„Krantinės arka“, kaip ir kitos dvi skulptūros, buvo sukurtos programai „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009” (VEKS), finansuojant Kultūros ministerijai.

VEKS atstovų teigimu, skulptorių darbus gerai įvertino tarptautinė ekspertų komisija bei Lietuvos architektūros ir meno žinovai.

„Pasijutau visiškai neveiksnus intelektu ir išsilavinimu. Reiškia, vieni genijai sukūrė, kiti genijai recenzavo, treti - talentingi ir genialūs - pristatė nemokšom politikams, o žioplių minia turi žavėtis? Aš sukviesiu žmones ir mes plaktukais jį mėginsime griauti, šitą vamzdį!”, - savivaldybės kolegijos posėdyje yra pareiškęs tarybos narys „tvarkietis“ Gediminas Rudžionis.

„Tokiomis skulptūromis galime paskelbti ir daugiau vamzdžių – mieste jų netrūksta ir man jie yra gražūs. Bet aš žinau, kad dauguma žmonių su manimi nesutiks. Žmonės tai įvertins tiesiog kaip kanalizacijos vamzdį, kuriuo teka šūdai. O kažkas dar eis ir plaktuku daužyti. Ar tikrai mums to reikia?“, - tame pačiame posėdyje klausė dabar jau Seimo narys konservatorius Kęstutis Masiulis.

2008-metų pradžioje VEKS paskelbtą meno kūrinių viešosiose erdvėse sukūrimo konkursą laimėjo V. Urbanavičiaus, Roberto Antinio ir Mindaugo Navako projektai. M. Navako skulptūra „Dviaukšts“ prie Baltojo tilto pastatyta prieš porą savaičių. Baigiama montuoti ir R. Antinio skulptūra „Puskalnis“ prie Geležinio vilko tilto.

VEKS atstovų teigimu, prie upės statomos skulptūros kviečia atidžiau pažvelgti į Neries krantinę ne tik kaip poilsio, bet ir kultūros zoną.

„V. Urbanavičiaus skulptūra iš tolo primena į paviršių iškilusią architektūrinę – komunikacinę konstrukciją. Tokia „vamzdžių“ estetika arba funkcionalių elementų iškėlimas į pastato paviršių yra būdingas postmodernios architektūros bruožas. Vienas pavyzdžių – Pompidou centras Paryžiuje. Urbanavičiaus „Krantinės arka“ atkartoja Neries krantinės formą ir kontrasto būdu išryškina Karaliaus Mindaugo tilto konstrukciją.

„Krantinės arka“ sumontuota iš dujų vamzdžių – tai šiuolaikiškas energetiniais tinklais susaistyto pasaulio komentaras. 2008 m. Venecijos architektūros bienalėje estų menininkai dujų vamzdžiu sujungė Rusijos ir Vokietijos paviljonus. V. Urbanavičius savo skulptūros projektą sukūrė anksčiau ir akcentavo ne politinius, o estetinius ir socialinius aspektus. Tai skulptūra, kviečianti diskutuoti apie meno viešojoje erdvėje paskirtį ir tikslus, aktyviai reikšti savo nuomonę“, - teigiama VEKS pranešime.

Skulptūros Neries krantinėje stovės visus kultūros sostinės metus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)