Say"), Norvegija – tai filmas apie atvirą žvilgsnį į dvi skirtingas kultūras – norvegų ir pakistaniečių – per vienos paauglės prizmę. Filmas atskleidžia šių kultūrų skirtumus ir leidžia pamatyti, kokios būna pasekmės, kai gyveni tik sau, bet ne aplinkiniams; - 8/10

2. „Meilužiai iš Ferentari" (angl. „Soldiers. A Story from Ferentari"), Rumunija – kontraversiškas ir pernelyg atviras filmas, kuris atskleidžia Rumunijos žmonių požiūrį į netradicinės orientacijos šeimą. Tokie filmai yra puikus įrodymas, jog pasaulis žengia į priekį, o žmonės nebijo savęs priimti net ir pačiuose nepalankiausiose kraštuose; - 7,5/10

3. „Dingimas" (angl. „Disappearance"), Iranas – mįslinga bei kartu savo žinute stipri drama apie šeimos tradicijų nepaisymą ir asmeninę laimę išsižadant savų principų, kurie tampa tik našta kiekvienam jausmais gyvenančiam žmogui; - 7,5/10

4. „Dabar tai jau padėk man, Dievuli!" (angl. „So Help Me God"), Prancūzija – realistiška ir puikiai nufilmuota gyvenimiška satyra, kuri prajuokina ir neleidžia atsikvėpti nė akimirkai. Tai vienas smagiausių šio festivalio filmų, suteikiančių pozityvios energijos; - 8/10

5. „Bokštas. Šviesi diena" (angl. „Tower. A Bright Day"), Lenkija – gražiai nufilmuotas ir labai didelio susikaupimo reikalaujantis filmas, kuris atskleidžia pačias niekingiausias artimųjų žmonių paslaptis. Tai sunki, bet ir jautri juosta, kuri sukels nemažai apmąstymų; - 7,5/10

6. „Vienintelis vaikas" (angl. „Last Child"), Pietų Korėja – vienas stipriausių filmų patyčių tema, kurį teko matyti per daugelį „Kino pavasario" gyvavimo metų. Jautrus, realistiškas ir labai žemiškas filmas, leidžiantis suvokti visas baisybes, kurios slepiasi po žiauriu kai kurių žmonių elgesiu - 8,5/10

7. „Zombiliškės" („Zombillenium"), Prancūzija –Timo Burtono filmų ir studijos „Sony" animacinės trilogijos „Monstrų viešbutis" bruožus turintis prancūzų kūrėjų darbas užburia savo maloniai vystoma istorija ir itin atviru monstrų pasauliu, kuris sužavės tiek didelį, tiek mažą kino lankytoją; - 8/10

8. „Jūsų Vincentas" (angl. „Loving Vincent"), Lenkija – meninis ir nuoširdus filmas, sukuriantis labai aiškų požiūrį į paskutines žymiojo dailininko Vincento Van Gogho dienas. Šis filmas yra išskirtinis dar ir dėl to, jog tai pirmasis kino istorijoje filmas, kurį nutapė 125 dailininkai iš viso pasaulio; - 10/10

9. „Mutafukaz" (angl. „Mutafukaz"), Prancūzija – netipinis animacinis filmukas, primenantis populiarųjį kompiuterinį žaidimą „GTA: San Andreas". Žiaurus, negailestingai daug riebių žodžių turintis ir įtampos veiksmo scenose nestokojantis animacinis darbas, kurį privaloma pamatyti kiekvienam save gerbiančiam „geimeriui"; - 9/10

10. „Nužudyti Chesusą" (angl. „Killing Jesus"), Kolumbija – paprastas kaip dvi kapeikos, bet gerai nušlifuotas kaip gražiausias deimantas. Būtent taip apibūdinčiau šį realistišką projektą apie neteisybę ir gyvenimo sunkumus; - 8/10

Meistrai

1. „Lumiere" (angl. „Lumiere"), Prancūzija – tikrų tikriausias filmas kino mylėtojams, kuriems nesvetimas kino pionierių pasaulis ir ypatingi darbai, prisidėję prie kino vystymosi; - 8/10

2. „Anos karas" (angl. „Anna's War"), Rusija – stulbinantis ir labai žiaurus požiūris į karą iš vaiko perspektyvos. Filmas ne vieną kartą sugeba nustebinti ir įbauginti, dėl to jį žiūrėti yra vienas didelis malonumas; - 8,5/10

3. „Manasis Godard'as" (angl. „Redoubtable"), Prancūzija – įdomus ir tikrais faktais paremtas pasakojimas apie itin sunkų vieno iš pačių svarbiausių prancūzų Naujos bangos režisierių Jeano Luco Godardo gyvenimo laikotarpį. Nuostabi techninė pusė, geras scenarijus, puiki Michelio Hazanavičiaus režisūra ir įtikinanti Louiso Garrelio vaidyba priduoda šiai istorijai išskirtinį toną; - 9/10

3. „Vadink mane savo vardu" (angl. „Call Me By Your Name"), Italija – vasara alsuojantis ir itin poetiškas požiūris į dviejų jaunų vyrų jausmus, tikrą draugystę ir juos užklupusią aistrą, kuri perauga į kai ką gražaus ir nežemiško. Techniniai filmo aspektai labai džiugina akis, kaip ir aktorių vaidyba, kuri tampa vienu iš nuostabiausių akcentų visame filme; - 9,5/10

4. „Veidas" (angl. „Mug"), Lenkija – teisingas požiūris į žmones, dėvinčius kaukes ir slepiančius savo tikrus veidus. Ir nors filmas užtęstas ir kartais varginančiai pateikiamas, vis dėlto leidžia patirti kelis svarbius jausmus – neapykantą ir baimę; - 6/10

5. „Į vakarus nuo Jordano upės" (angl. „West of the Jordan River"), Izraelis – daug tiesos apie Izraelio ir Palestinos karo pasekmes turintis pasakojimas, kuris priverčia suvokti kraupią realybę dėl šių šalių ateities; - 7,5/10

6. „Įniršio pabaiga" („Outrage Coda"), Japonija – finalinė ir pati žiauriausia kultinio japonų aktoriaus ir režisieriaus Takeshi Kitano trilogijos apie jakudzas dalis. Kraujas čia liejasi laisvai, kieti vyrai demonstruoja savo kietumą įvairiais paprasto žmogaus protų nesuvokiamais veiksmais, o įtraukianti istorija priartina prie labai paslaptingo ir neeilinio kriminalinio pasaulio subtilybių; - 8,5/10

7. „Žmogus, erdvė, laikas ir žmogus" (angl. „Human, Space, Time and Human"), Pietų Korėja – Kim Ki Dukas ir daugiau nieko nereikia sakyti. Tai nėra geriausias jo darbas, bet tikrai vienas keisčiausių jo sukurtų filmų; - 7,5/10

8. „Napalmas" (angl. „Napalm"), Prancūzija – kasdienybė ir žiauri Šiaurės Korėjos tikrovė šiame filme leidžia suprasti pernelyg aiškią šios šalies žmonių vergovės doktriną. Filmas tuo ir yra įdomus, jog jo dėka galime pamatyti bjaurią autoritarinę politinę jėgą, ribojančią žmogaus laisvę ir pasirinkimus; - 7/10

9. „Izabelė ir jos vyrai" (angl. „Let the Sunshine In"), Prancūzija – feministinis ir labai žavingas filmas apie meilę, atsidavimą, seksą ir aistrą. Vaidybą taip pat vertinu puikiai dėl pakankamai atviro ir subtilaus aktorės Juliette Binoche pasirodymo; - 8/10

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)