Savo poziciją politikas išdėstė asmeninio socialinio tinklo paskyroje.
„Per švelnu būtų teigti, kad Palangos bendruomenę supurtęs naujausias vienos jaunimo grupės dainos klipas mane nemaloniai nustebino, o Palanga bei mūsų bažnyčia nuskambėjo ir tebeskamba tikrai labai keistame, ir tuo pačiu, sakyčiau, skandalingame kontekste. Ir aiškėja, kad ne tik klipo turinys, bet ir jo atsiradimo aplinkybės yra ganėtinai skandalingos.
Tikrai nesu prieš jaunimo saviraišką, norą kiek paprovokuoti ar išsiskirti iš daugumos, tačiau šįkart klipo kūrėjai ir grupės nariai peržengė įžūlumo ribas, demonstruodami nepagarbą tam, kas didžiajai daliai žmonių yra šventa – Dievo namams.
Net tik per didžiąsias šventes ateinančiam į bažnyčią žmogui, pamačius Palangos bažnyčioje nufilmuotą dainos vaizdo klipą, į galvą ateiną žodis – šventvagystė!
Klipe pamatytas vaizdas Palangos bendruomenę tiesiog šokiravo. Suprantu, kad turime ugdyti mąstančią visuomenę, ir saviraiškos laisvė turi būti palaikoma bei skatinama, taip pat akivaizdu, kad saviraiškos laisvės ribos yra didelės, tačiau vis dėlto tos ribos egzistuoja.
Leisdami reikštis savo kartais abejotinam kūrybingumui, pirmiausia turime įvertinti, ar neužgausime kitų žmonių jausmų, ar nenusivalysime kojų į tai, kas daugumai yra šventa. O gal tokiu skandalingu būdu grupė siekė tiesiog pigiai išgarsėti?
Palanga yra modernus Europos kurortas, kuris pasižymi inovacijomis, veržlumu ir atvirumu visiems žmonėms. Kiekvienas Palangoje ras savo poilsiui, kultūrinei saviraiškai vietą ir erdvę. Tačiau mes turime istorinių ar dvasinių erdvių, kurios negali būti naudojamos pažeidžiant žmonių jausmus, istorinę atmintį mūsų troškimą tai perduoti ateinančioms kartoms.
Postmodernizmo meno saviraiškos tendencijos dažnai pasitelkia neįprastas vietas ar saviraiškos būdus. Tačiau bažnyčia, kad ir kokios konfesinės bendruomenės bebūtų, negali būti naudojama tam tikriems įvykiams. Tai – sakraliausia erdvė, kurioje paliekame savo skausmus, savo viltis, susitinkam su savuoju vidiniu aš.
Ši situacija, kelią rūpestį. Galbūt jaunimas manė darantis ypatingą kultūrinį performansą, galbūt klebonui nepaaiškino visko? Palangos klebonas teigė, kad, nors jis ir davė grupei leidimą filmuoti bažnyčioje, bet būtent toks filmavimo turinys suderintas nebuvo, ir apie tai nekalbėta. Kaip paaiškėjo išvydus rezultatą – naujausią grupės klipą – be reikalo. Todėl akivaizdu – privalu kur kas griežčiau kontroliuoti visų filmavimų Dievo namuose turinį. Nes, matome, pasitikėti vien filmuotojų sąmoningumu ir supratingumu yra per daug rizikinga.
Nenoriu nieko smerkti dėl šios situacijos, bet esu įsitikinęs, kad ateityje atsakingi asmenys turėtų labai rimtai įvertinti galimas pasekmes. Puikiai suprantu, kad 21 amžiaus tendencijos – laisvė, o ne ribojimai, ir kad į viską reikia žiūrėti liberaliau. Tačiau bažnyčia yra sakralinė vieta, čia žmonės būna tyloje, mintyse su Dievu, čia – Viešpaties namai. Todėl tokie dalykai ateityje nebegali kartotis“, – skelbė miesto meras.
Delfi primena, kad, parapijiečių teigimu, muzikantai pasinaudojo gerumu, pateko į Dievo namus ir ten surengė nederamą šou, kurio su Bažnyčia nederino.
Vaizdo klipe matomos seksualiais drabužiais apsirengusios merginos, padėklai su „žole“, jos rūkymas, girdimi keiksmažodžiai. Negana to, muzikantai bažnyčioje, panašu, jautėsi itin laisvai: atkartojo „Paskutinę vakarienę“, įsmuko į klausyklą, laipiojo ant altoriaus ar kitų patalpos vietų.
Delfi kreipėsi į Palangos Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų parapijos atstovus, kurie neslėpė nusivylimo, pasitikėję jaunimu.
„Internetinėje erdvėje pasirodė kontroversiško turinio vaizdo klipas, kuriame veiksmas vyksta mūsų miesto bažnyčioje. Ne tik mūsų bendruomenės nariai, bet ir kitų miestų tikintieji pasijuto nuvilti ir įskaudinti pamatę, kad maldos bei susikaupimo vieta buvo panaudota šventovės sakralumui nederamame kontekste.
Turime pastebėti, kad šio vaizdo klipo autoriai pasielgė negarbingai, nes prieš gaudami geranorišką sutikimą filmuoti mūsų bažnyčioje, užtikrino atsakingus asmenis, kad filmavimo metu bus išlaikyta derama pagarba šventovės erdvei. Deja, tai nebuvo padaryta. Nei parapijos klebonas, nei jo atstovai su klipo scenarijumi, turiniu ir galutiniu rezultatu nebuvo supažindinti.
Meldžiame, kad Viešpats atleistų visiems šio incidento dalyviams. Tegul klaidos tampa proga taisytis“, – skelbiama parapijos komentare.
Delfi susisiekus su grupės FSG nariu R. Daškevičiumi-Remiu, jis teigė, kad vaizdai, perteikti klipe, nebuvo nukreipti prieš religiją.
„Atvirkščiai – mes vienijame tai, kas įprasta ir įsišakniję mūsų kultūroje, su tuo, kas nauja. Šiuo atveju, džiaugiamės, jog pluoštinės CBD kanapės pagaliau legalios Lietuvoje. Juk kanapės taip pat – Dievo kūrinys“, – sakė reperis.
Atlikėjas teigė, kad klipe nusifilmavusių merginų įvaizdis nebuvo provokuojantis: „Neteisinga įvardinti, kad jos buvo apsinuoginusios. Merginos puošėsi skoningai, nesiekdamos vulgarumu sukelti neigiamą reakciją. Pavyzdžiui, dekoltė yra visiškai įprastas kasdienės moterų aprangos elementas XXI a., o bažnyčioje juk išskėstomis rankomis yra laukiami visi. Ar ne? Niekas nevyko savavališkai, filmavimui leidimas buvo gautas, o meno kūrimas yra meno kūrimas“, – Delfi sakė grupės narys.
Kiek anksčiau išplatintame spaudos pranešime atsakyta, kodėl grupė savo klipui apskritai pasirinko tokią lokaciją.
„Bažnyčia buvo pasirinkta ne atsitiktinai, tai – religinis bei kultūrinis krikščioniško judėjimo simbolis, kaip ir repo muzikoje yra marihuana. Norėjome sutapatinti šiuos dalykus ir parodyti, kad tai puikiai dera kartu“, – juokaudami pasakojo atlikėjai.
Pasak grupės narių R. Daškevičiaus-Remio ir Germano Daškevičiaus-Gamkos, šiuo kūriniu stengiamasi parodyti, kaip dvi skirtingos kultūros gali puikiai derėti.